Oude zooi...

er dient totaal bijna 500mA lekstroom te zijn voor die antieke 500mA aardlek eruit gaat.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 10 februari 2023 18:50:36 schreef testman:
er dient totaal bijna 500mA lekstroom te zijn voor die antieke 500mA aardlek eruit gaat.

Heb vandaag die bouwverdeler met een eigen 30mA FI/RCD schakelaar er achter gezet ....werkt als een zonnetje!
:)

Op 13 februari 2023 18:43:00 schreef Oldskool:
[...]

Heb vandaag een bouwverdeler met een eigen 30mA FI/RCD schakelaar er achter gezet ....werkt als een zonnetje!
:)

Was vorige week in de aanbieding..
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-3-x-400-volt-en-4-x-230-volt-ver…

bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 14 februari 2023 09:02:29 schreef bprosman:
[...]
Waarom alleen pen-aarde ? Mag dat niet in NL ?

Het heeft niks te maken met wat wel of niet zou mogen, maar wat er aan overtollig in het magazijn ligt. Dat heb je met aanbiedingen. Kennelijk moet iemand van een partij van die dingen met penaarde af.

Perilex voor kooktoestellen is onveilig vanwege het duale gebruik 2x230V en 230/400V

Op 13 februari 2023 18:45:40 schreef Oldskool:
[...]

Was vorige week in de aanbieding..
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-3-x-400-volt-en-4-x-230-volt-ver…

€100,- ex, incl aardlek, zonder hoofdschakelaar, Belgisch/Franse aansluitingen (geen probleem voor dubbel geïsoleerd), aardlek is van het AC type (mag in NL al sinds de jaren '90 niet meer toegepast worden), wordt geen nul geschakeld (NL verplicht), al het materieel van een onbekend merk...zie geen CE merk...weggegooid geld....

Ieder (Mini)Wattje is er een...

in bouwverdelers word standaard de nul van een krachtgroep niet geschakeld, maar de aardlek ( wat een china kopie is van een jaren 90 merin gerin ) is idd een AC type en mag niet meer. alsmede de penaarde wcd's. prima voor BE maar niet voor de NL markt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bijgesloten een uitvergroting van de aardlekschakelaar op mijn bouwverdeler.
Verder ook een foto van een Hager Klasse A aardlekschakelaar

Kan het zijn dat het in mijn geval ook om (een toegelaten) Klasse A schakelaar gaat?

Op 14 februari 2023 09:30:49 schreef testman:.. is idd een AC type en mag niet meer...

Waar zie je dat het een AC type is?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Ik had er ook de uitvergroting voor nodig om het te zien...weer wat geleerd.

Met die WCD's kan ik wel leven; buitenshuis werk ik al veel met 'hybride CEE 7/7 stekkers'.

Tijdens de aanbiedingsperiode ging het trouwens om 82,64 excl. BTW, maar dat terzijde.

[Bericht gewijzigd door Oldskool op woensdag 15 februari 2023 17:05:17 (11%)

Ah, weer wat geleerd, die kende ik ook nog niet.
Maar waar staat dat symbool dan? Op die kast van HBM in de link van bprosman zie ik dat teken niet staan. Over die kast hadden we het toch?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Nu begrijp ik waarom gedacht werd dat het hier ging om een AC schakelaar.....op de eerste foto (een uitsnede van een screenshot van de advertentie) staat het symbool van een AC schakelaar.

Op het tweede plaatje zie je een foto van de kast welke ik ontving...met het symboool van een Klasse A schakelaar...

Blijft de vraag of in de advertentie het verkeerde symbooltje op de schakelaar stond ..of het verkeerde 'schema'. ..of dat beiden niet juist zijn op de kast die ik ontving.. :?