Ja, heb beide knoppen al een paar keer ingedrukt,
Dat moet best wel stevig ingedrukt worden. Hoorde je hem dan ook clicken, want als je niets hoort heb je niet hard genoeg gedrukt of hij is defect.
Heb je ook nog een foto van het merk en type nummer van het blok, ik kan er verder niets over vinden.
Maar volgens mij heb ik het ge-bypassed door de motor aan te sluiten op U/W/V en niet op 18/17/19?
U,W en V zijn de letters voor de motor aansluiting dus de motor zit goed aangesloten.
De klemmen 18, 17 en 19 horen bij een schakelaar van het thermisch blok.
Omdat er op 1 van de eerste foto's de bruine draad op de bovenste klem zit heb ik aangenomen dat 17 en 19 normaal geschakeld zijn als het thermischblok is gereset. Maar als met ooit de bruine draad verkeerd heeft aangesloten dan kan ook zijn dat hij op klem 18 hoort.
Want dit zijn geen standaard nummer codering voor zover ik weet. Standaard codering is 15, 16 en 18 of 95,96 en (97) 98
De brug zou moeten werken volgens het schema met de volle lijnen.
De stippellijnen zijn enkel als test bedoelt.
Test 1
Het thermisch blok zou normaal gesproken als dit blok gerest is een doorverbinding moeten hebben tussen contact 19 en 17. Heb je hier meet apparatuur voor om dit te controleren?
Zo niet dan kan je even tijdelijk de bruine draad op klem 19 zetten dus op de onderste klem.
Als je nu even kort op de drukknop drukt dan zou de motor aan moeten gaan.
Gaat de motor nu wel aan das is het thermisch blok niet gereset of defect.
Als bovenstaand test goed werkt dan kan je ook nog even als test 1b de bruine draad op klem 18 zetten. Als dan de motor start zeg dit dan even dat je test 1b hebt uitgevoerd met succes.
Test2
De hoogteschakelaar kan ook defect zijn, niet goed aangesloten of niet op de goed plaats zijn gemonteerd. Maak nu even met een losse draad een directe verbinding tussen de blauwe draad rechts op het relais en op klem 19V van het thermisch relais.
Als je nu even kort op de drukknop drukt dan zou de motor aan moeten gaan. Wel aub zorgen dat de brug beneden is en niet al op zijn hoogste punt we willen niet dat er iets defect gaat.
Werkt de brug nu wel normaal dan is er een fout in de hoogteschakelaar.
Zeg aub gedetailleerd hoe je elke test hebt uitgevoerd en wat het resultaat was.