nog een keer maar dan nu met de componenten leesbaar.

Iemand die eat meer kan vertellen over het functioneren aan de hand van de print?

[Bericht gewijzigd door Robvansuilen op (38%)]

zucht... ik zit zelf naar de print te staren, maar kom maar moeilijk verder. De B-, B1, B2, B3 en B4 contacten lijken elk via een weerstand te zijn verbonden aan een pootje van een 6 potige component met opschrift 702 (3 stuks onderkant print). Dit zouden ic's kunnen zijn met elk 2 mosfets (L2N7002DW1T1G ??).

Een onderdeel van een balanceer circuit?

Ik kom er niet mee verder, help.

Niemand die even mee wil kijken.

nog een klein schopje.

Heb zelf ook zo'n accu aangeschaft.

Of er balancering in zit zou ik niet kunnen zeggen. (denk het niet)
Er zit wel spanning's bewaking per cel in (er lopen sense draadjes)

Om de accu op lage stroom te gebruiken zonder dat de sleepfunctie na 3 minuten de boel uitschakelt kun je de P+ en de C+ doorverbinden.
De accu blijft dan op P+ stroom leveren, ook als de spanning te laag wordt

Als je dit doet moet je dus een spanning's bewaking hebben, die als de spanning te laag wordt, de verbinding tussen C+ en P+ verbreekt.

Heb de accu op capaciteit getest: op een belasting van 4 A haal je ongeveer 55 minuten voordat ie op 14 V afslaat, de 4Ah klopt dus ongeveer wel.

Hoi Piet,
Mooi dat je er mee bezig bent. Ik vermoed inderdaad ook geen balancing alleen spanningscontrole per cel.

P+ en c+ doorverbinden werd op tweakers ook al mee geexperimenteerd. Daar vonden ze uit dat de diepteontlaadfunctie niet meer werkt. Voor mij onwenselijk.

Een andere suggestie die daar gedaan werd was 1 of 2 van de sense weerstanden uitsolderen. Heb ik nog nietgeprobeerd maar klinkt interessant

In middels is door iemand op tweakers het uitsolderen van de senseweerstanden getest. Helaas niet met het gewenste effect.

[Bericht gewijzigd door Robvansuilen op (95%)]