Op 21 juni 2022 20:36:46 schreef Arco:
Als je iets als de ifx007t neemt, heb je een half bridge met driver en diodes voor 50A/40V...
Leuk, maar die is nergens meer te koop (of in ieder geval niet bij betrouwbare leveranciers), en de factory lead time is 95 weken.
Daarbij is dat een SMD chip die de TS echt nooit zelf kan verwerken.
Ik had al eerder de BTS7690 voorgesteld; die is 27V, 43A volgens spec, maar daar zou ik eindje vandaan blijven. Van Aliexpress e.d. is dat niet de meest betrouwbare bron, maar het zijn in ieder geval complete printjes, wat het al een stukje simpeler maakt.
Ik zou ze wel even los maken, ik heb er wel eens één gehad met metaalsplinters tussen de print en het koelblok, en een laagje kapton tape of gewoon plakband ertussen is ook wel aan te raden, met een beetje pasta als je echt grotere stromen wilt gaan voeren.
Op 21 juni 2022 20:56:13 schreef benleentje:
[...]???? En wat is daar een probleem aan? Zolang hij maar geen 40V op de gate zet
Met een dergelijke belasting, en onvermijdelijke lange draden, kun je flinke transients verwachten, en daarmee heb je de gate van die MOSFET zo stuk. Een seriediode, weerstandje, condensatortje, zenertje lossen dat wel weer op, maar dan zijn het toch al weer teveel onderdelen voor de TS, denk ik.
Ik snap alleen niet waarom je nu mij zo aanvalt
Het was niet mijn bedoeling je persoonlijk aan te vallen, maar het schema dat je hebt getekend deugt gewoon niet, en als de TS dat zou bouwen en het zou direct stuk gaan, heeft niemand iets geleerd.
[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op 21 juni 2022 22:14:22 (27%)