Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

Ik heb zojuist iets gekocht op Alibaba. (een record, zo'n klein bedrag op alibaba voor mij). (rare chinees: offerte uitgebracht $2 verzendkosten, maar als het puntje bij het paaltje komt mag ik $3 betalen. Mij best hoor, maar beter direct zeggen. Anderzijds, Ik heb waarschijnlijk volgens hun cultuur te weinig onderhandeld, dus ze hebben in hun ogen een rare westerling een poot uitgedraait en kunnen nu een avondje stappen op mijn kosten. Mij best. ).

Vragen ze om: "city, state" van waar mijn creditcard geregistreerd is.... Type ik "Delft, zh" krijg ik dat een "," niet mag. Zucht.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
High met Henk

Special Member

Goh dat jullie daar nu zo'n punt (of komma) van maken. Lale hollandels

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Hubie

Special Member

Het is geen wonder dat die Chinezen zulke goede zaken doen.
Ik wil een beetje gaan knutselen met een Arduino Starter Kit
Dan ga je een beetje rondneuzen op internet.
Bij Dooggnab 14.50 Euro.
De zelfde kit bij moc.lob 4 x zo duur!
Bij ln.Darnoc zelfs 5 x zo duur.
Tsja,dan is het een simpele keuze,niet dan?

maartenbakker

Golden Member

2 keer zo duur bij yalpsiD en veel sneller in huis. Het kan dus wel. Tenminste als we het over dezelfde kit hebben: https://www.hf-electronics.nl/Arduino-R3-basis-Startset

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hubie

Special Member

Op het eerste oog lijkt het de zelfde kit maar ik zie geen stappenmotortjes en geen LCD in de b.o.m.

maartenbakker

Golden Member

Die hebben ze daar vast ook wel, en ik denk dat je totaal nog steeds wel onder de viervoudige prijs van de concurrentie zal blijven. De toekomst van de overblijvende elektronicawinkels ligt toch in snelle levering tegen scherpe prijzen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik kan als winkel "snel leveren" wat ik in china heb ingeslagen. Maar om risicos af te dekken en iets aan winst te maken, moet ik ongeveer het dubbele van de inkoopsprijs in china vragen. Als jij dan mijn prijs gaat vergelijken met die op ebay zal je die 2x prijsverschil zien.

Maar dat "snel leveren" werkt alleen in NL. PostNL komt beloftes als "in 8 dagen naar USA" niet na. DHL trouwens ook niet. (bij DHL 2 opties, 2 en 5 werkdagen).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

dat had ik in het begin ook hoor.
arduino bij conrad was toen 24€.
in china 10stuks voor 18€.

eentje in belgie besteld zodat ik snel voort kon, de rest kwam uit china.

powerbank 10 000mAh koste bij conrad 29,99€. ik kocht IDENTIEK dezelfde in china voor 9€. en die leeft na 5jaar nog altijd en heeft nog steeds een goeie capaciteit, beter dan de 10 000mAh powerbanks die ik later bij de action kocht.

alleen de verzendtijd wordt precies langer en langer vanuit china. ik bestelde een gsm accu, die was hier op 2weken. ik bestelde dezelfde dag een wireless charger pad voor mijn GSM, is hier na 6weken nog altijd niet.

zal weer een gevalletje van geld terug en 2maand later toch ontvangen zijn. accepted bij airport 16/06.
is al de 3de keer nu dat het verloren geraakt bij de luchthaven en maandenlater ineens in mijn brievenbus ligt

[Bericht gewijzigd door fcapri op maandag 22 juli 2019 08:41:14 (35%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
flash2b

Special Member

De tracking in de AliExpress App of via de browser is veel minder getailleerd als via: https://packageradar.com/.

Veel van de pakketjes vliegen naar Suzhou of Wuhan international airport. Dan staat op AliExpress dat het vertrokken is, maar het is nog steeds in China! Vaak blijft het dan een week of 4 daar liggen, om daarna alsnog naar NL te vliegen.

positief voor mij dan, want na 60dagen geld terug

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 22 juli 2019 08:36:04 schreef fcapri:<<>>
alleen de verzendtijd wordt precies langer en langer vanuit china. ik bestelde een gsm accu, die was hier op 2weken. ik bestelde dezelfde dag een wireless charger pad voor mijn GSM, is hier na 6weken nog altijd niet.<<>>

Let je wel op de verzendmethode? Daar zit nog behoorlijk verschil in. Ali standard shipping heb je met een dag of 10 in huis, de andere methodes kunnen oplopen tot 2 maanden. Een beetje bijbetalen voor de shipping kan wel als je zoveel voordeel hebt.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Arco

Special Member

Niet iedere Chinees begrijpt het helemaal... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Of hij begrijpt het beter dan jij denkt :-)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 23 juli 2019 13:16:31 schreef Arco:
Niet iedere Chinees begrijpt het helemaal... :)

Wel vreemd, want ook China kent RoHS

maartenbakker

Golden Member

Dus begrijpen ze het beter dan je denkt ;)

RoSH is een leuke, nu nog wachten op een grappenmaker die er LoHS opzet.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Lucky Luke

Golden Member

"Lots of Hazardous Substances" of "Low in Hazardous Substancesmaar we voldoen nèt niet aan de normen voor het echte logo"?

Die laatste zou ik nog wel ietwat creatief vinden.

Oh, veel simpelerl bedoeld... Laat maar

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op dinsdag 23 juli 2019 20:23:06 (17%)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
maartenbakker

Golden Member

Ik bedoelde het simpeler idd ;) Maar ik had ook nog wel gedacht dat je het wel in kon vullen. Lots of Hazardous Substances vind ik een prima invulling.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 22 juli 2019 08:36:04 schreef fcapri:
zal weer een gevalletje van geld terug en 2maand later toch ontvangen zijn. accepted bij airport 16/06.
is al de 3de keer nu dat het verloren geraakt bij de luchthaven en maandenlater ineens in mijn brievenbus ligt

Er zijn behoorlijk veel "untracked" die tot op "gaat op vliegtuig" toch tracked zijn. En dan gaat het een zwart gat in. Ik verdenk PostNL er van dat ze ingekomen pakketten uit China gewoon in een hoekje laten liggen als ze vinden dat ze het anders te druk hebben. Ze doen een beetje hun best om FIFO te werken, maar soms gaat het fout en blijft er 1 wat langer in "storage". jij zegt "maanden later" dan is er zoiets fout gegaan.

Als ik er 1 niet meereken, is van de 28 "in transit" pakketten die ik heb, de oudste van 8-6. Die oudste is waarschijnlijk wel aangekomen maar in een pakje met een ander trackingnr dan ik verwachtte. Gevraagd hebben jullie het verstuurd met een ander tracking nummer? En als antwoord: "rustig afwachten, kan lang duren". Dus ik wacht nog steeds. Ik heb toen 1x of 2x iets gekocht, (weet ik niet meer) maar er zit er maar 1 in m'n tracking systeem. En die heeft dus een ander trackgingnummer dan wat ik heb binnengekregen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 24 juli 2019 07:59:05 schreef rew:
[...]Er zijn behoorlijk veel "untracked" die tot op "gaat op vliegtuig" toch tracked zijn. En dan gaat het een zwart gat in. Ik verdenk PostNL er van dat ze ingekomen pakketten uit China gewoon in een hoekje laten liggen als ze vinden dat ze het anders te druk hebben. Ze doen een beetje hun best om FIFO te werken, maar soms gaat het fout en blijft er 1 wat langer in "storage". jij zegt "maanden later" dan is er zoiets fout gegaan.

die maandenlater komt dan ineens op 'arrived in country of destination'. dan zou het de luchthaven in belgie zijn die ze in een hoekje houd
nu is het rustig bij mij, maar 1 packetje meer onderweg. alles wat ik na dat packetje stuurde, kwam al aan

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Hubie

Special Member

Er is geen peil op te trekken.
Een pic countertje was 2 maanden onderweg,Arduino starter kit,de 11e besteld is net afgeleverd,14 dagen dus.In de tracking stond half augustus.

Een van de irritaties die ik heb met de nederlanse vertaling van sites is dat sommige "nieuw account aanmaken" vertalen als "aanmelden" en andere sites vertalen "inloggen" als "aanmelden". De andere knop voor als je al een account hebt, of juist niet heeft dan een andere term.... Maar je kan het ook overdrijven:

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Is dat van jou een app ofzo flash2b?
Ik laat liever geen onnodige apps meedraaien op m'n telefoon (het helpt ook niet dat ze Chinees zijn) dus ik gebruik de website en zie hetzelfde als rew. Althans, ik druk altijd op Engels maar via andersmans links (+Google) kom je ongevraagd vaak weer in het Nederlands terecht.

If you want to succeed, double your failure rate.
flash2b

Special Member

Screen print is van de Web versie op een browser vanaf een laptop.

Ali heeft ook diverse plaatsen mogelijkheden om in te loggen, maar als ik op de Nederlandse site bijvoorbeeld op "Mijn bestellingen" klik, dan zie ik dit:

Als ik dan de knop "inschrijven" gebruik, dan blijkt dat inloggen te betekenen en wordt er gelukkig geen nieuw account aangemaakt (wat je bij aanmelden/inschrijven eigenlijk zou verwachten).

Overigens vind ik jouw "Deelnemen/Aanmelden" screenshot weliswaar beter (want niet 2x hetzelfde), maar nog steeds onduidelijk. Ik gebruik een aanmeldformulier als ik nog geen lid ben, dus dan zou "aanmelden" een nieuwe gebruiker betekenen, en blijft voor "deelnemen" de betekenis van inloggen over. Maar ook deelnemen klinkt meer als een 'eerste handeling' voor nieuwe gebruikers...

Ik snap niet dat de automatische vertaling "inloggen" niet kent, dat zou al een hoop schelen.

[Bericht gewijzigd door Jochem op donderdag 8 augustus 2019 12:39:10 (10%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Dit topic is gesloten