Hallo,
Ik heb hier een Qsc PLD versterker die problemen met de voeding heeft. Af en toe ging de versterker niet aan, later viel die opeens uit om daarna niet meer aan te willen en op het laatst kreeg ik er helemaal geen leven meer in.
Na het vervangen van de top227 ic zit er weer iets van leven in echter komt de voeding nog niet goed op. Ook komt er nu een hoog piepend geluid uit de smps trafo. Secundair meet ik dan +/- 10v waar ik +/- 17v moet hebben, 16v waar ik 24v zou moeten hebben. Alleen op de 5v lijn meet ik ook 5v.
Als ik aan de secundaire kant met een labvoeding spanning erop zet functioneert alles naar behoren, secundair is de belasting van de -17v lijn dan 300mA en van de +17v lijn 700mA.
Helaas heb ik geen schema van het apparaat maar globaal is de opbouw zoals het voorbeeld van een top227 schema.
Wie heeft enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Als ik de componenten meet lijkt er verder niks defect, ook de optocoupler heb ik vervangen + de diodes eromheen.
Bijgevoegd enkele foto's van de print + schema van het topswitch voorbeeld circuit
[Bericht gewijzigd door Piet Hein op zondag 12 september 2021 15:14:54 (11%)