Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 5

Dit topic is gesloten

pa3gws

Golden Member

Hallo allemaal.
Ik ben op zoek naar platte snaartjes met een binnen diameter van 15mm 4mm hoog en 1mm dik.
Iemand enig idee waar ik dat kan vinden?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco

Special Member

15mm is wel heeel erg klein... (kleinste die ik vind zijn 21mm: https://elektronica-online.nl/product/platte-snaar-7016 )
Misschien in de modelbouw?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

Nee helaas ben ik ook al geweest.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
pa3gws

Golden Member

Ik heb een racefietser overvallen en zijn binnenband gejat. ;-) (geintje)
Maar zo'n binnenband is in diameter net iets kleiner dan het originele snaartje.
Dus smalle reepjes geknipt schoongemaakt met IPA en zowaar het werkt.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Je wint bij dezen de inventiviteitsprijs van mij.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 13 augustus 2018 00:36:13 schreef Knustelsmurf:
Zoals op de foto's te zien is deze mijns inziens onherstelbaar beschadigd. ik kan het gebroken gedeelte wel lijmen, maar dat wil nog niet zeggen dat daar de koolfilmlaag mee gerepareerd is.

Misschien is dat nog te repareren met geleidende lak zoals Kemo Leitsilber L100?

My Imaginary Friend Thinks You Have Serious Mental Problems
Arco

Special Member

Geen tijd insteken. Is nog gewoon te koop, en reparatie is toch altijd een 'kludge'... (binnen de kortste keren weer kapot)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Misschien is dit niet de plaats om het tevragen maar wat is dit.

Gekocht voor 12 euro op een oldtimerbeurs.

Er zitten achter onder het zwarte kapje 8 stelschroeven en 3 schroeven voor fase aarde nul

Ik dacht eerst dat het een variac was maar nadat ik graden celsius op de meter zag staan begon ik te twijfelen

[Bericht gewijzigd door remco_blom op zaterdag 18 augustus 2018 16:13:31 (20%)

altijd druk met de verkeerde dingen
Arco

Special Member

Tweede foto met de schoorsteen er links bovenop is wel grappig... ;)
Die firma Joens schijnt nog te bestaan?: https://www.11880.com/branchenbuch/duesseldorf/252133615B26841185/joen…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
altijd druk met de verkeerde dingen

Op 18 augustus 2018 15:50:12 schreef Arco:
Geen tijd insteken. Is nog gewoon te koop, en reparatie is toch altijd een 'kludge'... (binnen de kortste keren weer kapot)

Of iemand er wel/geen tijd in moet steken hangt natuurlijk van meerdere dingen af (Wachttijd op nieuw onderdeel, tijd die je hebt om iets te repareren, kosten (6,95 verzendkosten voor een onderdeel van 2 of 3 euro bv., of een minimum bestelbedrag), verschil in onderdelen, aanwezigheid van materiaal om te repareren, de wil/drang om...etc.).

Zelf probeer ik de meest 'onmogelijke' dingen te repareren om zo meer (materiaal)kennis, ervaring en kundigheid te vergaren, en ik hou wel van een uitdaging.

Soms zijn reparaties beter als origineel en soms leer je dat het anders moet of dat het misschien nooit wat word (maar dat geloof ik niet echt, al zijn je kansen op een nieuwe reparatie soms beperkt).

Maar goed ik dwaal af...

My Imaginary Friend Thinks You Have Serious Mental Problems
Arco

Special Member

Koolbaantjes 'plakken' en repareren in een potmeter is een heilloze missie, gedoemd tot geen of kortstondig succes...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@knustelsmurf

Is een potmeter van alpha in Taiwan.
http://www.alphapotentiometers.net/html/16mm_pot_2.html

Model: 3RP/1610N D A1 B20K 9

[Bericht gewijzigd door deKees op zondag 19 augustus 2018 00:54:48 (13%)

de versleten centerring voor de loper van een potmeter, opgespoten op de ondergrond heb ik weleens gemaakt. maar de koolbaan zelf herstellen is niet te doen. miss het hele stukje uit een andere potmeter slopen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dit zal wel volledig kansloos zijn, maar ik vraag het toch.
Ik probeer een oude portable radio te repareren Philips D8110.
In het casettedek ervan is een tandwieltje kapot, diverse tandjes eraf. Word gebuikt voor het vooruitspoelen en tape tension.
Het gekke is dat het materiaal gemaakt lijkt te zijn van "minder" stevig kunststof zodat het een "slijt-deel" is of zo?
Het is een bruin achtig spul.
Partnummer: 4822 403 51069 In de attached pdf te zien in de exploded view #101 (met driehoekig plastic plaatje).
Enig idee of er ergens nog zoiets ligt of te krijgen is?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

daar kom je niet meer aan, dat zijn zachte tandwielen die bruine dingen. 30+ jaar oud, en ik moet de eerste nog tegenkomen die in helemaal hele toestand nog 5 tapes af kan spelen zonder ineens alle tanden eraf te vegen met afspelen. opwarmen doet die dingen geen goed meer. punt dat die tandwielen zacht waren is omdat ze dan geen bijgeluid maken, een nylon tandwiel zoals de rest maakt geluid op die plek.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Inderdaad geluidsdempend. Op mfbfreaks.com zijn er voor sommige decks vervangende tandwielen van normaal plastic te koop en aan andere wordt hard gewerkt of op zijn minst stevig over gediscussieerd.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Net nog even gekeken naar dat tandwieltje. Net alsof die dingen van hard "was" gemaakt zijn. Je kunt er zo een naald in duwen.

-edit- Op mfbfreaks.com noemt men het het "gloeiende geletandwielpest" syndroom.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Misschien (als het niet te fijn spul is) valt er wel iets met een 3D printer te doen, direct printen of een malletje maken ofzo.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
bprosman

Golden Member

Laatst zag ik iemand die een link plaatste naar een bedrijf met allemaal kunststof "friemeltjes". Ben op zoek naar 10mm (kop diameter) kunststof "holnieten".

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Even zoeken op 'kunststof spreidniet'...
O.a. Titgemeyer maakt ze al heel erg lang: https://www.titgemeyer.de (zoeken op 'spreizniet')

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Even een electro vraagje. Voor een tussenkabel zoek ik flexibele zwarte electrobuis van 16 mm. Overal zie je 20 en 25 mm (Gamma, Praxis Bouwmaat) maar bij groepenkasten wordt toch ook veel de 16 mm gebruikt. Ik zie alleen rollen van 100 meter, maar ik heb aan tenminste 3 meter al genoeg. Waar koop je tegenwoordig een korter stuk. Vast bedankt voor suggesties.

Arco

Special Member

Zwarte buis zie je bijna nooit (meeste mensen zal 't een zorg zijn wat voor kleur de buis is... ;) )
Hier wel per meter: https://www.saldenelektro.nl/flexibele-buis-16mm-zwart-2810-pvc-lb1010…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
evdweele

Overleden

Op 28 augustus 2018 17:21:25 schreef bprosman:
Ben op zoek naar 10mm (kop diameter) kunststof "holnieten".

Ik heb ze een jaar of 5 geleden bij Conrad gekocht. Ze heten daar spreidnagels.
Maar de website van Conrad werkt tegenwoordig zo ontzettend slecht dat ze bijna niet zijn terug te vinden.
Met als zoekopdracht "spreid" kom je nog het dichtst in de buurt.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Via via heb ik de zwarte flexibele electrabuis gevonden bij klusspullen.nl
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Dit topic is gesloten