Je mooiste meetapparatuur. Deel 9

Dit topic is gesloten

Ik zal vanavond even in mijn Cannon "verzameling" kijken of er nog zo'n male connector bijzit.

Frans

Wat ik gevonden heb:
Losse pennetjes (male) en losse coax inserts (male & female, krimp & soldeer), recht
Cannon nummers: DM3743-5000, DM53570-5001
Female 10+1 coax DAMF-11WLS-2 053512-0096 Leeg (maat 15-polig)
Male 15-polig met losse pennetjes, ombouwbaar

De losse coax plugjes zijn redelijk makkelijk te verwerken.
Mail me als ik je er een plezier mee kan doen.

Frans

haasje93

Golden Member

Goedenavond,

Misschien lichtelijk offtopic, maar vond het hier aardig goed thuis passen.
Een tijd terug was er die actie van Keysight waarbij als je een U1272A had er gratis een U1280 series of een U1272B kon krijgen, vanwege een EMC probleem.
Nu zat ik weer eens op MP te kijken en toen kwam ik dit tegen.

https://www.marktplaats.nl/verkopers/17419953.html

Groet,
Christiaan

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
miedema

Golden Member

Ha Haasje93,

Dat is een verkoper die ik je van harte kan aanraden :-)
Betrouwbaar, erg aardig, en zeer ter zake kundig.

groet, Gertjan.

haasje93

Golden Member

Ha Gertjan,

Oke, dank voor de info.
Alhoewel ik niet echt in de markt ben voor een extra handmeter, aangezien ik er al drie heb.
Zag die advertentie en vond het leuk om het met jullie te delen.

Groet,
Christiaan

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?

Unigor meters vind ik prachtig. Dit is mijn laatste aanwinst. Een Unigor A40

Dit model heeft een normale AA batterij.

Er staat mij bij dat er een type was met een recorder. Niet meer van deze tijd maar wel mooi.

Kruimel

Golden Member

Die knoppen voelen ook geweldig vind ik. En met een 30A bereik, dat zie je ook niet vaak. Daar moet echt een 3mΩ shunt in zitten dan anders stook je de hele omgeving warm...

Tidak Ada

Golden Member

Mis! 2mV voor een 60 mV shunt en 2,5 25mV voor een 75 mA shunt ;)

Op 6 februari 2018 14:44:23 schreef Camino1:
[....]
Niet meer van deze tijd maar wel mooi.

Ik heb er twee jaar geleden nog een aan het Rosmalen Team gedoneerd :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 6 februari 2018 14:59:48 schreef Kruimel:
Die knoppen voelen ook geweldig vind ik. En met een 30A bereik, dat zie je ook niet vaak. Daar moet echt een 3mΩ shunt in zitten dan anders stook je de hele omgeving warm...

Spannungsabfall 0,2 V bij 30 Ampere. Is trouwens dood. Shunt niet uitgefikt.

Heeft iemand een manual en een schema van de A40?

Tidak Ada

Golden Member

Was van standaard shunts uitgegaan.

200mV @ 30A = 6,67 mΩ

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
LetterHenk

Golden Member

Op 6 februari 2018 14:44:23 schreef Camino1:
Unigor meters vind ik prachtig. Dit is mijn laatste aanwinst. Een Unigor A40

Mooie meter, en nog prima bruikbaar. Ik gebruik 'm vooral voor de stroombereiken 1.2A en 6A, met de bombproof kortsluitbeveiligings automaat een goede combi.
Die van mij komt uit een oude MTS boedel en is niet meer zo gaaf als die van jou.

Action expresses priorities LH
StijnN

Golden Member

Op 6 februari 2018 14:44:23 schreef Camino1:

Er staat mij bij dat er een type was met een recorder. Niet meer van deze tijd maar wel mooi.

Wellicht deze:

A person who never made a mistake never tried anything new.
Thevel

Golden Member

Met 666Ω/V mag je wel opletten dat de meting niet beïnvloed wordt...

StijnN

Golden Member

Op 7 februari 2018 17:23:55 schreef Thevel:
Met 666Ω/V mag je wel opletten dat de meting niet beïnvloed wordt...

Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik deze meter heb gebruikt.

Leuk voor de collectie.

A person who never made a mistake never tried anything new.
fred101

Golden Member

Ik heb ook twee Unigors. Een 4P en een Multiscript 3
Die 4P is best degelijk gebouwd maar ik vind de banaanbus bezetting een beetje wazig. (3 boven op en 3 achterop)

Wat ik wel mooi vind is die overbelasting beveiligin. Mijn favoriete analoge meter (Pantec) heeft dat ook (net als de Avo 8)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Rechtstreeks vanuit de Philips Personeelswinkel Eindhoven in 1981 is hier de SMT111. Toentertijd kostte deze multimeter inclusief bijbehorende tas wel HFL250,- De specificaties heb ik niet meer zo direct voor handen. Wel weet ik dat van deze multimeter op het hele internet niet zo veel informatie te vinden is. Wellicht weet iemand hier meer over....

flash2b

Special Member

Mooie meter!

Ik zou wel de oxidatie van de shunt aanpakken want de draden worden al aangevreten. Beter is schoonmaken en de draden vervangen.

Tidak Ada

Golden Member

Op 7 februari 2018 17:11:51 schreef StijnN:
[...]

Wellicht deze:
[bijlage]

Stijn, heb je die Goerz Multischript soms op de stand in Rosmalen gescoord?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

Mijn Multiscript komt uit Rosmalen.

Mooie en best aparte Philips meter

[Bericht gewijzigd door fred101 op maandag 26 februari 2018 14:54:43 (35%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada

Golden Member

Ah, heb jij die toen geconfisqueerd....
Is'tie toch goed terecht gekomen :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

Die stond aan het eind van de beurs mij zo zielig aan te kijken dat ik het niet kon weerstaan :-) Na wat TLC werkt hij weer als vanouds

[Bericht gewijzigd door fred101 op maandag 26 februari 2018 19:07:50 (17%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
maartenbakker

Golden Member

Op 26 februari 2018 09:45:21 schreef KAS56:
Rechtstreeks vanuit de Philips Personeelswinkel Eindhoven in 1981 is hier de SMT111. Toentertijd kostte deze multimeter inclusief bijbehorende tas wel HFL250,- De specificaties heb ik niet meer zo direct voor handen. Wel weet ik dat van deze multimeter op het hele internet niet zo veel informatie te vinden is. Wellicht weet iemand hier meer over....

Ik durf het zo ook niet te zeggen. Staat er op het typeplaatje nog meer dan alleen SMT111? Ik denk aan een 12NC, (letters vóór) een serienummer, etc. De SMT-type-aanduiding was net zoiets als (een paar jaar later?) SBC. Dus accesoires die via de service-organisatie op de markt werden gebracht.

Het gaat in elk geval om een ingekocht model, althans het codenummer op de printplaat is niet van Philips.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Sine

Moderator

Een beetje een half-half ding, de onderdelen zijn dan weer wel flips.

Scan_DHGMF103_3757_001.pdf

Dit schema heb ik van de SMT111. Wel allemaal onderdelen met 12NC codering maar verder geen type plaatje of zo. Genoeg bekende 4822 en 5322 nummers zo te zien. Overigens werkt deze multimeter al jaren naar wens.

maartenbakker

Golden Member

Dankje! Onderdelen met 12NC codering, ik neem aan uitsluitend op het schema? Dat kan, want alles kreeg een servicecode ongeacht waar het vandaan kwam.

@Sine: inderdaad wel veel Philipsonderdelen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit topic is gesloten