Beste Rob,
allereerst dank voor je reactie. Altijd fijn om feedback te krijgen. Ik zal je vragen stuk voor stuk beantwoorden.
1. OM betekent Old Man. Dat is in mijn geval ook wel van toepassing, hi. Maar het is gebruik onder zendamateurs om elkaar zo aan te spreken, ongeacht de leeftijd. Het is "slang", net zoals Ham (zendamateur), Shack (zeg maar de man cave voor je spullen), Junk Box (je voorraad onderdelen, sloopspullen) etc.
2. Ik gebruik voor precisiemetingen een Vector Voltmeter, type HP8405A voor fasemetingen. Mijn referentie zijn 2x HP58503A GPSDO, typisch 1.10-12, die 7x24 aan staan. Met een frequentiemeting kun je dit (bijna) niet bepalen, vandaar de fasemeting.
3. Elke Rb verloopt, dus ook de mijne. Daarom zit er ook een afregelmogelijkheid op. Maar dat verloop is miniem en met gewone meetmiddelen niet te bepalen. Zonder een "betere" referentie, niet aan draaien.
4. De warmtemeting doe ik met een klassieke meetprobe. Voor mij nauwkeurig genoeg.
5. Die MW voeding ga ik voor je opzoeken. Maar dan moet ik de kast verder ontmantelen. Het is al weer heel wat jaartjes geleden........
Groet,
N.