Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

buckfast_beekeeper

Golden Member

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 16 maart 2020 17:58:22 schreef buckfast_beekeeper:
Rittal

IGUS

CCNED

Dank, ik bedacht me later dat ik al eerder een berichtje had gemaakt waar dit bij hoort, heb daar ook antwoord gekregen.

zit sinds 2009 in de PV.

Verder bezig de gloeilampen voor led te vervangen, ben nu opzoek naar waar ik de vervanger voor een dagrijverlichting kan kopen.
heb intussen gevonden welke lamp ik moet hebben alleen wil Google me niet vertellen wie m heeft en wil verkopen in NL

Is de vervanger voor een PS19 WLL, en dat zou een Osram 3301CW moeten zijn.
Nu wil ik niet via Paypall bestellen, dus geen Ebay opties graag, ook geen chinezen, Ali oid. Graag een Nederlandse (online) winkel.

zit sinds 2009 in de PV.
bprosman

Golden Member

Mijn vader is op zoek naar een (alternatief voor) een FLuke 7-600
https://nl.rs-online.com/web/p/digital-multimeters/2243760/

Iemand een idee ? Mag ook een ander merk zijn maar liefst zonder draaiknop.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Als alternatief voor Pleepal kun je ook een kredietkaart gebruiken. En had Ali niet ook ideal of vergis ik me?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ja, Aliexpress gebruikt GEEN paypal. Ideal werkt.
Ik heb nu twee bestellingen die door corona-shit niet verstuurd zijn. Dan gaan ze "binnen 3 tot 20 dagen" je geld terugstorten. Dat werkt gewoon. (1 binnen(*) de andere moet nog).

(*) Zowel het geld als de artikelen: ze waren vergeten om het als verzonden te markeren.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Shiptronic

Overleden

Op 21 maart 2020 15:42:02 schreef andre1973:
Verder bezig de gloeilampen voor led te vervangen, ben nu opzoek naar waar ik de vervanger voor een dagrijverlichting kan kopen.
heb intussen gevonden welke lamp ik moet hebben alleen wil Google me niet vertellen wie m heeft en wil verkopen in NL

Is de vervanger voor een PS19 WLL, en dat zou een Osram 3301CW moeten zijn.
Nu wil ik niet via Paypall bestellen, dus geen Ebay opties graag, ook geen chinezen, Ali oid. Graag een Nederlandse (online) winkel.

https://bogijn.nl/onderdelen/artikel/67/OSRAM/3301CW/Gloeilampachterli… , googelen (tools: nederland) en 1e hint na Osram zelf (jammer dat je daar niet op bestel kan drukken :( )

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 21 maart 2020 19:29:33 schreef Shiptronic:
[...]

https://bogijn.nl/onderdelen/artikel/67/OSRAM/3301CW/Gloeilampachterli… , googelen (tools: nederland) en 1e hint na Osram zelf (jammer dat je daar niet op bestel kan drukken :( )

Die bij bogijn had ik ook, maar daar staat niet leverbaar, en ook geen alternatief.

En ik vind ze ook best prijzig nog. Maar ik wil sowieso geen chinese ali er in hebben, Osram of Philips graag wel. Chinees spul kom ik ook op andere sites tegen maar met de waarschuwing dat dit met de elektronica van de auto dan mis kan gaan bij een recente auto, en daar heb ik nou juist geen zin in.

zit sinds 2009 in de PV.

Dat heeft te maken met dat moderne autos (waarschijnlijk niet super-modern omdat die af-fabriek met leds worden uitgeleverd) controleren of er nog stroom door de lamp loopt.

Als je zo'n auto hebt, dan kan je de gloeilamp door een ledlamp vervangen, maar dan moet je een dummy-verbruiker er bij plaatsen. Daar gaat je energiebesparing! Daar kan "philips" of "osram" niets aan veranderen.

Wel is het zo dat als je bij een Nederlandse winkel koopt en vantevoren vraagt of ie in je <model><type> auto gaat werken, zij verantwoordelijk zijn voor dat het ook echt zo is (als ze "ja" hebben gezegd). Dan kan je hem dus kopen en proberen en terugsturen als het niet werkt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Dan kan je hem dus kopen en proberen en terugsturen als het niet werkt.

Dat kan bij een NL webwinkel sowieso je hebt 14 dagen retourrecht.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Met bogijn contact gehad, die kan m toch wel leveren, met een paar dagen levertijd, da's niet erg. Die dingen vervangen wel. Staat mooi precies niet in de handleiding hoe het moet. 1/2 auto slopen op je rug op straat liggen, en met mijn formaat onderarmen dan ook nog lekker knel zitten tussen dat net iets te scherpe kunststof. Ik kijk er nu al naar uit.

zit sinds 2009 in de PV.
RAAF12

Golden Member

Hoeveel levert het op om die paar lampjes te gaan vervangen?

Genoeg! het is een full elektische auto, en hij heeft die dagrij verlichting altijd aan staan als de gewone verlichting niet aan staat. dus 2x18W word 2x 1,8W.
En die stroom haalt de auto uit een sec. 12 V accu, en die kan je leeg trekken, en dat wil ik zo veel mogelijk voorkomen.
Daarnaast zijn de halogeentjes die er in gaan bijna net zo duur, maar hebben du een veel korter levensduur.
En het is een byzonder lastige plek om de lampjes te vervangen, dus fijn als ik dat op een zelfgekozen moment kan doen en ik hoop maar 1 keer.

Daarnaast vind ik het raar dat we n huis alle verlichting in LED hebebn en dan in een auto waar alle energei of lokaal moet worden oopgewekt met benzine, dan wel vooraf in accu's moet worden meegenomen niet voorzien zijn van led's

[Bericht gewijzigd door andre1973 op dinsdag 24 maart 2020 17:21:12 (18%)

zit sinds 2009 in de PV.

Ik zoek een netfilter voor een Bosch decoupeerzaag uit eind 80 jaren. De oude begon lekker te knetteren. Nu heb ik geen idee wat nu de juiste zoekterm is om op de juiste te vinden.
Afmetingen zijn:
40*20*8 mm

Ik weet dat hij het zonder ook doet, maar het is niet zo netjes.

Thevel

Golden Member

Ik neem an dat er een niet zichtbare 3e draad is.
Je zal deze kunnen gebruiken.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Shiptronic

Overleden

Kijk daar houd ik van , gewoon op SKU nr bij de leverancier te bestellen, zelfs iets van 40 jaar terug !! + puntje voor Bosch

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
bprosman

Golden Member

Weet iemand een “makkelijk” usb hub chipje ? Of kan ik beter een paar goedkope USB hubs (Action, Sweex) kannibaliseren ?
Het is om FTDI RS232 chips aan te sturen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Bedankt! Mijn zoek fu liet me in de steek.
:( niet leverbaar krijg ik te zien als ik het filter wil bestellen. Er zat inderdaad nog een extra draad die naar stator van de motor gaat.

[Bericht gewijzigd door Titatommeke op woensdag 25 maart 2020 16:59:17 (63%)

Shiptronic

Overleden

We are sorry that none of your selected items are currently available. Please try again later.

Das dan weer jammer :(

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 25 maart 2020 16:12:28 schreef bprosman:
Weet iemand een “makkelijk” usb hub chipje ? Of kan ik beter een paar goedkope USB hubs (Action, Sweex) kannibaliseren ?
Het is om FTDI RS232 chips aan te sturen.

Makkelijk: nou nee. Een commerciele hubje is echt makkelijker. Maar wat mij betreft werkt de LAN9514. Krijg je ethernet er gratis bij. :-) (Dan moet je natuurlijk WEL alle ontkoppelcondensatoren monteren, want als er 1 ontbreekt..... )

[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 25 maart 2020 20:15:53 (11%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Kan iemand mij helpen (eventuele ervaringen) waar ik kant-en-klare coax kabels (10 meter voor TV , COAX modem gebruik) kan kopen met aan beide zijden een F-Connector. Goede kwaliteit zonder dat ik in de "Gouddraad geweven door maagden bij volle maanlicht voodoo" terecht kom ?
Momenteel maken we ze zelf met KOKA799.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 27 maart 2020 13:21:37 schreef bprosman:
Kan iemand mij helpen (eventuele ervaringen) waar ik kant-en-klare coax kabels (10 meter voor TV , COAX modem gebruik) kan kopen met aan beide zijden een F-Connector. Goede kwaliteit zonder dat ik in de "Gouddraad geweven door maagden bij volle maanlicht voodoo" terecht kom ?
Momenteel maken we ze zelf met KOKA799.

Met het kabeltooltje van hirschmann en de bijhorende connector is het een fluitje van letterlijk een paar centen.

Dit topic is gesloten