Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 4

fred101

Golden Member

Dat is niet vreemd, De gemiddelde Chinees ziet ook geen verschil tussen een geverfde hond en een baby panda. Dus gebruikte een Chinese dierentuin dat, en verfde/kapte wat honden om publiek te trekken. Ze adverteerde het als "kom naar onze baby pandas kijken"

Het is net als het meeste op Ali, gewoon een vorm van oplichting zijn die diep verweven is in de hedendaagse cultuur in China.

Schattige "baby pandas" die kunnen blaffen....

Een van de vele artikelen er over.
Zwarte varkens zijn duurder in China dan roze. De Chinese oplossing is simpel, we verven de roze varkens gewoon zwart.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Hubie

Golden Member

Echte panda's knabbelen de hele dag bamboe en zijn nog te lui om te ne*ken dus jonge panda's komen er niet... :)
En honden zijn ook veel leuker om naar te kijken,er zit iig ook meer leven in.(die honden mogen ook blij zijn dat ze niet de pan ingaan)

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fred101

Golden Member

Dan naaien ze je twee keer (wat te verwachten was, prijs en specs)

De dunste 200000mAh van de markt. Deze oplaadbare batterij is erg dun en licht

In China gaan de natuurwetten niet meer op....;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Arco

Special Member

Die innovatieve Chinese Hans Klok krijgt 200Ah (capaciteit van drie redelijk grote autoaccu's...) in een plat en licht doosje... :+

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Op zaterdag 1 juni 2024 12:18:14 schreef Arco:
Die innovatieve Chinese Hans Klok krijgt 200Ah (capaciteit van drie redelijk grote autoaccu's...) in een plat en licht doosje... :+

Die vergelijking klopt niet helemaal, de capaciteit van die innovatieve Chinese Hans Klok gaat over de interne 3,6V accu (dus 200Ah X 3,6V=720Wh)
Een autoaccu is normaal gesproken 12V (dus 200Ah X 12V=2400Wh)

Edit/
Hieronder: tekst aangepast.

200* 3.6V = 720V.
200 * 12V = 2.4kV.

Je bedoelt (denk ik):
200Ah * 3.6V = 720Wh.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Blijft knap: een flinke autoaccu in je broekzak... ;)

Paulinha_B

Honourable Member

Broekzak dan maar beter uit asbest maken :) O nee, dat mocht niet meer...

Paulinha_B

Honourable Member

Deze ventilator geeft heel eerlijk aan om niet aan RGB te doen, dat stemt sympathiek. Toch is hij een beetje danig aan de prijs, voor in deze winkel...

https://www.aliexpress.com/item/1005001734132013.html

Niet echt helemaal elektronica gerelateerd maar toch wel een leuke.
In mijn feed kwam om een of andere vreemde reden dit product als aanbeveling.
https://nl.aliexpress.com/item/1005006993023955.html?srcSns=sns_QRCode…
Hier gaat er toch iets fout :P

Hubie

Golden Member

Die advertentie is duidelijk bedoeld voor een interneringskamp vol met Oeigoeren... :?
Suitable for all types of scars....

[Bericht gewijzigd door Hubie op vrijdag 14 juni 2024 16:34:58 (18%)

fred101

Golden Member

Dat is echt een goed idee, medische apparatuur van Ali gaan gebruiken 8)7

De nieuwste China-fake nieuws, In China ligt de grootste waterval van Azië. Pas geleden is ontdekt dat deze fake is. Een toerist is naar boven geklommen en het water blijkt uit pijpleidingen te komen welke naar beneden lopen en het water opzuigen uit het meertje waar het water in valt. s'nachts worden de pompen uitgezet. Toen werd er natuurlijk flink doorgezocht en zo werden meer fake watervallen gevonden. https://youtu.be/M1Ee8QYA1KU?si=Req4dLJ-J1Mo-4N_

Op die manier zou je het ook kunnen zien ja. Trouwens, niet alleen oeigoeren worden onderdrukt in China.
Die waterval was ik ook al tegengekomen in een youtube short. Er is een serie met china fakes everything.

[Bericht gewijzigd door brains op vrijdag 14 juni 2024 17:13:50 (34%)

Banggood: uSDX+ V2 besteld op 5 juli 2024 en vandaag 11 juli door PostNL bezorgd.

Kwaliteit? Bouwkwaliteit is prima. Ontvanger is zelfs goed, met een paar spurious signalen. CW-decoder is een poging die nauwelijks bruikbaar is. Audio kwaliteit bij ontvangst is redelijk tot goed, maar bij zenden (SSB) matig. De menu settings kun je veranderen en dan wordt het toch een grappig transceivertje.
PA0FSB

Aliexpress: Inplaats van te betalen zat ik even te whatsappen.

Even later kijk ik naar het scherm staat er: Payment succesful TOTAL: EUR 0.00 betaald. Tja, als ik 0 euro moet betalen is "ja, is betaald" wel logish. Verrek! Er staat netjes: "Bonus -2.87" dus het lijkt de bedoeling te zijn....

(ik betaal 3* meer per-stuk via aliexpress dan wanneer ik het in NL had gekocht. Maarja, verzendkosten binnen NL krijg ik vast niet onder de 5 euro -> dan maar zo).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ter info: Aliexpress is van de licht blauw-grijze verzendzakken afgestapt.

Ze zijn nu felrood.

Arco

Special Member

Erdohan wordt vast niet blij van deze vertaling... :)

Paulinha_B

Honourable Member

Erdohan wordt vast niet blij van deze vertaling...

Woehahahahaha!
Ik gebruik enkel de EN-versie van die webstek, zelfs die moet men af en toe ontcijferen, sommige pagina's lijken wel door HF-amateurs geschreven... Blijkbaar mis ik daardoor toch wel enige pret.

Arco

Special Member

Op woensdag 17 juli 2024 16:09:14 schreef rew:
Ter info: Aliexpress is van de licht blauw-grijze verzendzakken afgestapt.

Ze zijn nu felrood.

Lijkt me een tijdelijke EK bevlieging, ik kreeg vandaag gewoon grijze zakken...

Is het niet dat die misschien
* Niet via het aliexpress verzamel en verpak-warenhuis zijn geweest?
* Langer dan 8 dagen onderweg zijn geweest?

De dingen die ik gisteren en zojuist ontving zijn 11-7 besteld, nu 8 dagen geleden.

Arco

Special Member

Mijn (verzamel)zending was van 12-7...
Staat toch duidelijk op dat het een EK versie is?

Arco

Special Member

Niet alleen Chinese shops hebben teksten waar je vraagtekens bij kunt zetten...
Deze tekst bij een opbouw wcd/schakelaar bij Gamma prijst randaarde aan als "bescherming tegen oververhitting en kortsluiting" ... :)

Ik kreeg vandaag ook een bestelling binnen van Ali in een ek thema zak.
Er komt nog een bestelling binnen besteld tijdens ek, zal wel zien of dat ook in zo'n zak komt.
Geen chinese website maar wel grappig.
Ik was wat informatie aan opzoeken over een gekregen smartphone.
Er was ook een link naar de pagina van webuy dat ze dit type smartphone aankopen.
Ik ben benieuwd of ze echt zo zot zijn om er nog 27 euro voor te geven zoals op hun webpagina staat.
Als dat zo is dan ben ik zeer content _/-\o_
Enfin, ik was hun faq eens aan lezen en las dit
Hoe lang zijn CeX-vouchers geldig?
CeX-vouchers hebben een vervaldatum.
Er is echter geen reden om gealarmeerd te worden, aangezien elke uitgegeven voucher 1000 jaar en een week geldig is (exclusief promotie- / wedstrijdvouchers).
Als u de datum op uw tegoedbon controleert, ziet u dat deze waarschijnlijk in de 31e eeuw vervalt, dus er is niets om u zorgen over te maken.
:+

Gamma prijst randaarde aan als "bescherming tegen oververhitting en kortsluiting" ...

... zo leert een mens elke dag weer wat bij!....

In eerste instantie kon ik er om lachen. In tweede instantie... is het veelzeggend en zeer zorgelijk. Dat het personeel in bouwmarkten 'beperkt competent' is (ahum) was me al bekend, maar dit gaat alweer een heel stuk verder dan onbetrouwbaar mondeling advies.

(Op een positievere nooit, de *enige* bouwmarkt waar ik ooit personeel heb gezien dat verstand van zaken had op electro-gebied en mijn vragen (correct!) kon beantwoorden was bij een Hornbach, in Breda).

set SCE to AUX.