Op 15 november 2019 23:40:26 schreef Hunebedbouwer:
Wat is het merk en type laadpaal?
Ik was even offline (ziek).
Het is de webasto pure 11kW.
Op 16 november 2019 15:46:32 schreef herbert116:
[...]
Snelladen gebeurt (ook) met gelijkstroom en dan zul je toch wel een soort van "lader" in je 'paal' moeten hebben.
Het snelladen waar jij het over heb is voor de consument nog niet betaalbaar. Dat gaat om dc injectie vanuit de paal via de onderste 2 polige stekker in de auto. Dat zijn de fastned systemen zeg maar.
Op 16 november 2019 01:25:37 schreef Jochem:
[...]Mag ik vragen welke thuislader jij kent die terug kan leveren aan 't net?
Er zijn idd laders die communiceren met het huis zodat je zonne energie opslaat in de accu van de auto en weer terug kan leveren aan het huis.
Ik weet het niet zeker maar EVbox heeft zo’n laadstation.
Er zit niet echt een lader in zo’n box. “Alles” gebeurt in de auto. Een laadpaal is ook zelf te maken. Voor 300-350 euro ben je wel klaar. Er wordt een flink slaatje uitgeslagen door de lader producenten (ok, er zit een mooi kastje omheen).
Wat je nodig heb is een evse (communicatie met de auto) en wat automaten/ veiligheids dingetjes op een din railtje en je ben klaar.
Klein beetje of topic geraakt maar tis natuurlijk altijd leuk om over dit soort dingen te hebben.
Snap alleen nog niet helemaal waarom de laadinrichting in de auto een bepaalde fase volgorde nodig zou moeten hebben. Misschien idd voor teruglevering oid.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op 17 november 2019 11:21:19 (25%)]