Hallo allemaal
Ik zoek een uC die voor mij conversies kan uitvoeren. Er wordt een bitstring aangeboden, en deze moet een scancode (voor het toetsenbord) genereren. Nu is mijn vraag, heeft iemand een suggestie voor de te gebruiken uC. Deze kan volgens mij wel een simpele 4 bit type zijn.
-Hij moet gemakkelijk te programmeren zijn, dus via serieele poort oid
-De conversie tabel moet zonder spanning kunnen blijven bestaan.
Bij voorbaat dank.
Greedz Alex
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
1 voor input en 1 voor output. Beide zullen serieel moeten werken, dus als een poort bitadreseerbaar is zal 1 al volstaan.
Even voor de volledigheid, de aangeboden bitstring is afkomstig van een RC5 afstandsbediening. Deze zal worden geconverteerd naar een scancode, zodat de computer gelooft dat deze er een toets op het toetsenbord is ingedrukt.
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Je zit met het probleem dat je maar weinig I/O nodig hebt. ?????
Klinkt misschien vreemd maar µC met weinig I/O zijn meestal maar 1 keer te beschrijven. Ik weet alleen iets af van Motorola en Microchip. Je kan best een PIC12C508A gebruiken. Die heeft 5 I/O poorten en het is maar een 8-pin's IC. Alleen je kunt het maar 1 keer programmeren. Aangezien je nooit in 1 keer je programma goed hebt geschreven heb je niks aan die controller.
Ik zou aanraden een eerst een 16F84A gebruiken om je programma te testen, en te debuggen. Zodra het helemaal zonder bugs werkt, kun je het programma in een PIC12C508A zetten en die dus in je uiteindelijke produkt plaatsen.
De 16F84 heeft EEPROM onboard, zodat dus je conversietabel daarin kan worden opgeslagen. Of de 12c508A dat ook heeft weet ik niet. Maar anders kan je altijd nog het ROM gebruiken voor je conversietabel en dat blijft ook altijd bewaart zonder spanning.
(Het zijn beide 8-bit controllers.)
[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]