Je mooiste meetapparatuur. Deel 9

Dit topic is gesloten

Na vanochtend de eerste scopes verkocht te hebben op de NVHR beurs mijzelf verwend met een ESI 250DE meetbrug van de buurstand :)

Niet in perfecte staat, zo is er een voedingsmodule ingebouwd, maar de prijs was aantrekkelijk en hij doet het goed.

Op 2 augustus 2018 18:23:06 schreef electron920:
Ha maartenbakker,

Ik zal kijken of ik me er nog iets van kan herinneren dat venstertje is een piep klein beeldbuisje ik denk de kleinste ooit gemaakt.
Ik zit nu even in de nostalgie hoek ;) ik heb weer een gevonden [bijlage]

Volgens mij is dit een rf signaal generator met 8 keer een preset en moduleerbaar.
Op deze staats niets van nummer op de achterkant.

Hoi Henk,

Helemaal gemist, sorry!

In dit geval is het de 12NC op de voorkant veelzeggend. Die behoort aan een Nederlandse EBM-afdeling (electronische bedrijfsmechanisatie) binnen de consumentenelectronica, waarschijnlijk die van de HIG Audio of misschien de HIG Video (hangt een beetje van de productiedatum af, tot half jaren '70 zou het in beide gevallen de ongesplitste HIG RGT zijn geweest). Het nummer zit vanaf het 5e cijfer in een range die ik nog niet kende, dus ik durf ook niet te zeggen binnen welke specifieke groep of afdeling het ding thuishoort.

Dit soort apparaten is in kleine oplage gemaakt voor fabrieksintern werk. Vaak zit er nog wel een typeplaatje op met ook een serienummer, maar dat hoeft inderdaad niet.

Weet je zeker dat het een generator is? Afgaande op de opdruk, aansluitingen en bedieningselementen, verwacht ik een passief apparaat of een versterker of modulator met ingangsselectie.

Mocht je hem een keer open hebben, dan ben ik benieuwd.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fred101

Golden Member

Aart, mooie brug. Ik heb er ook een. Je kan hiermee de inwendige weerstand van een batterij meten. Hier zie je hem in actie: https://youtu.be/AXzY1nROXrs

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Arco

Special Member

...dat venstertje is een piep klein beeldbuisje...

Het Philips F9X38A radiomeubel had er ook zo eentje...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@maartenbakker,

Ik zal van de week even kijken.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Dit topic is gesloten