heel dat applegedoe komt er bij mij niet in. mijn vrouwn heeft een airbook, en daar staat windows op.
ze heeft ook een iphone en ben er hier 2dagen mee bezig geweest het ding weer aan de praat te krijgen. tenzij een ipad een 2de functie heeft als muggenkiller, komt die er niet in.
eergisteren had mijn vrouw het probleem dat haar iphone 0bytes vrij had. er staat maar 3GB aan fotos op, 600MB facebook, 500MB wechat en dan nog wat kleine rommel. totaal maar een 6GB. nogthans is de 16GB volledig vol. ze verwijderd facebook echter binnen het kwartier waren die 600MB weer opgesoepeerd. we hebben een halve dag zitten deleten aan fotos en apps, maar nogsteeds liep het geheugen vol. ik zit in china, dus google is hier niet.
dan maar itunes geinstalleerd en een backup genomen. telefoon gecleared en ondertussen dan maar ook de update ios8.1 naar 11.3 laten downloaden (er was nu toch plaats).
-update weigert te installeren
-itunes weigert de recovery door te voeren.
gevolg: alle contacten, sms, fotos, apss... kwijt.
vorige week nog maar een week ellende gehad om haar apple account te unlocken.
hardwarematig zijn die apple producten niet de top, softwarematig scheelt er ook wat aan en de service/problemsolving/dienstverlening is ook maar pover als je in de problemen zit.
heb thuis VPN draaien via PPTP (simpel voor in china). ios 11.3 ondersteund geen PPTP. dus geen vpn voor de vrouw.
ohja, installeer ik shadowsocks dat door een chinees is ontwikkeld, is dat ding betalend in appstore (en geen mogelijkheden om via een andere website te installeren. bij een android download je het apk'tje en gooi je het in de telefoon). koop ik die software, zit daar geen ondersteuning in mijn mijn encrypte op de server (android versie ondersteund 19 soorten encryptie, de ios versie maar een stuk of 6 en natuurlijk niet diegene die ik gebruik). mag ik mijn server in belgie gaan aanpassen voor die apple (lagere encryptie dus meer kans dat ik deze week door de chinese firewall eruit gehaald zal worden)
[Bericht gewijzigd door
fcapri
op vrijdag 11 mei 2018 00:33:46
(22%)