Ah, een gans ander verhaal. Ervan uitgaande (nog niet zeker dus) dat de voeding in orde is (want indien de verwarming feilloos gaat is er geen dubbele fout meer en de gemene deler nietmeer een issue) en dus de fout in het geheel in de motorsturing zit gaan we daar nader moeten op toespitsen.
Eerst uitzoeken hoe de motor zijn snelheid regelt. Is dit een seriemotor dan moet er een terugkoppeling zijn, tacho dus. Is dit een magneetmotor (wat het meest aannemelijk is gezien de gelijkrichter brug) kan dit door een sturing zijn ipv een regeling en dus geen terugkoppeling aanwezig zijn. Mss wat foto's vd motor en onderzijde print. Persoonlijk zou ik kiezen om het triac/motor circuit te testen. Ik vermoed dat je geen scope hebt dus mss wat huis keuken en tuin oplossingen. Bv sluit de A1 A2 aansluiting vd triac kort, dan zou de motor volle snelheid moeten draaien. Mogelijkheden op schade door deze forcering zijn niet uit te sluiten dus beter is om bv een 100w lamp of drg over de A1 A2 aansluiting te zetten. Hierdoor vermijd je deze beschadiging van componenten. Je kan ook de gatespanning monitoren om te zien of de triac aangestuurd wordt. Gezien dit maar een basic meting is zonder scope signaal is het ook maar een indicatiemeting.
Al bij al is de voeding op heden nog niet als dader uit te sluiten maar motor of sturing ook niet. Uitzoeken hoe het geheel werkt, analyseren van metingen zijn dus een minimum begin lijkt me.