Waar de customer-service dames van DHL of PostNL geen escalatie-mogelijkheden hebben behalve de meest voorkomende dingen zoals "we starten een onderzoek op", hebben de cs mensen bij chinese bedrijven dat wel. Die kunnen een "Techneut, hier moet je een keer naar kijken" bericht naar de techneuten sturen. Dat dit daadwerkelijk gebeurt heb ik met LCSC en nu Aliexpress meegemaakt. Dat dit NIET gebeurt kan je merken bij de transport bedrijven(*) maar ook bijvoorbeeld bij Farnell. Het heeft een jaar of vijf geduurd voordat ze "ik heb een mosfet nodig: > 5A, > 30V" mogelijk hebben gemaakt.
LCSC heeft bij vrijwel elk product een foto van het component. Maar soms is er geen foto. Als je met je muis boven een foto gaat hangen dan wordt ie uitvergroot. Als je vervolgens boven een "hier is geen foto van" plaatje gaat hangen, dan liet ie de laatste uitvergroting zien. Je denkt dan: Er is iets mis met het kleinere plaatje, maar gelukkig doet de grotere het wel. Ik heb het gemeld en 2 dagen later was het gefixed.
Ik denk echt dat de CS dame waar ik mee gechat heb, uiteindelijk heeft begrepen dat er een probleem was, en de techneuten tot actie heeft weten te schoppen.
(*) DHL chauffeurs hebben bijvoorbeeld de neiging: "U was niet thuis" te melden als ze vanaf een afstandje inschatten dat er niemand thuis is. Er wordt hooguit een gesprek tussen een individuele chauffeur en zijn leidingevende getriggerd.