Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 9

Arco

Special Member

Dank voor het aanbod, maar het gaat om productie dus moet liefst leverbaar blijven... (stukjes folie per toets max 20mm diameter, led in midden)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik ben opzoek naar een liefst splitsbare kabelhaspel(s)
Ik ken die oranje rode, heb ik gehad, maar zijn te zwak voor mijn gebruik.(gaan mee in de auto)

We kregen voorheen kabel op een houten of kartonnen haspel, tegenwoordig in plastic.
Voor ik zelf wat ga knutselen, eerst ff kijken of ik dat kan kopen.
Het gaat om rollen van 100 meter 4 mm2,met wat dikkere isolatie (solar
kabel).

Ik ken de lege kabel haspels, waar je zelf een verlengsnoer op kan zetten, maar ik hoop op iets compacters.

[Bericht gewijzigd door andre1973 op 12 juli 2023 22:23:51 (14%)

zit sinds 2009 in de PV.
leime

Golden Member

Op 5 juli 2023 21:09:32 schreef Arco:
Dank voor het aanbod, maar het gaat om productie dus moet liefst leverbaar blijven... (stukjes folie per toets max 20mm diameter, led in midden)

Voor nieuw kan ik je helaas niet helpen. (Dat had ik vorige week al eens geschreven, maar blijkbaar niet verzonden.)

@andre Er bestaan deelbare haspels bedoeld voor 3d print filament. Ik ben bang dat die ook niet stevig genoeg zijn, maar dat geeft je wellicht een alternatieve zoekrichting.

Voor de bestukkingsmachine heb ik haspels ontworpen die ik 3D print. Het huidige ontwerp is voor de 8 en 12mm tapes en misschien ook 16mm dat ie 1x in- maar nooit meer uit mekaar wil. Maar daar zou je wat aan kunnen tunen. (ik vind het best zo).

De zijwanden print ik nu zo dun dat ze flexibel blijven. Maar dat kan (moet) natuurlijk aangepast worden.

[Bericht gewijzigd door rew op 13 juli 2023 10:09:03 (18%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Ik zoek een 5-polige WCD(of contra) plus stekker voor een airco. Perilex en CE-norm vind ik te lomp.
Weet iemand een betaalbare conncetorset die geschikt is voor dat doel?

Verder zoek ik goed waterdichte doorvoertjes (zie foto) voor een 3,5-4,5 mmØ kabeltje, en liefst nog een IP68 connectortje plus receptical voor zo'n kabeltje (klein dus) Twee-aderig is OK.

iets als deze

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
leime

Golden Member

Welke maat wartel is dat? Misschien een m8 stekkertje? Die zijn er tot 4 polig.

https://shop.murrelektronik.nl/en/Connection-Technology/Flange-Connect…

Zijn er volgens mij ook wel met aliexpress prijzen.

Voor power misschien powerCon?
Sorry, niet 5 polig.

https://www.kabelshop.nl/Neutrik-PowerCON-chassis-NAC3MPA-Blauw-NAC3MP…

dat lijkt me een M16 wartel of nog een PG11. een utp ( 5mm ) past in een M12 wartel mooi. een 3x1mm2 van een netsnoer past mooi in een M16..

een 5 polige stekker,bijv een binder circulair connector. heb je vele soorten en pinouts van, echter wel duurder als een ceeform..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb honderden van die warteltjes op voorraad. Die zijn M16/PG11.

[edit:] Andere maten heb ik niet.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Wat ik op de foto laat zien is Wiska M12×1,5. Helaas niet in de regulire handel (bouwmarkten) verkrijgbaar.
Mocht je die ook opvorraad hebben, zou ik willen vragn of je er een stuk of 10 zou willen opsturen. Regelen we dan verder via PM.

@leime:
Connctortjes zien er leuk uit, maar er zit geen los plugje bij, waar ik mijn eigen kabeltje aan kan solderen. (4 mm silicone kabel).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
leime

Golden Member

Ah toch wel een M12 wartel. Ik kan daar wel makkelijk aan komen (voor je kopen). Laat maar weten via een mailtje.

De M8 connector socket zou je misschien wel met wat creativiteit in een M12 blindstop kunnen bevestigen. AliExpress

De kabel delen zijn er in verschillende soorten. Bijvoorbeeld deze, is IDC. Kwestie van kabel aanpellen, aders in het interne hulsje steken en dan de connector dicht draaien.

Maar schroef is er ook, of soldeer. Kant en klare kabels hebben ze ook.

M12 connectoren zijn er ook, die passen vaak in een m16 wartel gat.

revado

Honourable Member

Bericht weer verwijderd, ik dacht die M12 via de TU maar die hebben ze niet op voorraad.

[Bericht gewijzigd door revado op 14 juli 2023 13:25:06 (64%)

Op 13 juli 2023 16:30:56 schreef Tidak Ada:
Ik zoek een 5-polige WCD(of contra) plus stekker voor een airco. Perilex en CE-norm vind ik te lomp.
Weet iemand een betaalbare conncetorset die geschikt is voor dat doel?

Phoenix PRC connector. Is er in 32 en 20A uitvoering.

Die zijn er ook nog met een speciale lock dat je die alleen met een schroevendraaiertje/pinnetje kunt unlocken.
https://www.phoenixcontact.com/nl-nl/producten/connectoren/installatie…

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Tidak Ada

Golden Member

5-polige connctor is opgelost!
Kabel blijkt eigenlijk alleen voor stuurstroom en voeding van de ventilator te zijn. Gaar heb ik wel connctoren voor. Eigenlik gek dat er dan wél 230V en laagspanning in één kabel mogen.

Blijven die IP68 plugjes; die zijn voor en ander projekt.

@leime, je krijgt mail. Ik moet wel nog even maar die linkjes kijken....

pa3gws

Golden Member

Gezocht robuuste stekkerverbinding M/F met schakelcontact.
Bijv. een 2 polig chassisdeel met bijbehorende plug welke een contact verbreekt bij het inpluggen.
Zoiets als een voeding connector die de batterij loskoppelt.
Maar dan een tandje steviger. :-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Lucky Luke

Special Member

Een krachtstroomstekker (met voorlopend schakelcomtact) is zeker weer té robuust? >:)

De voedingsconnector-schakelaar een FETje laten schakelen? (Maar… als het probleem is dat de stroom te hoog is voor de schakelaar, zal het ook wel teveel zijn voor de connector…)

Welke stromen hebben we het eigenlijk over? En welke gewenste afmeting ongeveer?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Tidak Ada

Golden Member

Op 14 juli 2023 17:34:54 schreef Tidak Ada:
5-polige connctor is opgelost!
Kabel blijkt eigenlijk alleen voor stuurstroom en voeding van de ventilator te zijn. Daar heb ik wel connctoren voor. Eigenlik gek dat er dan wél 230V en laagspanning in één kabel mogen.

Blijven die IP68 plugjes; die zijn voor en ander projekt.

@leime, je krijgt mail. Ik moet wel nog even maar die linkjes kijken....

Ik ben op zoek naar van die golvende plaatjes die achter een lager zitten in de eindkap van een electromotor, weet iemand hoe zoiets heet?

Verder ook nog een kap voor de fan en ook nog een waaier (afgebroken bij het demonteren).

Iemand een idee waar ik dat soort los spul algemeen kan kopen om electromotortjes te reviseren?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Dat veertje heet golfring.
Verder kan ik je niet helpen.

Gr.F_S

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 'golfplaatje' oid had ik al gezocht maar kwam alleen golfkarretjes en clubs tegen. Nu naar motoren aan het zoeken geweest en andere spullen en kom ik wel in een keer die ringen tegen.

Ondertussen die ringen hier daar gevonden, bedankt voor de tip. Alleen zijn er blijkbaar 3 dikte maten voor een 6202 lagertje.

Iemand enig idee waar er anno 2023 nog Molex MXJ stekkertjes te krijgen zijn? Pinnen en headers zijn niet nodig. Het gaat puur om de plastic body van de stekker. Dit ter reparatie van een professionele recorder waarvan enkele connectortjes uitgehard en gebroken zijn.

Pitch is 2,0mm als ik het even uit de losse hand meet, de pennen van de header zijn echter rond en licht verzilverd. De meeste moderne die ik tegenkomen zijn echter gewoon vierkant zoals de meeste JST connectors.

[Bericht gewijzigd door Dominic op 31 juli 2023 20:03:25 (11%)

Molex typenummers zijn notoir rampzalig om te vinden. Maar ze moeten ook een nummer hebben. Er staat ook iets van 5233 op, is denk ik een deel van dat nummer.

Ik heb die connectors ook eens ooit ergens in zien zitten, geen idee wat het was.

Anders eens een vertegenwoordiger een email sturen en gewoon vragen met fotos wat het precies is?

[Bericht gewijzigd door henri62 op 1 augustus 2023 00:07:33 (14%)

ik zou denken dat een fan stekkertje uit een pc past. een 4 polige van een fan met pwm zoals een box intel fan.

een apparaat uit de 80's als een jvc vhs bovenlader ed zat vol met die stekkertjes.

Een fan stekker is 2.5(4) mm pitch. En de japanse spullen zijn meestal JST connectors, niet deze met ronde pinnen.

Weet je zeker dat het Molex is?

-edit- De Molex MXJ heet picoblade en heeft platte pinnen?

[Bericht gewijzigd door henri62 op 1 augustus 2023 00:22:58 (17%)

vooral de tanden aan de zijkant van de stekker zijn apart. ronde pennen maakt niet uit, dat hebben oude modellen vaker, contactovergang was slechter dus werden er later stekkers met vierkante pennen toegepast. wrs word het de stekker en pcb deel vervangen wil je dat goed krijgen.