Audiofiele High-End nonsens, deel 2

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Bij het begin beginnen: een futuristisch geprijsde netsteker... (bevat 'nano-kristallen' die negatieve ionen genereren... :) )
http://www.furutechwebshop.nl/furutech-fi-e50-schuko-stekker-663.html

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Die nano kristallen matchen optimaal met het stekkerblokje wat ze erbij verkopen: http://www.furutechwebshop.nl/furutech-daytona-303e-502.html

Frederick E. Terman

Honourable Member

Ik vind de prijs van zo'n netsnoer nog wel meevallen.
Tenslotte, denk je eens in: kolen/gas/kerncentrale, transformatoren, bovengrondse leidingen, schakelstations, transformatoren, ondergrondse leidingen, schakelpanelen, transformatoren, wijktrafo, straatkabel - vlak langs het riool! -, meterkast, zekeringen, schakelaars... dat wordt allemaal in één keer gecompenseerd. En niet zo maar zo'n beetje, maar perfect - de verkoper zegt het zelf.

En het netsnoer hoeft niet eens te weten waar het gebruikt gaat worden, wat je toch zou verwachten om al die externe leidingen te kunnen compenseren. Blijkbaar 'peilt' het netsnoer alle onvolkomenheden over de hele leveringsweg en stelt zich daarop automatisch in.

Dus.. niet duur, vind ik.
Al maakt het filter in de daaropvolgende voeding het wel weer een beetje zinloos. Maar soit.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
High met Henk

Special Member

Markce toch...
.1 het hebben van een eigen r&d afdeling zegt niets. Wij van wc eend adviseren.... wc-eend. Ofwel de slager die zijn eigen vlees keurt. Wij hebben hier bijna allemaal een eigen r&d afdeling..

.2 dus als je aan niet technici verkoopt, mag je gewoon onwaarheden verkopen en allerlei andere nietszeggende termen..
Mij stuit dat als docent enorm tegen de borst.

.3 dat ze al vanaf 1988 bestaan zegt mij weinig. Jomanda bestaat ook nog en zo zijn er meer van die onmeetbare resultaten.. Hoewel ik me daar op gladder ijs begeef dan met deze onzin over high end..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
mel

Golden Member

Op 27 december 2016 13:05:36 schreef evdweele:
[...]Grappig, ik dacht dat ik het niet kon horen, maar met mijn Beyer DT990Pro koptelefoon meende ik een verschil te horen en dat bleek juist.
Alleen WAT dat verschil is kan ik niet benoemen.

De prijs? :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
evdweele

Overleden

Op 27 december 2016 15:58:12 schreef mel:
[...]De prijs? :)

Welke prijs? Die 2 mp3'tjes op internet zijn toch gratis? http://www.mp3ornot.com/

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
evdweele

Overleden

We zijn nu 910 reacties verder in dit topic (deel 1 + deel 2) en er is nog niemand die met de wetenschap in de hand heeft kunnen aantonen dat er ook maar het geringste spoor van bewijs bestaat voor al die ongrijpbare claims waarmee de handelaren zo kwistig strooien.
Alleen een verdwaalde gelovige die spijt heeft dat hij het niet kan betalen...

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
pietplof

Golden Member

Ook al zou iemand van ,,ons" aantonen dat zo'n speciale las/ verdeeldoos geen toevoegde waarde heeft dan nog geloven de ,,gelovigen" dit niet want zij horen het verschil dus is het bewijs niet waar. Simpel hè.

Bij een aantal ,,zaken" in ons goede moederland zijn er vergelijkbare discussies.
Bewijzen worden niet geloofd want zij hebben andere ervaringen.

Denk aan hoofdpijnen van aardstralen
Slechte invloeden van Umts masten
Laagfrequente, ziekmakende, invloeden van grote windturbines

Het is bijkans een soort geloof en....over geloof ( incl Het Geloof) valt niet te twisten.

festina lente
evdweele

Overleden

Ook al zou iemand van ,,ons" aantonen dat zo'n speciale las/ verdeeldoos geen toevoegde waarde heeft

Dat zou de omgekeerde bewijslast zijn; aantonen dat iets er niet is.
Er worden claims geponeerd, dan zullen ze ook met bewijzen over de brug moeten komen.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Thevel

Golden Member

Op 27 december 2016 15:54:18 schreef Frederick E. Terman:
En het netsnoer hoeft niet eens te weten waar het gebruikt gaat worden, wat je toch zou verwachten om al die externe leidingen te kunnen compenseren. Blijkbaar 'peilt' het netsnoer alle onvolkomenheden over de hele leveringsweg en stelt zich daarop automatisch in.

En om het echt optimaal te dan moet het netsnoer kunnen "samenwerken" en daar hebben ze de klankmodule voor bedacht. :)
Zelfs het TV beeld word er beter van...

mel

Golden Member

Zucht...
Zulke mensen zouden automatische geweren moeten aanbieden..
"Het kan alleen maar beter worden in idiotenland.."
Maar een "vergulde stop" kost MAAR 45 euro...koopje >:)
(daar wil je niet voor zonder zitten..)

[Bericht gewijzigd door mel op dinsdag 27 december 2016 17:07:13 (30%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Shiptronic

Overleden

Piezo effect, dat wil je juist helemaal niet!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Maakt het nog uit of ik stroom van Nuon of van Essent koop?

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
mel

Golden Member

Direct van Tennet, 150 kilovolt, geeft een grotere dynamiek >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Thevel

Golden Member

En natuurlijk GROENE stroom, veel schoner en dat hoor je onmiddellijk!

Ik vond deze ook een mooie:
AudioQuest JitterBug

Ik heb deze live mogen beluisteren op de High End Munich beurs.
Aangesloten op een installatie die meer kost dan een gemiddelde auto, maar in combinatie met een van AudioQuest's (vrij goedkope) eigen DACs.

Ik ben zelf erg sceptisch voor dat soort dingen. Maar ik heb wel degelijk een verschil gehoord. Ik weet niet of het nu beter of slechter was. De verkoper deed ons natuurlijk geloven dat het beter was.
Maar gewoon al het feit dat er een verschil was, heeft me verbaasd - en niemand die nu eigenlijk weet wat er in dat ding steekt. Gewoon een lijnfilter??

De marketingpraat is hier geen pure bullshit ('Measurably reduces jitter and packet errors'), maar hoe het ding dan écht werkt zegt niemand.

Anyway, kopen die ik het toch niet.

Arco

Special Member

Tja,
USB is door zijn opbouw ook niet de meest voor de hand liggende bron voor kwaliteits audio... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@OlivierS
AudioQuest JitterBug:
Er zijn mensen die overtreffen Hans Klok.

De marketingpraat is hier geen pure bullshit ('Measurably reduces jitter and packet errors'), maar hoe het ding dan écht werkt zegt niemand.

Heb je dit echt zelf nagemeten??

.1 het hebben van een eigen r&d afdeling zegt niets. Wij van wc eend adviseren.... wc-eend. Ofwel de slager die zijn eigen vlees keurt. Wij hebben hier bijna allemaal een eigen r&d afdeling..

Tja, en de patenten van Furutech zullen natuurlijk ook wel onzin zijn.

Er zullen nu eenmaal altijd mensen zijn die het liever harde of zachter willen, de ene wil meer bass, een andere wil juist meer hoge tonen.

Je kan nooit of te nimmer voor iedereen goed doen over gelijk wat je ook spreekt.
Je kan eindeloos discussiëren erover, winnen kan je niet.

Je hebt buizen en transistor lovers en haters, philips probeert nu iedereen naar zich te trekken, maar dat zal niet lukken...

Om het allemaal nog ingewikkelder te maken; veel van wat er gezegd wordt zit gewoon tussen de oren, en daar kun je veel wijs maken.
Je kan mensen van alles laten geloven als je het maar goed doet.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
EricP

mét CE

[...]Tja, en de patenten van Furutech zullen natuurlijk ook wel onzin zijn.

In de context van 'beter' geluid: vast wel.

Een patent is niks anders dan vastleggen hoe jij iets maakt, fabriceert, bedacht hebt. Als je daar de eerste mee bent, dan zou je daar patent op kunnen krijgen. Als je iets heel ergs onhandigs, doms, weet ik wat bedenkt... dan kun je daar prima patent op krijgen. Of het wat zegt... hangt van de context af. En ik snap best dat als je wat bedacht het, dat je niet wilt dat een ander ermee aan de haal gaat. Immers, het kost die ander niet wezenlijk meer dan dat het jou kost en met een dergelijke marge is er... laten we zeggen ruimte voor concurrentie.

Kom nou eens een keer met wat concreets, markce. Nog geen enkele zinvolle post - in de zin van aannemelijk maken dat het spul 'beter' zou zijn.
Hele zinvolle posts voor de lachspieren.
Dus ook hier: het hangt van de context af.

rob040

Golden Member

Op 27 december 2016 18:27:42 schreef CrossFireX:
Je hebt buizen en transistor lovers en haters, philips probeert nu iedereen naar zich te trekken, maar dat zal niet lukken...

Wat ik nooit begrepen heb is de combinatie van buizen en halfgeleiders.
Je kiest voor buizen (of halfgeleiders) omdat je blijkbaar de andere techniek minder mooi vind klinken.
Gebruik je beide in dezelfde keten, dan bepaald de zwakste schakel de sterkte van de keten.
Dus als buizen dan zo mooi klinken, wordt het teniet gedaan door die verdomde torren... (of omgekeerd natuurlijk).

Iemand een suggestie?

Kom nou eens een keer met wat concreets, markce. Nog geen enkele zinvolle post - in de zin van aannemelijk maken dat het spul 'beter' zou zijn.
Hele zinvolle posts voor de lachspieren.

En ook dit soort shit mag gewoon op CO ????

High met Henk

Special Member

Misschien hebben ze wel een patent op dat nanocrystal2 spul
Dat toont nog niet de heilzame werking ervan aan...

Als ik nu besluit dat ik een 40°kromme 6.3 jackplug te maken en deze patenteer (want recht, 45° en 90° bestaat al) heb ik een patent mogelijkheid..

Het wil niet zeggen dat het geluid door deze jackplug beter, opener, dynamischer of weet ik wat wordt. Ik kan dat wel proberen te claimen dat mijn plug met 40° precies de juiste hoek heeft waarop elke mogelijke frequency precies juist afgebogen wordt en dat ik hierdoor elke storing tegenhoud. En door mijn dikte van materiaal en gepatenteerde behuizings materiaal worden alle frequencies precies in de juiste fase voor de bocht gepositioneerd zodat alles er vlekke loos uitkomt en weer in oorspronkelijke fase terugkeert

Whoei mijn plug heeft nu al 2 patente. 1 op vorm en 1 Op het behuizingsmateriaal en dikte wat ik zelf samenstel...

Zeggen deze 2 patenten nu iets over het echte technische meetbare aspect van mijn plug?? Nee, het is echter minder gezwam dan wat ik daar lees

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 27 december 2016 17:57:03 schreef OlivierS:
Ik vond deze ook een mooie:
AudioQuest JitterBug

Ik heb deze live mogen beluisteren op de High End Munich beurs.
Aangesloten op een installatie die meer kost dan een gemiddelde auto, maar in combinatie met een van AudioQuest's (vrij goedkope) eigen DACs.

Ik ben zelf erg sceptisch voor dat soort dingen. Maar ik heb wel degelijk een verschil gehoord.

Ik ken een live audiotechnicus die zo'n ding heeft, met een USB geluidskaartje er aan, en een zeer goeie Beyerdynamic koptelefoon. Die hoort het verschil ook.
Het is een heel simpel filtertje voor de voedingsspanning. Paar spoeltjes, paar condensators.
Zou me niet verbazen als er ook daadwerkelijk hoorbaar verschil is, want de hoeveelheid rommel op computervoedingslijnen is bèst wel groot.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Dit topic is gesloten