Dodelijk Ipad scherm

Ik zat vanavond met mijn Ipad in de tuin. Toen het donker werd, landden er tientallen mugachtige vliegbeestjes op het verlichte scherm. Allemaal van dezelfde soort. Ik vond het fascinerend om te zien, maar na een paar minuten op het scherm waren ze allemaal dood. Mijn misschien rare vraag: waardoor gaan die muggetjes dood op het scherm van de Ipad?

Dat komt door de illuminatie.

Je Ipad is veilig.

mvdk

Golden Member

Silent Spring.
Vraag waarmee de buren hebben gespoten.

Heeft volgens mij niks met je I-pad te maken. Het is een natuurlijk proces. Het is voor muggen nu de tijd voor de paring. Daarna leggen de vrouwtjes hun eitjes in water. Vervolgens gaan ze ergens zitten en dan gaan ze allemaal dood. Was vanavond een onderwerp in het nieuws. Het speelt vooral rond het IJsselmeer maar het kan in het hele land voorkomen.

Op 8 mei 2018 22:49:09 schreef Kilian:waardoor gaan die muggetjes dood op het scherm van de Ipad?

Vergeten adem te halen?

benleentje

Golden Member

Veel mensen hebben last van muggen en een dodelijk ipad scherm zou dan wel een enorme uitkomst zijn :)

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

dju, ging me net een ipad als nachtlampje aanschaffen. gedaan met muggen in de slaapkamer

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Ik had het idee dat het op één of andere manier mogelijk een effect van het capacitieve touchscreen zou kunnen zijn. Veertig a vijftig kleine vliegbeestjes (geen dansmuggen) die binnen een paar minuten allemaal dood op je scherm liggen is een gekke gewaarwording. Maar kennelijk was dat een zotte gedachte.

Als het waar is dat ze dood gaan door de ipad dan heb je eindelijk iets gevonden waar je dure ipad nuttig voor is. :)

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Nu nog een plus-size smartphone kopen voor m'n schoonmoeder en haar wijsmaken dat het een zonnebank is.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
KGE

Golden Member

Op 8 mei 2018 23:49:01 schreef ohm pi:
[...]Vergeten adem te halen?

Ze waren ademloos door de kwaliteit van het scherm.. (of ze schrokken van de beelden op het scherm natuurlijk) :-)

Thevel

Golden Member

Op 9 mei 2018 11:19:06 schreef big_fat_mama:
Nu nog een plus-size smartphone kopen voor m'n schoonmoeder en haar wijsmaken dat het een zonnebank is.

Voor mij niet nodig, mijn schoonmoeder is een engel. :)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Thevel

Golden Member

Op 9 mei 2018 12:58:30 schreef KGE:
[...]

...... (of ze schrokken van de beelden op het scherm natuurlijk) :-)

Of ze lachen zich dood vanwege de hilarische grappen op CO.

Vanavond weer.

Werkelijk nog nooit gezien. Nou zit ik niet met een Ipad buiten maar met een laptop of Sony tablet, maar nooit muggen op het scherm. En ik woon aan het water.. Wat heb jij voor hoesje, komen ze niet af op de geur van een leren hoes ofzo, die toevallig aan het scherm zit?

Die tot sterven gedoemde muggen dachten het licht van de muggen hemel te hebben gevonden.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Op 10 mei 2018 00:06:30 schreef maus0611:
Werkelijk nog nooit gezien. Nou zit ik niet met een Ipad buiten maar met een laptop of Sony tablet

Tja, niets gaat boven goede kwaliteit spulletjes.
En die Appeltjes hebben ongekende kwaliteiten. Dus weg met Sony en andere rommel. Koop een echte Appel. ;-)

Vaag iets.
Heb je deze vraag elders ook gesteld?
Ben benieuwd wat de oorzaak is van dit fenomeen.

Op 10 mei 2018 22:49:52 schreef ohm pi:
[...]Tja, niets gaat boven goede kwaliteit spulletjes.
En die Appeltjes hebben ongekende kwaliteiten. Dus weg met Sony en andere rommel. Koop een echte Appel. ;-)

Heb een Ipad gehad en daar tijden gebruik van gemaakt. Maar het wilde op geen enkele simpele manier communiceren met een windows PC of Android telefoon, dus ik was er klaar mee. Vrouwlief is er blij mee en ik heb een fijne Sony tab :)

heel dat applegedoe komt er bij mij niet in. mijn vrouwn heeft een airbook, en daar staat windows op.
ze heeft ook een iphone en ben er hier 2dagen mee bezig geweest het ding weer aan de praat te krijgen. tenzij een ipad een 2de functie heeft als muggenkiller, komt die er niet in.

eergisteren had mijn vrouw het probleem dat haar iphone 0bytes vrij had. er staat maar 3GB aan fotos op, 600MB facebook, 500MB wechat en dan nog wat kleine rommel. totaal maar een 6GB. nogthans is de 16GB volledig vol. ze verwijderd facebook echter binnen het kwartier waren die 600MB weer opgesoepeerd. we hebben een halve dag zitten deleten aan fotos en apps, maar nogsteeds liep het geheugen vol. ik zit in china, dus google is hier niet.
dan maar itunes geinstalleerd en een backup genomen. telefoon gecleared en ondertussen dan maar ook de update ios8.1 naar 11.3 laten downloaden (er was nu toch plaats).
-update weigert te installeren
-itunes weigert de recovery door te voeren.
gevolg: alle contacten, sms, fotos, apss... kwijt.
vorige week nog maar een week ellende gehad om haar apple account te unlocken.

hardwarematig zijn die apple producten niet de top, softwarematig scheelt er ook wat aan en de service/problemsolving/dienstverlening is ook maar pover als je in de problemen zit.
heb thuis VPN draaien via PPTP (simpel voor in china). ios 11.3 ondersteund geen PPTP. dus geen vpn voor de vrouw.
ohja, installeer ik shadowsocks dat door een chinees is ontwikkeld, is dat ding betalend in appstore (en geen mogelijkheden om via een andere website te installeren. bij een android download je het apk'tje en gooi je het in de telefoon). koop ik die software, zit daar geen ondersteuning in mijn mijn encrypte op de server (android versie ondersteund 19 soorten encryptie, de ios versie maar een stuk of 6 en natuurlijk niet diegene die ik gebruik). mag ik mijn server in belgie gaan aanpassen voor die apple (lagere encryptie dus meer kans dat ik deze week door de chinese firewall eruit gehaald zal worden)

[Bericht gewijzigd door fcapri op vrijdag 11 mei 2018 00:33:46 (22%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Even wat antwoorden op de vragen:

Het hoesje is van de Action en er zit geen leer in. Die specifieke beestjes komen op het licht af. En ik heb de vraag niet elders gesteld.

Ze landen op het scherm en kiepen voorover, alsof hun kop door het scherm wordt aangetrokken. Daarna waggelen ze als een dronkenmannetje een paar minuten rond en geven de geest.

Ik heb het vermoeden dat ze geëlectrocuteerd worden door het capacitieve touchscreen, waarschijnlijk door hun geringe massa. Het scherm kan ik bedienen met mijn vinger (uiteraard), maar ook met een papieren zakdoekje ertussen (Tempo). Twee lagen gaat ook nog, Drie lagen niet meer.

Mijn theorie is dat er een hoge spanning op het scherm staat, maar het stroompje door mijn vinger heel klein is. Ik voel het niet, maar die kleine vliegbeestjes gaan er aan dood.

https://www.tabletguide.nl/17405/wat-is-een-capacitive-touchscreen-tab…

als het door de beestjes zelf komt, zou het locken van de ipad en dus het doven van het scherm zorgen dat ze weer wegvliegen of toch blijven liggen. stroom kan het niet zijn, immers raken ze met die 4 pootjes 0,5cm2 aan. miss het in trance komen van het backlicht op een bepaalde knipperfrequentie, die mensen niet zien..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 11 mei 2018 01:01:29 schreef testman:
..... stroom kan het niet zijn, immers raken ze met die 4 pootjes 0,5cm2 aan. .....

Ik ben daar nog niet van overtuigd. Los van het aantal pootjes, als ik mijn snuffel heel dicht bij het scherm houd, zie ik een heel fijn raster. Met mijn timmemansoog geschat op max 0,2 x 0,2mm, waarschijnlijk minder. Ik weet niet wat dat is of doet.

Tidak Ada

Golden Member

Hoe reageren die insectjes op je windoos/kunstmens scherm? Dansen ze daar wel lustig de polka?
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat het hier om een normaal, natuurlijk verschijnsel gaat. Die diertjes zijn dermate vermoeid door de paringsdans, dat ze de eeuwige slaap ingaan. Ik ken dit verschijnsel ook bij mijn buitenlamp (HPL lamp) Het gebeurt bij vliegjes (het zijn geen muggen) die op die van TS lijken en bij een soort kevertjes. Mogelijk trekken ze overdag naar de zon om te sterven en denken ze ‘savonds dat die lamp en dat iPad-scherm een zon (“de tunnel naar het Nirwana”) is.
Heb je al gecheckt of er verschil is als het scherm in dag- of nachtstand staat? Hoe meer blauw in het licht, hoe meer insecten het aantrekt !

Edit:
Wikimedia vertelt er meer over. Het zijn tripsen (onweersvliegjes/-beestjes). Ze schijnen zelfs tussen de lagen van een LCD-scherm te kunnen kruipen. Ik zal nog eens nagaan of ze misschien ook gevoelig zijn voor elektrische velden (onweer!).
Er zijn > 7400 soorten bekend!
/edit

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †