@Klabam: Klopt: het gebruik van de pods staat volledig los van wat jij meemaakt.
Ondanks het een oudere machine is, “meet” die de hoeveelheid was en past waterstand enz. Daaraan aan. Qua waterverbruik vallen ze heus wel mee als je niet vaak meer dan 5kg hoeft te wassen.
Ga je nu wassen met een pod en is die was niet overdreven vies en detecteert de machine bovendien nog geen volle wastrommel (en neemt dus minder water), blijft er een kleine hoeveelheid zeeprest achter in de vezel van het gewassen textiel. Na verloop van tijd (hangt van diverse factoren af hoe lang dit zal duren) is de vezel zodanig verzadigd van dat product dat je problemen gaat krijgen met bvb centrifugeren.
Je blijft tijdens dat centrifugeren met veel schuim in de trommel zitten dat moeilijk wegpompt, de machine heeft dan de grootste moeite om tegen die hogere toeren te gaan centrifugeren wat zéér belastend is voor je motor. 1400 toeren haalt ie niet meer, was niet droog genoeg enz.
Die restanten van “teveel” zeep blijven op den duur achter in de trommel. Jij doet kookwassen, maar ik veronderstel weer met zo’n pod. Er gaat een gedeelte weg, maar er komt meteen een nieuw gedeelte in de plek.
De zaak is natuurlijk anders voor de boer die zijn kledij vol mest enz. Hangt, of bvb de garagehouder dewelke zijn kledij vol smeerolie hangt. Dan moet die zeep werken. Bij het doorsnee gezin worden kleren gewassen om “op te frissen”.
Ik doe dagelijks minstens 6à7 herstellingen aan die Miele machines bij de klant thuis. Je haalt ze er allemaal uit als je eens een wasje laat draaien/centrifugeren.
1 na 1... welk product gebruik je? Pods, of geconcentreerde vloeibare zeep.
Wat Miele ooit op een cursus vertelde: voor alle wassen van 60°C en hoger sowieso waspoeder die “in functie van” gedoseerd is. De allerlaagste temperaturen zijn voer voor vloeibare zeep. Zo vloeibaar mogelijk, want die geconcentreerde dingen en gels laten heel wat troep achter in de machine.
Ik ken de kwaliteit van die 90ies Mieles maar al te goed, verzorg ze goed en ze zijn nu nog steeds jaaaaaren goed voor jou 
@SMD: ook dat klopt gedeeltelijk. Stel er is effectief waterhoogteverandering, maar bvb “Niveau 1” van de pressostaat werkt niet meer, maar “Niveau 2” wel. (De pressostaten in die jongens zijn in principe maar enkele schakelaars achter membranen.) Vanaf Niveau 2 wordt doorgegeven en zonder Niveau 1 knippert die voorwas.
Ik heb het nog niet voorgehad bij toestellen met een aparte flowmeter.
Bij de W1 serie krijg je F220 als de flowmeter water ziet binnenkomen en de pressostaat niet. (Of die laatste te traag, bij lage waterdruk. Maar daar zijn software-updates voor gekomen)
@beeldbuisje
Duidelijke verheldering, daarvoor mijn dank.
Ik moet wel vermelden dat mijn vrouw alleen volle trommels draait en eigenlijk nooit zeepresten of schuim ben tegengekomen na het wassen. Maar ik neem je advies ten harte en zal m'n vrouw proberen te overtuigen om over te stappen. Ik draai inderdaad minstens 1x per week een kookwas met een beetje soda, dus geen wasmiddel om de boel rein te houden. Dat dit baat heeft is alwel bewezen want alles vanaf de trommel tot aan de afvoer is werkelijk na jaren nog brandschoon.
@ beeldbuisje, deze heeft geen pressostaat meer en meet toch alles met druksensor?? De laatste was van 1999 toch??. Laatst nog een 733 gehad met IDD een pressostaat. Maar die geeft geen voorwas alarm maar 3 streepjes en met toetscombinatie kwam pressostaat naar voren. 2de nivo had overgangsweerstand...
Op 2 januari 2019 19:00:24 schreef smd:
@ beeldbuisje, deze heeft geen pressostaat meer en meet toch alles met druksensor?? De laatste was van 1999 toch??. Laatst nog een 733 gehad met IDD een pressostaat. Maar die geeft geen voorwas alarm maar 3 streepjes en met toetscombinatie kwam pressostaat naar voren. 2de nivo had overgangsweerstand...
Een 733 is ook een redelijk geavanceerde machine. Is ééntje met tiptoetsbediening (enfin van die grijze folie met knopjes onder), toch?
De foutcodes die puur op een defect onderdeel wijzen is ook niet altijd 100% juist hoor.
Bvb bij een G1220 vaatwasser. F24 wil officieel zeggen dat het verwarmingsrelais defect is. In de praktijk zo goed als altijd overgangsweerstanden op de drukpressostaat op de circulatiepomp. Het membraan scheurt en je krijgt overgangsweerstand.
F51 is dan net een fout op die drukpressostaat. In de praktijk heb je meestal een kapot verwarmingsrelais of onderbrekingen (draadbreuk enz.)
Dat de voorwas knippert bij een kapotte pressostaat heb je volgens mij enkel als een contact echt defect is. Of bij de druksensoren, dan is het keer op keer raak.
Als ik me niet vergis heeft Miele voor de eerste keer in de W935 een druksensor gebruikt ipv pressostaat. Die zat dan ook op dezelfde plek als waar bij de vorige generatie de pressostaten zaten.
Men moest overdosering kunnen detecteren en oa daarom blijkbaar die andere manier van waterniveaumeting.
Hoe dan ook, de machine draait nog steeds perfect.
Bij deze nog mijn dank aan allen die hebben meegedacht.
Geen dank en veel was plezier weer!
Yep Bbuisje, die hogedruk pressostaten krijg je IDD wel spookalarmen en diverse kortsluitingen van bij die vaatwasser series. Je krijgt ze niet bepaald kado en daarnaast vrij frequent defect.
Er waren nog wel meer mieles met een druksensor IPV pressostaat, ik weet wat je bedoelt. Maare die waren ICM een EL140 electronica toch?? zijn inmiddels ook al een jaar of 20 oud...
Op 6 januari 2019 19:05:42 schreef smd:
Geen dank en veel was plezier weer!Er waren nog wel meer mieles met een druksensor IPV pressostaat, ik weet wat je bedoelt. Maare die waren ICM een EL140 electronica toch?? zijn inmiddels ook al een jaar of 20 oud...
Precies. Velen van die topserie hadden dan nog oliedempers ipv wrijvingsdempers. Het zou niet de eerste zijn waar je na 20 jaar voor de allereerste keer een reparatie moet gaan uitvoeren.
Ik dacht dat men vanaf de W848 en W866 en die mannen standaard zo’n druksensor gebruikte. Die jongens met een EL200 motorsturing.
Waar was de tijd dat men alles nog goed in elkaar schroefde...
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
die 7 reeks machines zijn erg degelijk, pas nog een stel in een studentenhuis gezien, de verkoper had er weer 10 jaar afgelogen net als de vorige keer, die machines zijn eerder 25 jaar oud als 15 jaar 
edit: was er nog eens, maar bleken 8 reeks machines en die zijn uit eind 90's tot na 2002 meen ik..
[Bericht gewijzigd door testman op (20%)]
Nou?? Met een beetje mazzel red je de 30 jaar ook met gemak met de 700 serie.. waren (zijn) goede machines..
Anoniem31
Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!
Op 18 december 2018 12:40:27 schreef Beeldbuisje:
Het probleem van die pods vind ik de enorm hoge dosering.
Ik ben dagelijks actief in het herstellen van die machines. Gezien het gros van de mensheid geen vuile was heeft, zit je maar wasmiddel op te stapelen in de vezel van je kledij.Dagelijkse kost dat je wat was vraagt aan de klant die pods gebruikt en de was even nat laat worden en later centrifugeert. Zonder extra product toe te voegen ziet heel het kijkglas wit met centrifugeren...
Die pods zijn pure troep en daar ben ik mee eens, gisteren een wasje gedraaid in mijn WT745 en W921 met die podtroep, moest beide op extra spoelen zetten en zelfs na 5x spoelen met hoog waterniveau bleef er schuim in de manchet achter!
Tot wanneer/jaartal werden er Mieles gemaakt met ijzeren trommelkruis.
Welke modellen reeks is dit dan 600-700-800-900 of nog andere?
Is de datum op de print een ricthtlijn van productie datum?
Altijd moeilijk om de datum anders te weten te komen.
Hoeben
Golden Member
https://www.hoeben.com https://www.overstockdevices.com https://www.asensor.eu https://www.circuitsonline.net/forum/user/4355#aanbod Voor alle verkoop: een tegenbod is altijd welkom!
Op 1 januari 2019 18:39:06 schreef Beeldbuisje:
Ik heb het nog niet voorgehad bij toestellen met een aparte flowmeter.
Bij de W1 serie krijg je F220 als de flowmeter water ziet binnenkomen en de pressostaat niet. (Of die laatste te traag, bij lage waterdruk. Maar daar zijn software-updates voor gekomen)
Even een oud koetje uit de sloot omdat ik nou ook die storing heb:
Onze Miele W1 Excellence geeft ook af en toe de F220 foutmelding. Kraanfilter is schoon, water lijkt goed krachtig binnen te komen. Net hadden we de foutmelding nog, zondagmiddag 18:00 uur. Op een ander wasprogramma zetten helpt.
Wel zit er een waterstop tussen, de originele van Miele.
Hoe kom ik aan een softwareupdate? En hoe programmeer ik hem? Er zit niks op aan de buitenkant wat kan communiceren.
Met een Miele technicus.
Wat is het typenummer en serienummer?
Mag ook via mail 
[Bericht gewijzigd door maus0611 op (57%)]
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Moderne W1's hebben geen flowmeter. Die gebruiken het crossflow systeem met 2 aparte waterventielen. De machines met stappenmotor in de zeepbak wel.
@hoeben, je kunt de instelling 'lage waterdruk' nog proberen, maar geen garantie dat dit werkt.
Draait de kraan op de muur soepel tot het eind? Of gaat deze stroef of maar een gedeelte open? Dat zie ik ook wekelijks wel..
[Bericht gewijzigd door maus0611 op (43%)]
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Ik dacht enkel de goedkopere reeksen. De duurdere ook al?
We zullen op het model nr moeten wachten om vd opbouw v deze een idee te vormen.
Vreemd, flowmeter er uit in de tijd van extra zuinige machines?? Zitter er meer accuratere druksensoren in??