Nieuwe pomp binnen, deze gekocht omdat hij (1) goedkoop was met 1 dags levering (werd twee dagen) en omdat hij (2) origineel zou zijn.

Maar het is een Copreci, wat op deze site wordt genoemd als een NIET-originele vervanger. |:(

Nu staat er op de defecte pomp verder geen merk, dus misschien moet ik niet zeuren, maar voel me toch een beetje bekocht.

(In de autowereld is het vrij normaal dat je bv. een niet-origineel Volvo onderdeel koopt en het merk "Volvo" van het aluminium gefreesd is (en de helft er nog zit zodat het nog steeds duidelijk leesbaar is)).

Deze Copreci's zitten in de nieuwere vaatwassers van BSH groep tegenwoordig.. deze is goedkoop daar niet via BSH genummerd is.. is geen kopie, alleen eigen verkoop fabrikant...koopje toch??

Dank voor je geruststelling.

Op 1 december 2021 18:20:48 schreef smd:koopje toch??

Ik was afgegaan op het woordje ORIGINELE in hoofdletters. Pompen waar dat niet van beweerd wordt kun je nog 10% goedkoper krijgen en dan zit er waarschijnlijk WEL een slangklem (en een doosje) bij.

Klopt! dat is het verschil.. Inkoop kost pompje 40 Eu Ex zag ik..

Ik loop hier ook aan met mijn Siemens vaatwasser model: sn25d800eu

Alleen zie ik bij eventuele vervangende pompen dat de pinout aan de achterkant van de pomp tegenwoordig zo loopt:
3
2
1

Terwijl die van mij loopt:

1
2
3

Iemand ervaring mee of dit uitmaakt?

Nog nooit naar gekeken en nog nooit een issue gehad. Maar!!! Ik plaats wel altijd een correcte vervanger en niet zomaar iets wat op 1 of andere site aangeboden wordt. Wil je hulp dan heb ikhet correcte volledige Enr nodig (liefst foto) en de bestel nr van je vervangmotor.

Ik heb een SN25d800EU/90

En heb deze gekocht:

900077449 / 651956

Dat model (651956) hield ik eerder aan voor mijn eerste pompverwisseling in 2022. Toen heb ik echter voor 15 excl. een tweedehandsje kunnen vinden.

Voila. Prachtig vb waarom ik een foto vraag. Om 1 of aneere reden zijn de getypte nummers altijd verkeerd ;-)

Back to business: de officiele onderdeelnummer is 00651956. Daar zit je dus goed (als dat origineel nummer op de doos staat!!). Staat er 651956 op de doos dan lijkt het me een namaak te zijn. Heb je daar een foto van? Waar besteld? Origineel?

Maar. Worst case scenario gaat de motor tegengesteld draaien waardoor er geen drukopbouw komt. Dan lijkt me 2 draden (1-3) omwisselen een kleine moeite.
Tenzij het echt een verkeerde pomp is en dat je na installatie niet meer kan ruilen hetgeen nu nog wel kan omdat het niet gebruikt is. Jou keuze om daar voorzichtig te zijn. Is retour zenden geen issue dan zou ik het uitproberen en eventueel bij geen drukopbouw de draden wisselen. Iets waar ik nog niet van gehoord heb bij dit type overigens.

Vreemd genoeg werkt het prima, het is IDD een Aliexpress pomp welke een scheet en drie knikkers kost maar kwaliteitief best redelijk is.. Een dronken chinees..

En een 12014980. Zou die ook passen op mijn SN25d800EU/09?

Staat nergens vermeld als zijnde een vervangmodel.

Op woensdag 6 mei 2026 07:25:16 schreef EricN:
Staat nergens vermeld als zijnde een vervangmodel.

Die toch maar geannuleerd. Stond op Vinted, maar als Siemens inderdaad hem zelf niet compatibel acht lijkt het me veiliger om het niet te doen. Ze lijken wel allemaal op elkaar, vraag me dan af wat dan nog zo onderling verschilt. Zal wellicht de connectoren wezen.