Ha Peter_dtn,
Leuk dat je hier je ruisbron laat zien, en het idee voor gebruik als tracking generator aan de hand doet.
Ook ik heb zo'n BG7TBL Noise Source van e-bay.
Hier een foto van de print, als je er op klikt krijg je een versie op zeer hoge resolutie:

Het leuke van deze foto is dat je het schema zo voor je ziet
. (de onderkant is uitsluitend groundplane)
Linksonder zit ruisdiode D4. Daarboven een schakelend voedinkje om de hogere spanning voor die diode te maken. (Ik dacht ong. 30V, maar het is alweer een half jaar terug...)
Vervolgens wordt de ruis uit de diode gefilterd, en versterkt door 3 MMICs, dan nog een uitgangsnetwerk vlak voor de connector.
De MMICs worden gevoed via de grote 1000 100Ω weerstanden, en gekoeld via hun tab aan het groundplane.
Kijk voor de lol ook even naar de SMD LED D3 rechts boven. Leuk om die en bondwire gewoon te zien zitten
.
Die schakelende voeding is ook meteen een probleem, want hij is stevig vertegenwoordigd in het uitgangsspectrum:

klik op plaatje voor grotere versie
Hier heb ik wat middeling toegepast, zodat de inbreng van de schakelende voeding beter te zien is. Ook heb ik gekozen voor een logaritmische schaal, anders zit het frequentiespectrum van de schakelende voeding helemaal tegen de linkerkant samengedrukt, zoals in het plaatje van Peter_dtn.
Duidelijk is te zien dat de schakelfrequentie 30kHz is, en alle harmonischen zijn flink aanwezig. Let op dat die schakel frequentie 40dB harder is dan het ruisniveau!! Grote kans dus om een (SA) ingang te oversturen zonder dat je het in de gaten hebt, omdat buiten de band een signaal meekomt dat meer dan 40dB harder is dan waar je naar aan het kijken bent!!
Deze print wordt goed heet!
Een eerdere versie werkte op 24V (zonder schakelende voeding), en er waren berichten dat die print zo heet werd dat de schakeling na een paar uur overleed.....
Dat is in deze nieuwere versie dus opgelost door te kiezen voor 12V voeding, en een DC-DC converter voor de diode spanning. Maar toch staan de MMICs op zo'n 7V! Terwijl hun datasheet een absoluut max. Ub van 5,5V opgeeft.... Geen wonder dat ze goed heet worden....
Voorlopig is mijn oplossing om de schakeling op een lagere voedingsspanning van 8,5...9V te zetten. De diode spanning blijft dankzij de DC-DC gelijk, de MMICs staan weer (ongeveer) op 5V, en het ruisspectrum blijft qua vorm gelijk, alleen een paar dB zachter:

Paars is het spectrum met 12V voeding, geel is bij Ub=10V. Bij voeden met 8,5V zie je ongeveer hetzelfde verschil.
Bij rbeckers hebben we het spectrum tot 3GHz bekeken:

Dan zie je dat het ruisspectrum boven de 1,5GHz toch wel flink instort....
Dus.... inderdaad een leuke ruisgenerator, voor erg weinig geld.
Maar er zijn wel een paar verbeterpunten:
- Voedingsweerstanden van de MMICs aanpassen zodat ze weer op 5V draaien.
- De DC-DC converter beter filteren, zodat de schakelfrequenties niet (minder....) in het ruissignaal zitten.
- Extra filtertjes tussen / na de MMICs om het ruisspectrum rechter te trekken.
Het spectrum van Peter_dtn lijkt wat vlakker dan het mijne, dus misschien heeft BG7TBL en deel van dat werk inmiddels al gedaan.
Ik gebruik deze noise source vooral als stoorbron, om (audio)apparatuur te testen hoe imuun ze zijn voor HF instralen. Dus ik vind extra (schakel)stoorsignalen alleen maar prachtig 
Maar wil je hem als vervanging voor een tracking generator gebruiken, dan zijn er dus wel een paar dingetjes om in de gaten te houden. Persoonlijk zou ik altijd een flinke externe verwzakker voor m'n SA ingang zetten als ik deze ruisbron aansluit...
groet, Gertjan.