Op 20 september 2022 18:07:02 schreef in_theorie:
Dat zou betekenen dat die mensen bestaan. Er is nogal een tekort
Das nogal een verschil. Er bestaan er namelijk een hoop, maar er zijn er niet genoeg van op het moment. Maar ik denk dat er weinigen staan te springen het probleem op te lossen bij een dergelijke klant.
Op 20 september 2022 18:13:23 schreef in_theorie:
Nee, omdat de ruimte waar dit staat onprettig is om in te werken en er weinig praktische ervaring is met een multi-meter is de tijd die besteed wordt aan bedenken _wat_ we gaan doen, hoger dan er daadwerkelijk aanwezig zijn en iets doen.
[...]
Ik denk dat een spanningstester ook wel een geschikt instrument is om efficiënt uw suggestie te kunnen controleren.
Tja, ik denk dat je voor 100% gelijk hebt.
Op 20 september 2022 19:29:01 schreef in_theorie:
Niet beledigd, maar ik vind het bijzonder dom en daarom vervelend.
[...]
Heb je bedacht dat dit impliceert dat je denkt dat ik dat niet zelf had kunnen bedenken? Het is sociaal een beetje hetzelfde als mansplaining.
[...]
Goed, je weet dus echt niet ir. voor staat en je bent te lui om mijn berichten te lezen of de inhoud daarvan te begrijpen.
Ik ben prima in staat om fouten te vinden in systemen.
Daar merk ik anders weinig van.
Het is alleen zo dat om fouten te kunnen vinden in systemen dat je eerst exact moet weten wat het systeem hoort te doen
Fout. Denk je echt dat ik van onderdelen uit een vliegmachien exact weet hoe ze werken? Vergeet het maar. Daar zijn de meeste ook veel te complex voor. Maar storingzoeken lukt best aardig hoor. Gewoon logisch nadenken en bij controle van spanningen beginnen. En nee, ik ben geen ir...
Ja, _voor_ jou. Niet voor iemand die dat minder dan 1 keer per 10 jaar doet. Ik snap niet wat daar nu zo moeilijk aan is voor je om dat te begrijpen.
Het staat je vrij om de exacte instructies voor het specifieke model uit te schrijven en dan kunnen wij het ook in 5 minuten; anders wordt het gewoon een YouTube video volgen en dan duurt het een uur.
Wauw. Er komen hier absolute beginners die meer vooruitgang boeken én tonen in een paar uur dan in dit topic van een paar dagen.
Op 20 september 2022 20:27:52 schreef in_theorie:
Ik snap niet dat ze niet gewoon in hoofdstuk 1 zeggen van de documentatie "We maken gebruik van de syntax, zoals gespecificeerd in die en die standaard.".
Ik raad je vast aan om ver uit de buurt van de luchtvaart-techniek te blijven...
Op 22 september 2022 23:37:03 schreef in_theorie:
Wat eigenaren van SMBs, wat hobbyisten, en wat mensen die met pensioen zijn voor zover ik kan zien.
Niet te snel conclusies trekken! Je kent GJ niet (das nogal een PLC en frequentie-regelaar-goeroe) en ook mij niet. Ik behoor voor minstens de komende dertig jaar nog tot de werkende bevolking en heb strontmazzel gehad dat ik van m'n hobby m'n werk heb kunnen maken.
Volgens Wikipedia is een PC ook een PLC.
Wauw. Een ingenieur die voor zoiets aan Wikipedia refereert...
Iemand had het over een IQ van 145. Mijn IQ is zeer veel hoger dan dat.
Wauw. Ik ben blij dat de ingenieurs op m'n huidige werk niet zo uit de hoogte doen en me zelfs op m'n kop gaven toen ik ze met 'u' en 'meneer' aansprak (iets met opvoeding). 'Gewoon met onze voornaam hier'.
Op 23 september 2022 16:54:51 schreef in_theorie:
[...]De enige andere variabele is dat het nu niet hard regent. Dus, wellicht zit er iets in de PLC ingeprogrammeerd, wat dit beslist (maar daar hebben we geen programmeer schema's (of stekkers of documentatie) van). Ik ben er vrij zeker van dat luchtvochtigheid wel gemeten wordt.[/b]
Ah. Een incomplete startpost. Dan ben ik er ook wel klaar mee.