Zeker geluk gehad......Ik zie inmiddels de welkomsaanbieding van 0,94 cent via een nieuwe browser/incognito venster ook niet meer. Wel de meter ontvangen voor dat bedrag......
Zeker geluk gehad......Ik zie inmiddels de welkomsaanbieding van 0,94 cent via een nieuwe browser/incognito venster ook niet meer. Wel de meter ontvangen voor dat bedrag......
De 20V 4Ah accu's van 34,99€ met 30% korting => €24,49
daarmee praktisch op dezelfde prijs als de 20V 4Ah van de Action, €22,95
[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op woensdag 31 juli 2024 23:43:03 (34%)
Golden Member
Voor de liefhebbers van muziek gezien bij de Recycle Boulevard in L'den, oa. een grote box met orgelmuziek uit de Nederlanden 1511-1896 ect. zie rugtekst
(Revado?) klik op de plaatjes voor groter
Mooie Philips radio, geen garantie €20
BX 520A mist 1 knop
Veiling
Beosound 3000 + speakers (zonder schuimrand) bod €200 veiling is t/m zaterdag 7 september.
B&O set Beocord, Beogram CD, Beo master bieden vanaf €125 veiling sluit op 7-9
Hmm, ik vind dat de action een betere deal heeft.
Dezelfde prijs of lager, ik meen 1,09 maar dan wel een panasonic. Geen onbekend merk "made in china" batterij voor mij.
Golden Member
@RAAF12,Had je die al eerder gebruikt? en zo ja,is het wat.
Golden Member
Op weg naar een andere winkel kruisde deze Wibra winkel mijn pad en daar stond een assortiment batterijen en accu's bij de kassa. Omdat een 9V blokje wel fijn is als reserve voor oa. de Fluke mm deze gekocht. Over de kwaliteit en levensduur zijn geen gegevens bekend. Zo gauw er een batterij low teken in het display verschijnt is het tijd om te wisselen.
Op woensdag 28 augustus 2024 19:56:31 schreef RAAF12:
Op weg naar een andere winkel kruisde deze Wibra winkel mijn pad en daar stond een assortiment batterijen en accu's bij de kassa. Omdat een 9V blokje wel fijn is als reserve voor oa. de Fluke mm deze gekocht. Over de kwaliteit en levensduur zijn geen gegevens bekend. Zo gauw er een batterij low teken in het display verschijnt is het tijd om te wisselen.
bij een fluke zeker wel, dan is de batterij al eerder critical. zet het ( als aanwezig ) backlight maar eens aan als dat symbool aangaat, kan zo zijn dat het display flap uit is meteen.
Golden Member
Op woensdag 28 augustus 2024 19:56:31 schreef RAAF12:
Ik zou het niet durven voor het zelfde geld voordat het batt teken in het display komt lekt de batterij al kun je de fluke ook weg kiepen.
Onbekende batterijen blijft ik bij weg.
Golden Member
Deze 87 is nieuw gekocht in 1988 en heeft vele batterijen gehad en nooit een lekkend 9V blokje tegen gekomen tijdens de wissel. Er zit nu een groene Hema accu 9V in. De AA en AAA cellen daar zit echt veel troep tussen. Die Wibra batterij moet volgens de verpakking voor 2-2029 worden gebruikt. Dus er is nog wat tijd te gaan, tot dan
@testman Elke Fluke 87 heeft backlite. Maar ik zal het eens testen of deze ook die eigenschap heeft.
Op woensdag 28 augustus 2024 19:34:21 schreef brains:
Hmm, ik vind dat de action een betere deal heeft.
Dezelfde prijs of lager, ik meen 1,09 maar dan wel een panasonic. Geen onbekend merk "made in china" batterij voor mij.
Dat wist ik niet, is een goede optie.
Mij staat er iets bij dat de Lidl batterijen eens door de Consumentenbond als "goed" of "beste koop" getest waren, dus de enkele keer dat ik een batterij nodig heb buiten mijn oplaadbare AAA en AA's, dan haal ik ze meestal bij de Lidl. (2,49 per 2 stuks 9V laatste keer dat ik ze kocht)
Overigens ook setje AAA's gehaald (1,79 voor 8) vorige week voor een oud barrel van een fiets voor dochterlief die op een station gestald wordt. Fiets gered van de stort, het duurste dat er op zit is het slot en de batterijverlichting deed het weer (na een schakelaar vervangen, rammelende solderingen vernieuwen en een laag roest van de batterijcontacten verwijderen). De oplaadbare batterijen gaven te weinig spanning (en als de fiets gejat wordt, zou ik dat zonde vinden van de NiMH's...).
Honourable Member
Op woensdag 28 augustus 2024 16:50:53 schreef RAAF12:
Voor de liefhebbers van muziek gezien bij de Recycle Boulevard in L'den, oa. een grote box met orgelmuziek uit de Nederlanden 1511-1896 ect. zie rugtekst
(Revado?) klik op de plaatjes voor groter
[bijlage]Mooie Philips radio, geen garantie €20[bijlage][bijlage] BX 520A mist 1 knop
Beosound 3000 + speakers (zonder schuimrand) bod €200 veiling is t/m zaterdag 7 september. [bijlage]
B&O set Beocord, Beogram CD, Beo master bieden vanaf €125 veiling sluit op 7-9[bijlage]
Je kan daar alleen in de winkel zelf kijken?
Op de site zie ik geen spullen...
Golden Member
O hebben ze ook een site, dat wist ik niet er lag ook nog een accordeon op de veiling! Ik vrees dat het ter plekke rondkijken wordt. Op de laatste biedingsdag worden de biedingen niet bijgehouden op het bord.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op woensdag 28 augustus 2024 23:02:20 (20%)
Golden Member
Op woensdag 28 augustus 2024 21:59:38 schreef r-p:
[...]
De oplaadbare batterijen gaven te weinig spanning (en als de fiets gejat wordt, zou ik dat zonde vinden van de NiMH's...).
Vele apparaten werken niet goed op een 1.2V accucel, die verwachten 1.5V
Golden Member
Dat is eigenlijk helemaal niet waar, ik heb best een hoop dingen getest en er is hier en daar een apparaat dat klaagt over een lege batterij maar gewoon werkt. Een alkaline heeft die spanning ook als hij tot circa 30% ontladen is, maar een Ni-MH houdt die spanning vol tot hij >90% ontladen is, en houdt dit in tegenstelling tot een alkaline ook vol als je er veel stroom (1 a 2A) uit trekt. Moderne Ni-MH werken bij mij bijvoorbeeld ook in apparaten als klokken. In veel gevallen is een apparaat dat niet lekker werkt op 1,2V al marginaal om mee te beginnen.
Wat hier volgens mij is gebeurd, is dat er een koplamp aan zat met een witte LED op twee cellen. Dat is de allergoedkoopste rotzooi die je kan krijgen. Het voordeel (voor de verkoper) is dat het in de winkel prachtig lijkt te werken met volle zink-kool cellen ( , die er alleen in zitten om een voorschakelweerstand uit te sparen), maar met die krengen er in kan je net thuis komen. Het lijkt mooi tot het daadwerkelijk donker wordt en je echt geen flikker meer ziet. De 2,6V van geladen Ni-MH zijn hier te weinig om zinvol licht te geven, maar alkalines helpen je ook alleen maar tot de volgende gelegenheid naar de winkel te fietsen, zeker als ze koud zijn. Die nieuwe Walfort dingen bij de Action hebben al een ingebouwde converter die werken met Ni-MH. Ik geloof dat je er initieel toch al wel een set batterijen bij krijgt.
Ik raad de volgende lamp aan (blijf ik ook een beetje on-topic): de Spanninga Trendo voor €5,95. Deze lamp werkt op 3 AA cellen, wat genoeg is om met Ni-MH te draaien, en geeft twee keer zo veel capaciteit per € dan hetzelfde op AAA. Er zit geen knippermodus op en er zit daadwerkelijk een voorschakelweerstand in.
Ik moet bekennen dat ik er wel wat contactspray op heb moeten spuiten. Het contact tussen de lamp en de knop in de behuizing gaat via een vertinde PCB die problemen gaf. Ik denk dat deze lampen erg lang in opslag hebben gelegen. Het plaatje op de site is van een nieuwere versie dan je krijgt, maar dat maakt volgens mij weinig uit. Hij is goed waterdicht en ik doe het grootste deel van de winter met één set IKEA Ladda's van 1900mAh.
PS De behuizing is plastic, maar wel stevig, de bevestigingsbeugel is metaal.
Special Member
Vond gisteren bij Lidl een leuke multimeter voor maar €9.99...
(op website staat 'ie nu voor 14.99, maar in de winkel verkopen ze 'm voor 9.99)
Had 'm meegenomen om te proberen, maar valt heel erg mee. Geeft een zeer robuuste indruk en gevoel, is redelijk zwaar ook.
(bij de meeste goedkope meters bekruipt je het gevoel 'hoe lang zal 'ie meegaan?', bij deze is dat niet.)
Hij is hetzelfde als de Voltcraft VC22...
Special Member
Ja, 2xAAA...
Golden Member
iFixit soldeerbout. Nog geen test gelezen of de bout goed werkt, maar dat zal wel komen. https://nl.ifixit.com/News/99434/introducing-fixhub-the-portable-solde… Met de accu is 8uur continue te solderen, handig als je off grid bent.
Golden Member
Ook geschikt voor soldeertin van 3 mm dik,zie foto...
Maar gelukkig heeft ze de bout aan de goede kant beet,dat dan weer wel.
[Bericht gewijzigd door Hubie op vrijdag 13 september 2024 00:05:51 (39%)
Golden Member
Ja, dat was wel komisch geweest ze had ook een lekker brilletje op
Op donderdag 12 september 2024 23:52:12 schreef RAAF12:
iFixit soldeerbout. Nog geen test gelezen of de bout goed werkt, maar dat zal wel komen. https://nl.ifixit.com/News/99434/introducing-fixhub-the-portable-solde… Met de accu is 8uur continue te solderen, handig als je off grid bent.
Je ziet dit soort dingen steeds meer verschijnen. Ik heb zelf de ts80p, overgekocht nadat Jeever een review had geschreven. Ik ben daar heel erg tevreden mee, pak er steeds weer naar!
Die van IFIXIT vind ik wel erg duur trouwens, de ts80 is op ali zoon 60 euro. (oh wacht, kan je de ifixit bout van 80 dollar ook direct op usb-c gebruiken of heb je het basis stadion nodig?)