Op 4 januari 2019 22:33:54 schreef benleentje:
Volgens de datasheet 120Ω + 0,1F.

Dit kan iets met een font zijn. Soms een rariteit in de pdf dat voor sommigen de µ wel te zien is, voor anderen niet. Hier, omdat niemand zegt: ik zie wel een µ denk ik dat ie gewoon is weggevallen bij hun export-naar-PDF.

Op 4 januari 2019 18:59:04 schreef henri62:
Wat is zijn het voor behuizingen? SOT-23 of iets anders?

Vergeten te vermelden SOT-23 inderdaad.
Ik heb weer eens te weinig informatie verstrekt. (lukt mij altijd wel :+ )
Er staat op de Z3W ook nog 28 en op de PCB staat D29.
Volgens mij is het een 5v6 zener diode weet iemand hoe die in zijn behuizing zit.
Ik kan dit vinden klopt dat?

[Bericht gewijzigd door pa3gws op (15%)]

Die zener is bedoeld om de spanning op 5.6V te houden. Als je er toch 12V op zet. dan zort die er voor dat de spanning tot zeg 5.6-6V beperkt wordt door vanaf die spanning veel stroom te laten lopen.

Zet je er echt een 12V voeding op, dan gaat ie kapot: hij brand door en vormt een kortsluiting. Als de stroom dan NOG te groot blijft, dan gaat ie WEER kapot en vormt nu een open verbinding. Nu staat er botweg 12V op de rest van het circuit. Na 1x kapot kan je vaak de rest nog redden, maar als ie er "doorgefikt" uitziet, zit ie denk ik in de derde fase en is er meer kapot dan alleen de zener....

Hij is echt doorgefikt er zit een gaatje in.
Ik heb hem even vervangen voor een gewone 5v6 zener maar het enige wat nu aan gaat is de powerled.
Ik vrees dat de processor en enkele ander chips het ermee gedaan hebben.
Beetje dom van de eigenaar om de eerste de beste adapter die hij vond er op aan te sluiten.

Op 5 januari 2019 00:32:24 schreef benleentje:
[...]
Wat is Pulsvast, is dat een hele snelle Dv/Dt ?

Klopt! Tegenwoordig is pulsvast bijna altijd polypropyleen met als meest voorkomende reeksnamen MKP, MK/MKP en FKP waarbij de pulsvastheid ook nog deels door de interne constructie wordt bepaald maar eigenlijk altijd beter is dan die van polyester.

In de nadagen van de papiercondensatoren werden die ook nog wel in pulstoepassingen gebruikt omdat er nog geen andere betaalbare geschikte types waren, maar die gaven toch net iets meer verliezen en slijtgedrag is slechter onder controle te krijgen.

P.S. Philips condensatoren kun je vaak wel aan de opdruk herkennen. Als ze klein zijn staat er naast de waarde alleen een 3-cijferig codenummer op dat de reeks aangeeft, bij wat grotere types 3+5 cijfers voor reeks en waarde en bij nog wat grotere zelfs de volle 4+3+5.

Op 5 januari 2019 13:47:28 schreef pa3gws:
Hij is echt doorgefikt er zit een gaatje in.

Je zegt het op een toon van dat ik gezegd zou hebben dat er geen gaatje in zou zitten. Ik heb precies gezegd waar jij nu ook achter bent: Als dat ding zichtbaar kapot is, dan zal er meer kapot zijn. Het ding heeft "gefaald in het leven". Niet dat ie z'n doelstellingen ("iedere dag 2000 stappen lopen"?) niet gehaald heeft, maar het enige doel waar ie voor bedoeld was, dat werk... dat heeft ie niet goed uitgevoerd.

@fatbeard
Daar was in inmiddels al achter gekomem maar helaas heeft het merendeel van de chips in het apparaat het niet overleefd.
Maar toch bedankt voor de reactie want ik ben in het hele SMD gebeuren niet thuis.
En langzaam maar zeker leert deze ouwe l.. er nog wat van. ;-)
En dan met name zoeken naar de juiste aanduidingen op de kleine kl..e onderdeeltjes. :-p

Ben op zoek naar gegevens van onderstaande IC.
Wie kan mij helpen met type-beschrijving, aansluitgegevens of datasheet?

Ik heb een dikke zekering (?), formaat Bussman 40 x 10 mm, en daar staat op:
FERRAZ Protistock
600V . CP 10
URB . 10A
K 88 582

heeft een ceramisch lichaam en zilverkleurige contacten.

Nu heb ik ooit een multimeter overgenomen van iemand anders en daarvan was de 11 A zekering van de stroomkant doorgesmolten.
Nu is de vraag even kan ik deze zekering (ik stop m er nu even in) in de multimeter laten zitten? het zou een fast acting moeten zijn voor de multimeter.

Ik vermoed dat daar protistoR op staat een geen protistock?

Op 3 februari 2019 03:30:05 schreef maartenbakker:
Ik vermoed dat daar protistoR op staat een geen protistock?

Dat kan heel goed, het laatste teken op de andere regel is ook wat weggevaagd.
Maar voor de rest ziet ie er wel exact zo uit als een 5x20 "glaszekering" die er ook in die ceramische uitvoeringen zijn.

[Bericht gewijzigd door andre1973 op (20%)]

Lijkt me een wilde gok?

Het enige dat ik zou durven zeggen is dat de opdruk Philipsachtig is, maar wat erop staat zou dan decoderen als twee datumcodes terwijl de bovenste een type zou moeten zijn. Wellicht custom?

Op 2 februari 2019 13:38:34 schreef markce:
Ben op zoek naar gegevens van onderstaande IC.
Wie kan mij helpen met type-beschrijving, aansluitgegevens of datasheet?

[bijlage][bijlage]

Een normale snelle zekring (F) is hier niet snel genoeg! Je moet zoeken naar 'FF' of 'FFF' klasse zekringen.
Vooral de laatste zijn erg duur. In ieder geval hebben ook die een afwijkende maat (ik meen 8×20mm), zoals ik heb ervaren bij mijn Fluke 8000A (R.I.P.) meter.

Ik moest gisteren even wat stroom meten, en dat doe ik normaal niet, en de zekering lag er uit, denk dat de vorige eigenaar (geen elekro mensen) die eruit hebben geblazen.
Ik wist dat dat een risico was en ook dat ik minder dan 3A zou gaan meten.
Je moet alleen geen kortsluiting gaan maken.
Ik zal een andere snelle zekering gaan bestellen, kan ik daarna weer rustig meten. maar met de opmerking protistoR kwam ik wel weer een stukje verder.

Plus klem op middelste draad, min klem links: diode overgang:0,7 volt.
Plus klem op middelste draad, min klem rechts: diode overgang:0,79 volt.
Alle andere aansluitmogelijkheden: oneindig.
Dit betreft de onderste foto.

MVG,
Luc.

maartenbakker:

Het enige dat ik zou durven zeggen is dat de opdruk Philipsachtig is, maar wat erop staat zou dan decoderen als twee datumcodes terwijl de bovenste een type zou moeten zijn. Wellicht custom?

Gezien de herkomst (jaren 70) is Philips goed mogelijk. Er zit een beschermrubbertje om de pootjes (statische lading), misschien FET of MOS? Bijzonder is ook dat er geen 'pil' onder de behuizing zit. Dat heb ik alleen een keer bij RCA gezien.
In hetzelfde bakje zit een afwijkend exemplaar: P013 G009

Bedankt voor de reacties zover.

Op 10 februari 2019 20:50:05 schreef hobby luke:
Plus klem op middelste draad, min klem links: diode overgang:0,7 volt.
Plus klem op middelste draad, min klem rechts: diode overgang:0,79 volt.
Alle andere aansluitmogelijkheden: oneindig.
Dit betreft de onderste foto.

Dat lijkt een gewone siliciumtransistor, maar misschien vindt de tester 0,79V net iets te hoog.

De datumcode lijkt 7207, dus silicium is aannemelijk, zeker omdat het zowel op de tester als op de multimeter als een NPN doromeet.