Op 5 augustus 2022 16:42:14 schreef chevyforce:
[...]
De knop werkt in deze setting, als ik de zwarte reset druk dan onderbreekt ie, de rode reset doet niks.
De zwart knop is alleen als testknop bedoelt, je weet nu dat de contacten in het blok werken.
Pas als je het blok overbelast met een te grote stroom dan komt de rode knop omhoog. En die bedient op zijn beurt ook weer de contacten zodat het relais onderbroken word.
En dan pas weet je of het hele blok werkt. Als je dat zou willen testen zou je er bv een zware elektrisch kachel op aan kunnen sluiten, let wel op dat je alleen maar 400V hebt. Deze blokken gaan in principe nooit defect enkel de exacte instelling kan wel verlopen.
Volgens OXO moet de exacte stroom instelling 4,6A zijn, ik zou hem gewoon zo laag mogelijk instellen zonder dat je er last van hebt. 4,6A is ook als je de motor maximaal belast en dat is als het maximale gewicht op de brug hebt staan.
Als het ding een keer afschakelt betekend dat nog niet dat er een probleem met de motor is, pas ook als de motor snel heel warm word is er een probleem. Dan mag je het blok wel iets hoger instellen als het om bv een hele zware bus gaat. Gaat hij meerdere keren achter elkaar uit tot zeg maximaal 3x dan moet je niet meer verder gaan.
Maar even voor de duidelijkheid: het herziene schema is een test only, toch? Want de verbinding tussen de blauwe draad en connector nr 17 loopt niet direct, maar via de bruine draad van de eindschakelaar (Die dan kennelijk foutief oP connector nr 18 zat)?
IK had de nummering heel anders in mijn hoofd, dat kwam ook omdat op een eerde foto de bruine draad bovenop zat. Maar nu klopt de nummering weer en zijn we er bijna.
In principe zijn we nu net zo ver als toen je direct het relais indrukte dus zonder hoogte schakelaar. Ok iets verder het thermisch blok zit er nu ook tussen.
[Bericht gewijzigd door
benleentje
op vrijdag 5 augustus 2022 18:54:53
(21%)