De schakelaar aan de buitenkant (gele cirkel links) krijgt 220 via 1 van de draden maar activeert daarna niet de rest.
Op de foto zie ik niet de aansluitingen van de relais spoel, ik mis eigenlijk alles van het relais aan de rechtkant.
Maar wat ik wel kan zien is dat er wel een draad naar de schakelaar gaat en dan een draad weer terug naar het relais. Maar om de stroomkring compleet te maken mis ik de nul.
Links bovenin zit dan een kabel met vermoedelijk 230V. Daarvan zit wel de nul( blauwe draad) ergens op het relais. maar daarvan doet de bruine draad niets te doen.
Of is linksboven de kabel naar de eindschakelaar als die boven is.
Kortom het er lijkt een probleem in je drukknop circuit te zitten.
Maak nu een met foto's alles compleet. De foto van de hele kast en niet steeds iets weglaten. Een foto van alles kabels, dus eindschakelaar, motor, 3 fase input enz.
Dan graag een antwoord op:
Hoeveel aders heeft de hoofdaansluiting.
Zit daar ook 230V in, liefst ook echt gemeten.
Gaan er nog meer kabels ergens naar toe en hoeveel kabels gaan er totaal het kastje in.
Kan je ook echt op het relais zien wat de spoel spanning is. Dit staat meestal op de spoel zelf of bij de aansluitingenklemmen.
Er bestaan namelijk ook 400V relaisspoelen en die werken niet op 230V.
waarom dan niet één met een 400V spoel,
IK heb zelf het idee dat er al een 400V relais in zit. IK vind 230V op die drukknop al spannend en 400V nog iets meer. IK weet dat ze vroeger niet zo nauw keken maar zo erg heb ik het nog niet gezien. Ik zou over die drukknop nog wel iets van afdekkap maken, en dat mag een oud platick bakjes of rubber oid zijn. wat ongeveer die afmeting heeft.