Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 5

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Si6973DQ misschien? Of de Si6913DQ, die heeft een wat lagere VDS, maar dat komt in je tandenborstel denk ik niet zo nauw.

Liggen bij Digikey en Mouser.

If you want to succeed, double your failure rate.
bprosman

Golden Member

Geen luiheid maar hele slechte Wifi in Italie. Ben op zoek naar pin-compatible vervangers voor de MAN4640A (maar dan in rood). Mocht iemand een linkje weten, graag.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Gezocht voor mijn Commodore 1084P monitor nieuwe of gebruikte Philips fly-back trafo.

Het originele Philips nummer is 3291000006, het gaat om een trafo type E39144 met aangebouwde focus en screen regelaar. Vervanger zou de AT2079 zijn?

Ik kom de HR6489 op diverse plekken als vervanger tegen maar deze mist de aangebouwde regelaars. Iemand enig idee waar ik deze trafo met regelaars nog zou kunnen krijgen?

Ik ben er inmiddels achter dat de vervanger de HR7506 is van HR-Diemen. Iemand enig idee waar ik die in Nederland kan krijgen?

In het buitenland zie ik ze wel maar met torenhoge verzendkosten.

ik denk bij de antiquair :P zoek anders of dat model flyback niet in een bekender toestel zat, soms is het dan makkelijker te vinden.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 9 augustus 2018 16:18:44 schreef Dominic:
Ik ben er inmiddels achter dat de vervanger de HR7506 is van HR-Diemen. Iemand enig idee waar ik die in Nederland kan krijgen?

In het buitenland zie ik ze wel maar met torenhoge verzendkosten.

in polen.
https://www.ebay.co.uk/itm/HR-7506-AT2079-30101-Flyback-FOR-C-and-Phil…

verzending is 9 pond 50.

RTFM, dan pas vragen...

Kom je op £35,50, wat overeenkomt met ongeveer €40,00. Is een werkende 1084 monitor niet voor minder te krijgen?

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 9 augustus 2018 17:09:45 schreef Jochem:
Kom je op £35,50, wat overeenkomt met ongeveer €40,00. Is een werkende 1084 monitor niet voor minder te krijgen?

Als je ze tegenwoordig nog kunt vinden wel. Op de gemiddelde C64 beurs gaan ze voor 50 a 100 euro tegenwoordig afhankelijk van de toestand (wel of geen klepje, wel of geen voetje, nette kast of beschadigd enz). De mijne is nog perfect en heeft sinds 1990 altijd prima gewerkt.

Op marktplaats zie je ze bijna niet meer, een paar jaar geleden werden ze nog met bosjes aangeboden maar die tijd is over helaas. C64 en vooral VIC20 en C128 spul begint steeds zeldzamer te worden, vooral de C128 prijzen gaan door het dak.

Dus waarom zou ik een prima 1084 weggooien als ik hem met een nieuwe EHT kan herstellen. Ik zal met die in Polen eens contact opnemen, ik had Ebay al even afgezocht maar schijnbaar had ik deze gemist.

maartenbakker

Golden Member

Op 7 augustus 2018 21:33:18 schreef Dominic:
Gezocht voor mijn Commodore 1084P monitor nieuwe of gebruikte Philips fly-back trafo.

Het originele Philips nummer is 3291000006, het gaat om een trafo type E39144 met aangebouwde focus en screen regelaar. Vervanger zou de AT2079 zijn?

Ik kom de HR6489 op diverse plekken als vervanger tegen maar deze mist de aangebouwde regelaars. Iemand enig idee waar ik deze trafo met regelaars nog zou kunnen krijgen?

AT2079 is een reeks trafo's met verschillende configuraties van wikkelingen, dus daar kom je niet verder mee. E39144 is het UL goedkeuringsnummer, dus ook dat zegt niets. Staat er daadwerkelijk 3291000006 op?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 9 augustus 2018 17:47:54 (13%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 9 augustus 2018 17:44:07 schreef maartenbakker:
[...]AT2079 is een reeks trafo's met verschillende configuraties van wikkelingen, dus daar kom je niet verder mee. E39144 is het UL goedkeuringsnummer, dus ook dat zegt niets. Staat er daadwerkelijk 3291000006 op?

Jazeker dit alles staat er letterlijk zo op. Ik heb zelf ook 3x moeten kijken omdat dit geen standaard Philipsnummer is maar het staat er echt. Het staat zelfs ook zo in de service manual als Philipsnummer vermeld.

Achter AT2079 staat verder ook geen toevoeging, maar er zijn ook trafo's in omloop waarbij er achter AT2079 een / staat. Bijvoorbeeld /06, /10, /17, /20, /40. Ik heb ook de Philips variant van deze monitor en daar zit dezelfde EHT in met EXACT dezelfde sticker met vreemde codering en ook geen toevoeging achter AT2079.

Zoals je misschien wel weet zijn de monitoren als OEM bij Philips gemaakt voor Commodore. Later heeft Philips ze ook zelf verkocht. Zelfs de typestickers zijn hetzelfde als bij Philips echter dan met de tekst "Commodore" erop. Nummering wijkt overigens compleet af, eigen modelnummers van commodore en geen 12NC's. Echter staat op zowel de Philips als Commodore variant "Made in Taiwan".

(maarten we moeten nog steeds een afspraak maken om die drive en testunit op te halen bij jou.)

maartenbakker

Golden Member

Lijken in-house Commodore nummers maar je hebt een Philipsmonitor met ook zo'n nummer op de trafo?

Op een AT2079 zonder toevoegingen zou eigenlijk een 5-cijferige codenummerstaart moeten staan, eerste cijfer doorgaans een 3.

P.S. Kun je toevallig morgen aan het begin van de middag? Mail me maar even.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 9 augustus 2018 21:03:42 (21%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb hier nog 4 verse spaarlampen liggen met een GX24q-3 voet (zo'n vierkante voet met 4 pinnetjes) En nu zoek ik een mogelijkheid om deze op te gaan gebruiken liefst door er een converter tussen te stoppen naar een E27 fitting. Iemand een idee? ik heb al met google gezocht, maar daarmee kwam ik alleen uit op een hele vage site waar ik m ook geloof ik niet kon bestellen.
Dus waar koop ik zo'n converter.
Mocht iemand interesse hebben om ze te ruilen tegen een lamp met E27 fitting ook goed (mag spaar / led of gloeikogel 15W zijn, heb ze ook al eens op marktplaats gehad, geen reacties)
Het zijn die van philips deze:
https://www.lampdirect.nl/philips-pl-t-top-26w-830-4p-master-warm-wit-…

het staat me erg tegen om ze te laten verstoffen of ongebruikt naar het afval depot te brengen.

zit sinds 2009 in de PV.

deze? https://dutch.alibaba.com/g/g24-to-e27-adapter.html wel minimaal enkele honderden bestellen, die dingen waren al obsolete toen de 90's over waren.

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 11 augustus 2018 15:29:49 (46%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 9 augustus 2018 17:37:10 schreef Dominic:
Als je ze tegenwoordig nog kunt vinden wel. Op de gemiddelde C64 beurs gaan ze voor 50 a 100 euro tegenwoordig afhankelijk van de toestand

Oh, dan moet ik eens even gaan zoeken. Ik heb er als het goed is nog 2 in de opslag (Philips modellen) in "mint condition".

De mijne is nog perfect en heeft sinds 1990 altijd prima gewerkt. [..]
Dus waarom zou ik een prima 1084 weggooien als ik hem met een nieuwe EHT kan herstellen.

Helemaal mee eens, en al helemaal als je hem zelf in gebruik hebt.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 11 augustus 2018 14:57:16 schreef andre1973:
Ik heb hier nog 4 verse spaarlampen liggen met een GX24q-3 voet (zo'n vierkante voet met 4 pinnetjes) En nu zoek ik een mogelijkheid om deze op te gaan gebruiken liefst door er een converter tussen te stoppen naar een E27 fitting.

het staat me erg tegen om ze te laten verstoffen of ongebruikt naar het afval depot te brengen.

Ik heb nog twee 'converters' liggen met E27 schroefdraad. Maar ik vraag me af of het is wat je zoekt. De converters hebben 6 gaatjes en er staat op 230V 13W.
In de ene zit een PL lamp met 2 pinnen...

Op 11 augustus 2018 17:55:00 schreef Zonnepaneeltje:
[...]

Ik heb nog twee 'converters' liggen met E27 schroefdraad. Maar ik vraag me af of het is wat je zoekt. De converters hebben 6 gaatjes en er staat op 230V 13W.
In de ene zit een PL lamp met 2 pinnen...

Dat lijkt deels goed,(in die ik gezien heb zitten ook meer gaatjes dan nodig voor deze lamp) maar min lampen zijn 26W....

zit sinds 2009 in de PV.

Voor de reparatie van een Behringer MDX2100 (audio) compressor ben ik naar een nieuwe potmeter.
Zoals op de foto's te zien is deze mijns inziens onherstelbaar beschadigd. ik kan het gebroken gedeelte wel lijmen, maar dat wil nog niet zeggen dat daar de koolfilmlaag mee gerepareerd is.

Het betreft dus een potmeter van 20K, (volgens mij is hij) logaritmisch, hij heeft een lange schacht met D inkeping.
Puntje van aandacht is dat hij 40 "detents" heeft. dat zijn dus kleine stapjes zoals een stappenschakelaar. alle potmeters in het apparaat hebben die stapjes.

iemand enig idee waar dat te vinden zou zijn ?

Bij mouser krijg ik vier hits las ik 20k 50mm shaft intik. https://nl.mouser.com/ProductDetail/BI-Technologies-TT-Electronics/P27…

Of ie logarithmisch is heb ik niet uitgezocht. Ik heb de zoekactie nog niet verruimd door via passive/potentiometers te beginnen ipv met de zoekactie 20k.

[edit:] oops. Ik was de detents even vergeten.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Aan het 'a'tje te zien een Alpha potmeter... http://alphapotentiometers.net/html/16mm_pot_2.html
(is er in 41 detents)

[Bericht gewijzigd door Arco op maandag 13 augustus 2018 07:59:27 (11%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Weet iemand een huis-tuin-en-keuken leverancier (liefst fysieke winkel in oosten v/h land) voor transparante isolatie tape? Bedoeld om te gebruiken bij her-wikkelen van een ringkerntrafo. Dus temperatuurbestendigheid, elektrische isolatie eigenschappen & chemisch stabiel is waar het om gaat.

Wat research leert dat ik op zoek ben naar een tape van bijv. BoPET aka Mylar ca. 20~25 mm. breed. Kapton of soortgelijk materiaal zou eventueel ook kunnen. Gangbaar 'plakband' ook bruikbaar als ik maar 100% ZEKER kan zijn dat het bestaat uit geschikt materiaal.

Wil graag het "in China bestellen, lang wachten en hopen dat je het juiste krijgt" vermijden. Heb al eens in bouwmarkt gekeken, maar isolatietapes alleen in zwart / wit / leuke kleuren, zonder info mbt. het exacte materiaal. Ben maar 1 rol met een aantal tientallen meters tape nodig.

Kapton wordt hier wel voor gebruik. Als je het in china koopt dan blijken ze het NOG dunner te kunnen maken dan je voor mogelijk had gehouden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
If you want to succeed, double your failure rate.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten