Hi,
Ik vind dat er veel te vaak geneuzeld wordt door een erg beperkte blik die mensen op dit forum en andere fora hebben.
Er zijn waarschijnlijk volksstammen hier op het forum die denken dat ik constant met mijn HP 3458A aan het meten ben.
Voor de goede orde, ongeveer 1x per maand staat hij aan...
Men is zichzelf in het geheel niet van bewust dat andere mensen, bedrijven noem maar op, op een andere manier willen, moeten meten.
Niet iedereen werkt met buizen of Arduino's waarvoor een Gamma meter wat resolutie/nauwkeurigheid betreft voldoende is. Brrr..
Waarom Brrr, nu heeft b.v. die gebruiker zo'n meter en pakt hem ook als hij aan de 230/400V wilt gaan meten.
Denk nu niet dat het "jouw" niet zal gebeuren, BOEM! shit stond nog op het stroom bereik.
Dat was even over de veiligheid.
Nu de resolutie
Ik ben met een 40dB meetversterker bezig, deze is uit batterijen gevoed en die wil ik enigzins beschermen voor domme acties van mijzelf, ja dat doe ik ook! stomiteiten uithalen 
Ik heb voor een deel van de schakeling een tweetal TVS dioden geselecteerd, op de stroom die er loopt bij volle 9V batterijen.
De truuk is de drempelwaarde zo laag mogelijk te houden (zenerspanning van deze dioden) zonder dat er stroom door deze dioden loopt bij volle batterijen.
Vanmiddag dus geselecteerd op groter dan 9,985V drempel spanning.
Dat gaat toch echt beter met minimaal een 4,5 digit meter, dan met een Gamma van 15 Euro, en ik heb een grotere zekerheid dat de gemeten waarde ook echt kloppen!
Heren, Dames ook, laat die tunnel visie eens los!
F.E.T kan jullie zoals hij hierboven al liet zien heel goed uitleggen waarom hoge resolutie/nauwkeurigheid echt zinnig is zoals SSB op 2 M of 70cm band zodat je goed op het raster zit.
Dat veel van jullie dat zelf met electronica niet gebruiken, ik geloof het direct, ik vind het best.
Maar stop nu eens met beweren dat omdat jullie het niet kunnen inzien waarom, dat dit dan ook de waarheid is, het is jullie waarheid!
Probeer eens "out of the box" te denken, probeer niet steeds middelmatig te zijn...
Misschien hadden we Einstein, Nietzsche, Bach, Beethoven, Ampére, Feynman, Archimedes, Schrödinger, Rembrand en Galilei, Galileo enz.
allemaal op de brandstapel moeten gooien omdat ze hun kop boven het maaiveld uitstaken...
Mijn twee cent.
Groet,
Bram