@PE9SMS, ik weet niet hoe dat moet. Hmm. Verrek, het kan op z'n minst handiger dan hoe ik het tot nu toe altijd doe.
@Blurp: Ik heb een stuk "controle" logica en een stuk "power".
Enerzijds is het dan niet verkeerd om alle power-stuff-ground op slechts 1 plek aan de rest van het systeem te hangen (dichtbij de power input connector).
Anderzijds, Ik wilde het totaal verbruik van de power-electronica meten. Dus ik laat nu alle retourstroom van de power-kant via een power-weerstandje naar de "systeemground" vloeien. Nu is de "power-GND" subtiel hoger dan de systeemground en kan ik dat meten om het stroomverbruik te schatten.
Natuurlijk wil ik niet 3.3V over m'n "power-weerstand" hebben. Ik heb gemikt op "max 0.1V". Dus ik gebruik maar 1/33e van m'n ADC bereik. Omdat dit een 'extratje" en niet essentieel is voor de schakeling, is dit acceptabel. Ik verlies dus ongeveer 5 bits van m'n 12bits ADC. Toch nog 7 bits over. (behalve dat de handleiding zegt: ENOB: 8 bits). Beetje middelen: Komen prima cijfers uit. (rond de 10 bits)
@Wielklem: Dit is een prototype. Een kloddertje soldeer en hij zit vast. Anderzijds, het is een prototype, dus "known issues" is geen probleem, als je ze maar fixed voordat er meer gemaakt worden.
Fixen is sneller dan er over discussieren en de foto maken.

[Bericht gewijzigd door
rew
op 18 mei 2022 13:28:35
(12%)