Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

bprosman

Golden Member

Op 4 februari 2019 14:42:39 schreef rew:
Ik laat printjes assembleren bij Elecrow. Wat opstartproblmen met bijvoorbeeld een 68Ohm weerstand die ze gelezen hebben als 680 Ohm. Maar nu de zoveelste batch dan moeten de opstartproblemen er toch wel uitzijn nietwaar?

Fout!

Dit keer hebben een weerstand met opschrift "106" gemonteerd waar een 10 mOhm weerstand moet zitten.

dan zeg je natuurlijk: Had je maar op moeten letten bij het sample.... Mis!

Ik heb het gezien en gemailed: Kan je AUB een 10 mOhm monteren ipv de 10 MOhm die ik zie zitten. Scheelt een factor miljard, gaat niet werken zo. Krijg ik terug: We monteren dezelfde 10 mOhm als vorige keer. /Dat/ lijkt me prima. Toch? De losgesoldeerde weerstand met 106 als opschrift meet als 10.08 MOhm. Zucht.

Zelf geen ervaring met het laten assembleren maar in mijn tekeningen / ontwerpen gebruik ik nog steeds 270E als ik 270 Ohm bedoel en 270K als ik de KiloOhm versie wil. Maar misschien snappen ze dat helemaal niet.

10 mOhm weerstand moet zitten.

Kun je dan niet beter alles in Ohms houden in je communicatie ?
0,010 Ohm of 0,010 E ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Hensz

Golden Member

Dan gaat geheid iemand zich in het aantal nullen vergissen als je dan toch een keer 10MΩ (10000000Ω) nodig hebt.
Misschien helpt voluit schrijven? 10 MegaOhm vs 10 milliOhm? 8)7

Don't Panic!

Misschien voor de duidelijkheid het opschrift op het ding vermelden. R010 in dit geval.
Dit is juist verwarrend als het opschrift 470 of 680 moet zijn.

Nog een rare... Elecrow en JLCPCB zijn grote concurrenten, nietwaar? En JLCPCB heeft "onderdelen winkel" LSHC naast de PCB productie, toch?

De low-ESR condensator is deze keer van het merk LSHC ipv "Chang" wat ie de vorige keer was.
Oh. Laat maar. LCSC is de onderdelenshop van JLCPCB.

Ik had het nog gevraagd: "De eerste keer heb ik 1 condensator uitgesoldeerd om hem te testen, dat doe ik niet meer, omdat ik op jullie vertrouw dat jullie dezelfde onderdelen blijven gebruiken. En expliciet deze Low-ESR condensator als voorbeeld genoemgd. Nergens druk over maken: ze gebruiken dezelfde onderdelen. Hmm...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Anoniem

Op 31 januari 2019 10:50:01 schreef wvdakker:
[...]

Iemand idee wat er gaande is met de verzending uit China? Na november zijn de levertijden drastisch opgelopen.

Zaterdag en gisteren pakketjes binnen gekregen die op resp 17 en 8 november besteld zijn. Geld al lang en breed terug gekregen.

Heb gemeld aan de verkoper dat pakketjes binnen zijn en ik de pakketjes alsnog wil betalen met aftrek van de PayPal kosten voor terugboeking die zijn ingehouden.
Daarnaast aangegeven dat levertijden van 2,5 - 3 maanden niet bevoordelijk is voor de levensvatbaarheid van de shop.

JOU wordt kosten in rekening gebracht voor de terugboeking? Bij mij niet. Als Verkoper weet ik dat ik voor iedere transactie een constant bedrag plus een percentage betaal. Bij terugboeking gaat dat percentage commissie dus ook terug, maar de constante ben je kwijt.

Anyway, JOU shop kan hier niets aan doen. Het is de post die gewoon een paar scheepsladingen post uit november ergens in een hoekje heeft geparkeerd en pas nu aan de verwerking daarvan toekomt. Merk op dat veel pakketjes van november kwa tracking gewoon binnen een week verstuurd, binnen een week het land uit zijn gegaan. Het is HEEL goed mogelijk dat postnl de boel hebben laten liggen.

De postnl gasten weten prima wat ze wel en niet kunnen maken. Als ze een "invoerscan" doen, dan moeten ze eea echt binnen een paar dagen afleveren. Maar als ze het ongescand ergens in een warenhuis dumpen dan kunnen ze weken of maanden later zeggen dat ze het pas nu ontvangen hebben. Dan kan jij zeggen: "Maar china post zegt dat ze het 6 weken geleden aan jullie hebben overgedragen". Maar dat haalt niets uit. Welles, nietus.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 7 februari 2019 11:24:17 schreef rew:
JOU wordt kosten in rekening gebracht voor de terugboeking? Bij mij niet. Als Verkoper weet ik dat ik voor iedere transactie een constant bedrag plus een percentage betaal. Bij terugboeking gaat dat percentage commissie dus ook terug, maar de constante ben je kwijt.

Ik weet niet hoe het met een terugboeking gaat, maar als de shop handmatig de terugbetaling doet dan betaal je altijd een percentage aan kosten. Dit kan de shop/verkoper dus ook niet oplossen, want als je de paypal kosten erbij telt dan wordt de hoogte van de commissie ook hoger.

Kruimel

Golden Member

Op 7 februari 2019 07:05:41 schreef wvdakker:
Zaterdag en gisteren pakketjes binnen gekregen die op resp 17 en 8 november besteld zijn. Geld al lang en breed terug gekregen.

Maar wat heb je gedaan dan? Heb je Paypal het geld terug laten boeken? In dat geval is het een beetje lullig voor die verkoper, want die kan er dan niets aan doen. Die staat dan (bij wijze van spreken) met een geblokkeerde pas in de ene hand en krijgt een email op de GSM in zijn andere hand dat zijn webwinkel zuigt. Die zal dan niet heel blij zijn met je berichtje. :)

Anoniem

Op 7 februari 2019 12:16:06 schreef Kruimel:
[...]Maar wat heb je gedaan dan? Heb je Paypal het geld terug laten boeken?

Heel simpel vlak voor de deadline van 60 dagen heb ik een case aangemaakt dat pakketje niet is aangekomen. Doe je dat na de 60 dagen dan is kun je bij Ebay geen case meer aanmaken en ben je afhankelijk van de goodwill van de verkoper. Daar 1x mijn vingers aan gebrand.

Hij heeft het geld teruggeboekt met de vraag mocht het pakketje toch nog komen dan graag nog betalen.
Echter het geld wat terug was geboekt was door kosten en wisselkoersen lager.

Dus ben ik wel bereid het geld zoals het op rekening gehad heb weer zo terug te boeken. En ja dan mist hij een bepaald bedrag. Aan de andere kant is het een risico wat de verkoper neemt.
De verkoper garandeert geld terug bij vermissing en ja risico is dat het als vermist wordt opgegeven als het transport te lang duurt (ongeacht of het hem aan te rekenen is).

Ik ga niet meer betalen voor een product omdat het verzendproces vertragend werkt. Dan moet verkoper duidelijk aangeven dat het risico van verzending bij de koper ligt.

Kruimel

Golden Member

Ah ok, in dat geval dan sta ik achter je. Details maken hier het verschil natuurlijk... ;)

Boortjes aangeboden:

1.0 mm: 10 pcs
Note: It is manual measurement, there may be 2-3mm error.

Denk je 1.0mm boortjes te kopen krijg je ze 3.5mm! :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
mel

Golden Member

Op 11 februari 2019 14:14:56 schreef rew:
Boortjes aangeboden:
[...]
Denk je 1.0mm boortjes te kopen krijg je ze 3.5mm! :-)

Veel gebruiken, dan slijten ze , en worden vanzelf dunner :P

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 7 februari 2019 12:27:45 schreef wvdakker:
[...]

Heel simpel vlak voor de deadline van 60 dagen heb ik een case aangemaakt dat pakketje niet is aangekomen. Doe je dat na de 60 dagen dan is kun je bij Ebay geen case meer aanmaken en ben je afhankelijk van de goodwill van de verkoper. Daar 1x mijn vingers aan gebrand.

ik heb dat al 3x gehad nu. pakketje in china gekocht, na 60dagen staat de tracking nog steeds 'aangeboden aan de luchtvaartmaatschappij' in china. nooit aangekomen in belgie.
ik vraag een refund.
pas 4maand !!! na aankoop komen ze ineens aan. had ze ondertussen al elders besteld en gekregen.
tja, als zij opgeven: na 60dagen niet ontvangen, geld terug. is het lullig voor die verkoper, maar regels zijn regels.
ik zit ondertussen met dubbel materiaal waar ik niks meer mee ben, en terugsturen kost meer dan de waarde

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Ik ben nu bezig met een gevalletje... ik heb 4 verschillende kleuren van 1 product besteld. Krijg 1 pakketje met 1 kleur. Navraag: "ja de rest zit in een ander pakketje". Half toch geloofd en rustig afgewacht. Nu weer geklaagd: ja duurt wel lang je krijgt je geld terug.

Prima plan.... 3 dagen later: waar moet het heen?
Dan een dag later: "ik heb het teruggeboekt, het kan een paar dagen duren voordat je het op je rekening ziet.." (dat is niet zo als ik met paypal betaal).

Ondertussen is de 60 dagen afgelopen....

Als ie inderdaad de boel aan het flessen is, dan moet ik dus een paypal case aanmaken, die wordt dan automatisch in mijn nadeel beslist omdat dat ene exemplaar met tracking verstuurd is en als afgeleverd is gemarkeerd. Dan moet ik via de klantenservice de boel heropenen....

[update:] Zojuist kleuren 2 en 3 van 4 binnengekomen, samen in 1 pakje.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Sinds november veel materiaal aan't bestellen voor een 3d printer te bouwen en bij de laatste pakjes ook een setje printboortjes om (moest de nozzle leeg temaken als het fout gaat.

Boortjes bleven maar weg en verkoper had het zelfs al 14 dagen of zelfs langer verlengt. Print boortjes waren ondertussen a +70 dagen onderweg en tracking bleef staan op: "Onderweg in land van herkomst". Het zekere voor het onzeker genomen en een refund aangevraagd. Deze gekregen en paar dagen later staken ze in mijn brievenbus. Dus gratis printboortjes.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Heb vandaag m'n laatste zending van bestellingen uit november binnengekregen. Uiteindelijk is alles nu aangekomen, maar nog nooit zo lang hoeven wachten.

If you want to succeed, double your failure rate.
bprosman

Golden Member

Hier ook , simpele elco’s via AliExpres al sinds begin Jan.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Tijdje terug een paar Dell BIOS batterijen besteld, eentje in een Precision laptop gestopt, ^#@$#@ ding bleef maar zijn BIOS instellingen verliezen, heel veel gezeik later en wat blijkt? Die chingchong batterijtjes hebben connectoren met toleranties die absolute bagger zijn, en dus maakt hij heel slecht contact met connector op het moederbord.

Grappig is, in een Toughbook uit het jaar kruik (begin deze eeuw) werken die batterijtjes voorbeeldig.

[Bericht gewijzigd door AWDebiel op zaterdag 16 februari 2019 18:02:44 (13%)

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

Ik heb bij een ali-express-chinees ooit 20+6 male-female afstandhoudertjes gekocht. Ik heb hem gevraagd of ie misschien 22+4 zou kunnen leveren.... Zijn antwoord zojuist: Ja, blijkt te kunnen. ze kosten... en even later: P.S. Ik heb er ongeveer duizend.

Dus op mijn vraag of ie er misschien aan zou kunnen komen, heeft ie er meteen 1000 geregeld...

Ze kosten de helft van de goekoopste bij Farnell en ze zijn speciaal voor mij gemaakt....

Edit: Update op ander gevalletje: PostNL zegt een pakket ter waarde van EUR 300,- te hebben afgeleverd, Ik heb niets gezien. Tracking zegt: afgeleverd, postnl wil niets voor mij betekenen en Aliexpress-dispuut, wat verwacht je van een Aliexpress "dispute" als PostNL blijft zeggen: "afgeleverd"? Tegen de verwachting in (na lang nadenken): "OK. claim accepted, je gaat je geld terugkrijgen" . Op de site staat nog "awaiting reply", eens kijken hoe dat verder gaat....

[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 20 februari 2019 14:57:05 (35%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Update: De niet-afgeleverde elektronische onderdelen: Ik heb m'n geld teruggekregen en opnieuw besteld. Dit keer met "dan stuur ik wel met DHL".

De 22+4 afstandhouders zijn binnen. Werkt als een tierelier. Vroeger had ik 20+6 en een ringetje van 2mm, dus om de boel te monteren was het spacer pakken, ringetje er op en dan schroeven maar. Maar nu spacer en schroeven maar! Veel sneller! Ze zijn wel anderhalf maal duurder, maar dat haal ik er makkelijk uit met snellere montage.

Wat ik me nog afvraag: Hij beweert dat ie ze speciaal voor mij heeft laten maken en dat ie niet van plan was om ze in de algemene verkoop te gaan gooien. Wil iemand voor mij eens 1 pakje van 20 voor mij bestellen en kijken wat er gebeurt? Het Aliexpress artikel staat er nog steeds op namelijk. Ik vergoed de 4 euro (als je wilt), de onderdeeltjes mag je houden als je me op de hoogte houdt van de voortgang. :-) Aanbod slechts 1x geldig. Edit: pa3gws is dus bij deze de gelukkige voor wie het aanbod geldt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
pa3gws

Golden Member

Op 19 februari 2019 16:21:16 schreef rew:
PostNL zegt een pakket ter waarde van EUR 300,- te hebben afgeleverd,

Kan zomaar waar zijn ik kwam laatst thuis na een dagje uit lag er een postpakketje voor de deur.
Post bezorger gewoon op de grond voor de huisdeur neergelegd.
Een voorbijganger die denkt he wat is dat?
En weg is jou pakketje.

P.S.
Setje spacers besteld wordt vervolgd. :-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

https://www.ebay.com/itm//362556348242

Ik schud dit soort berekeningen niet uit m'n mouw, dus ik heb even wat moeten googlen. Maar zonder googlen leek 178dB me wat veel.

Volgens https://www.crownaudio.com/en-US/tools/calculators#amp_power_required heb ik een 400MW versterker nodig voor als het een audio installatie zou zijn. (als genoemd geluidsniveau op 1m gemeten mag worden). Waar ze die 400MW kerncentrale verstopt hebben weet ik nog niet (bijna 3x zo veel als de (ex)kerncentrale Dodewaard).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@rew, nog een foutje denk ik:
"Sound Output: 178db/120hz"
Het lijkt mij toch dat zo'n toeter op een 'iets' hogere frequentie werkt met zo'n hoorn, t is geen tuba!

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
High met Henk

Special Member

Op het werk hebben we net een toeter gekocht.
143 dB(a) en 400v 15A 50 Hz voeding. Uitgang freq weet ik niet..

Ding was wel aardig prijzig.. Lees >8000€

Vorige week ook kleine luchthoorn laten monteren.

132 dB is dan wel de max

[Bericht gewijzigd door High met Henk op zondag 10 maart 2019 22:34:46 (21%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 12 februari 2019 21:02:29 schreef Jochem:
Heb vandaag m'n laatste zending van bestellingen uit november binnengekregen. Uiteindelijk is alles nu aangekomen, maar nog nooit zo lang hoeven wachten.

kan mischien komen omdat het chinese nieuwjaar pas geleden is gevierd , dan staat daar natuurlijk alles stil, maar de bestelde pakketjes die wereldwijd besteld zijn stapelen zich op .
dus mischien lopen ze met een enorme achterstand

RAAF12

Golden Member

Het valt hier wel mee 1 maand onderweg, goederen besteld bij Banggood China maar werd via Bangkok Airport post office in Thailand verstuurd.

Dit topic is gesloten