Beste allemaal, hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een ninja blender en de powerlampje brand niet meer en er brand dus geen licht of led lampje.
Heb m nu open gemaakt en nagekeken em blijkt dat er een weerstand doorgebrand is.
Heb de kleuren bekeken blijkt een 47ohm te zijn maar is dat het alleen. Lees namelijk veel over reeks watt etc
Betreft de groenkleurig weestand met strepen naast de box weerstand
MGP
LDmicro user.
Ben je zeker? het lijkt mij een deel van een snubber, de weerstand die in serie staat met die condensator en anders lijkt het mij een 1W keramisch type.
Dat is een drie watt, en waarschijnlijk fusable.
Ofwel, het ding dubbelt als zekering. Grote kans dat er iets verderop gebakken is wat die weerstand heeft meegenomen.
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Er is helemaal niks aan die weerstand te zien? Hoe weet je dat deze doorgebrand is?
Heb je hem al uitgemeten?
Het is een serie voeding, gezien de X2 condensator? Grote kans dat die gele condensator (ook) overleden is. Zoek maar eens naar het Senseo syndroom hier op het forum.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Fusible resistor is vaak weinig aan te zien bij defect (da's ook de bedoeling...
)
Vaak alleen een klein zwart puntje ergens op de weerstand...
CrossFireX
Maak eens een foto van de hele printplaat, mogelijks heb je een probleem met een Viper,LNK of TNY ic chipje. Als er verder op de print ook een kleine trafo aanwezig is, heb je veel kans.
Zo ziet ie eruit. Heb van een kennis een foto mogen maken waar alles wel goed werkt. De mijne is dus de verbrande en je ziet de kleuren niet goed vandaar
[Bericht gewijzigd door Nashh op (16%)]
MGP
LDmicro user.
Thevel
Golden Member
Wat is het type van de blender, misschien is er een schema te vinden, dat maakt het een stuk makkelijker.
Het is een
Ninja BL682UK2 1500W Food Processor with Nutri Auto-iQ
Zou niet weten waar dit te vinden is
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
CrossFireX
Ik wist het dat er een 8-pin ic in het spel zou zijn.
Meestal is die ac-dc omzetter stuk, je hoeft er niet altijd iets aan te zien.
Gewoon vervangen samen met nieuwe weerstand. Dan zou ie het weer moeten doen.
Zo een chipje kost 2 keer niks, dus bestel er eentje reserve.
[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (13%)]
Ok top zo komen we ergens. Hebben jullie een website uit Nederland waar ik m kan krijgen. Zodat ik m snel binnen heb. Ik bestel er dan meteen een paar
Thevel
Golden Member
Dit is een schema uit de datasheet van de Viper12A.
Het komt in grote lijnen overeen met de blenderprint.
De kans is idd groot dat de Viper gesneuveld is maar controleer voor de zekerheid ook de diodes en elco's.
Edit/
De Viper12A is hier te koop.
Behoorlijk aan de prijs, maar kan wel goedkoop per briefpost verzonden worden.
De 47Ω weerstand staat onderaan de pagina.
Conrad verkoopt hem ook.