Inrichting electronicalab

duck-tape does miracles...so do I
pietplof

Golden Member

Moet je niet blussen ; gewoon gecontroleerd laten uitbranden.
Het ding is toch al verloren.

festina lente
mel

Golden Member

En anders:wees gerust, de brandweer blust..:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
pietplof

Golden Member

Na alle laatste bijdragen zal de ts zonder enige twijfel weten wat hem te doen staat zijn nieuwe ,,laboratorium" zo veilig mogelijk te maken.
Ik wens hem veel plezier in deze nieuwe werkruimte.

festina lente
rbeckers

Overleden

@pietplof
Inderdaad, niet blussen. ;)

Ruimte van de TS wordt mooi.

En voor de liefhebbers het 90% eindresultaat.

[Bericht gewijzigd door tfteetje op maandag 31 oktober 2016 14:48:44 (30%)

Als ik er verstand van had dan had ik het zelf wel gedaan.
Lambiek

Special Member

Mooie ruimte geworden zo, en bevalt het een beetje?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Beetje koud.... en donker. Maar ik wacht nog steeds op de ledstrips en een airco. Komt er aan.

Als ik er verstand van had dan had ik het zelf wel gedaan.

Ha tfteetje,

Mooie ruimte geworden en al druk bezet is een goede zaak succes.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Mooi hok geworden!
Ben er best een beetje jaloers op...

Wat betreft die brandende trafo; gewoon blussen met HALON.
Je mag die dingen zakelijk niet meer hebben staan (hele hoge boete..), maar in privé zijn ze prima.

RTFM, dan pas vragen...
RAAF12

Golden Member

Op 31 oktober 2016 15:05:02 schreef tfteetje:
Beetje koud.... en donker. Maar ik wacht nog steeds op de ledstrips en een airco. Komt er aan.

Van een airco wordt het niet warmer, straalkacheltje halen? :-) Mooie ruimte!!

Shiptronic

Overleden

Op 31 oktober 2016 17:21:53 schreef RAAF12:
[...]

Van een airco wordt het niet warmer, straalkacheltje halen? :-) Mooie ruimte!!

Waarom zou een airconditioner niet kunnen verwarmen? Een inverter doet dat heel efficient (warmtepomp)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

gaat ook veel sneller als cv met radiatoren. het verwarmend vermogen is zelfs groter als het koelend vermogen van een airco..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Helemaal begrijpen doe ik het nog niet... Aansluitwaarde its van 1500w en afgegeven vermogen is 3000W kennelijk ook als het buiten vriest.

We gaan het wel zien.

Als ik er verstand van had dan had ik het zelf wel gedaan.
rbeckers

Overleden

Ik herken een aantal zaken, o.a. de Proxcon,
Dat ziet er al vol uit.

Ja ik heb wel iets met Proxxon. Kan het niet laten om dingen te kopen waar ik korting op krijg. Zie het als een afwijking...

Als ik er verstand van had dan had ik het zelf wel gedaan.

Dat heb ik dan weer met fesstool :-)
Op de domino na, heb ik denk ik alles wel compleet.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Ok, ik zoek een plintenzaag. Heb je die al? Vond hem voor 900,- wel wat prijzig.

Als ik er verstand van had dan had ik het zelf wel gedaan.

yep zeker 8 jaar geleden aangeschaft , ik meen voor 150 euro.
Ik kom ze vaker tegen.....oogjes openhouden voor je ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
bprosman

Golden Member

Waarom zou een airconditioner niet kunnen verwarmen? Een inverter doet dat heel efficient (warmtepomp)

Bij mijn split unit airco zit er gewoon een elektrisch (keramisch) element bij in.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

We gaan wel erg off topic.... Maar ik zoek een kleine afkortzaag om kunststof stroken te zagen. Beslist geen Chinees!
Grootste maat is 100x5mm
De Proxxon zaag heeft een te hoog poppenhuisgehalte en de Festool te duur.

Ik heb nu een Chinees te leen maar die durf je echt niet aan te zetten. Er staat een waarschuwing op: 110db ! De motor van 1800W knalt in 1x vol aan, de vonken slaan er uit. Levensgevaarlijk!!!

De airco is een inverter. Ik heb mij laten vertellen dat daar dus geen verwarmingselement in zit maar dat het een omgekeerde airco is. Plausibel, lijkt mij.

Als ik er verstand van had dan had ik het zelf wel gedaan.

een inverter airco is een model met geregelde pomp. die zijn tegenwoordig standaard in de merk apparaten eigenlijk. standaard werkt een split unit die kan koelen en verwarmen met een wisselklep, staat die aan dan draaien functioneel de binnen en buiten verdamper om. tevens een reden dat het vermogen met verwarmen hoger is, die buitenradiator is groter.

je hebt van meer merken afkortzagen, oa makita, hitachi, metabo. vaak trekken die de nodige aanloopstroom weg met opstarten.

het vonken met aanlopen doen betere merken slijptollen ook wel, als je er een schijf op hebt zitten voor stenen te slijpen, die zijn van metaal en dus zwaarder, daarom vonkt het anker weleens kort als er geen inschakelvertraging opzit.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Tidak Ada

Golden Member

Ziet er (nog?) heel netjes uit! Maaaar...., is dat een regenwater afvoer binnenshuis??? Ben je niet bang voor lekkage?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †