Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Jeroen
Moderator
Op donderdag 7 augustus 2025 14:51:31 schreef Sine:
Net even getest met de veel te lange en als bonus ook nog 'nl.ali'-link van r-p hierboven ... en het blijft nu inderdaad op engels staan. Ein-de-lijk!
Gelukkig, ik zat dicht bij het maken van een functie die de land-prefix automatisch uit aliexpress.com URL's haalt...
Op maandag 18 augustus 2025 14:06:07 schreef Arco:
Kreeg laatst deze van Ali, je vraagt je af wat voor school er bedoeld wordt?...
(alhoewel een gemiddelde Armerikaanse scholier er niets vreemds in zal zien waarschijnlijk...)
Weten we meteen waar je het laatst op gezocht hebt 
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Kreeg een redelijk recente maar toch defecte namaak Makita accu van bij aswo in handen. Rara. Wie vindt de BMS?
En dan verwonderd zijn van al die batterij branden...
[Bericht gewijzigd door EricN op (20%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op maandag 22 september 2025 22:59:14 schreef EricN:
Kreeg een redelijk recente maar toch defecte namaak Makita accu van bij aswo in handen. Rara. Wie vindt de BMS?En dan verwonderd zijn van al die batterij branden...
Het kan zijn dat de cellen beveiligd zijn. Hoort er ueberhaupt een BMS in deze batterijen?
fcapri
ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Op maandag 22 september 2025 22:59:14 schreef EricN:
Kreeg een redelijk recente maar toch defecte namaak Makita accu van bij aswo in handen. Rara. Wie vindt de BMS?En dan verwonderd zijn van al die batterij branden...
onderaan de print misschien?
EricN
@ maartenbakker: euh.....
. Nul verbinding op de tussenaftakkingen. Ook op de lader kan dus niets verbonden worden tijdens laden.
@fcapri: nope. Gans gesloopt. Batterijen opzij gehouden. 6 zijn er mogelijks nog goed. 4 dood. Nul komma nul verbindingen naar print. Enkel de min en plus.
EricN
De saga gaat nog wat verder. Effe een "echte" Makita open gedaan. Ook geen bms in. Waaaat?!!!!!
Blijkt dus ook een fake. Vermoedelijk ook van aswo gekomen. Geen CE te bespeuren.
Dan een echte echte open gedaan. Complexe sticker. QR in gelaserd.... En tadaaa! Een BMS!
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Alibaba stuurt me ineens reclame in het japans.
??????
[2]????? >
Hmm. circuitsonline laat de chinese tekens niet zien, en bij upload: Brave is een paar weken geleden gestopt met "file dialogs" goed te laten zien (crasht het window, op geen mogelijkheid weer in beweging te krijgen). Raar verschijnsel. Firefox heeft het ook een keer gedaan, maar dan crasht het tabje, niet het window. Ik snap er de ballen van waar dat vandaan komt. [OT]Tips welkom[/ot]
Arco
Special Member
Soms heb je toch ook onverwachte ervaringen met Chinese artikelen...
Ik heb een thermisch labelprintertje van XPrinter (china uiteraard...
) wat in in een kast op de plank stond op ongeveer een meter hoog.
Die stootte ik daar per ongeluk af, en die viel op de betonnen vloer (met vrij dunne vloerbedekking)
Dom, maar shit happens. Ik dacht "stoffer en blik pakken, opvegen en in de kliko" Viel met luide krak in zo'n 12 onderdelen/veertjes uiteen.
Toen ik het op wilde vegen zag ik tpot mijn verbazing dat alle deeltjes nog heel waren. (ook de dunne plastic klepjes van de behuizing)
Na een kwartiertje puzzelen zat alles weer in elkaar en werkte de printer als nieuw!
Dat had ik eerlijk gezegd nooit verwacht. Wat wel mee hielp: alles zat in elkaar geklikt en niet geschroefd, anders was het anders afgelopen.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op vrijdag 3 oktober 2025 20:26:33 schreef rew:
Alibaba stuurt me ineens reclame in het japans.
Vandaag is het koreaans:
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Kreeg voor het eerst een trackingnummer dat met PDN begint, https://pdn.express/nl/
Nieuwe lokale bezorger ? Voorheen PostNL of Peddler.
Op dinsdag 7 oktober 2025 23:21:29 schreef Roland van Leusden:
Kreeg voor het eerst een trackingnummer dat met PDN begint, https://pdn.express/nl/
Nieuwe lokale bezorger ? Voorheen PostNL of Peddler.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Roland van Leusden
And so the shit begins... wat is een "save place" ? Het gaat om een appartementen complex, dus ik heb inmiddels een berichtje in de groepsapp gezet.
<Edit> De refund is inmiddels Approved door Aliexpress, maar ik had liever mijn spullen gehad. De oplettende lezer ziet dat het om 2 verschillende trackingnummers gaat, de 2de is nog onderweg.
rew
Ik heb tot nu toe drie PDN pakjes. Twee PDN pakjes "in transit" en 1 is 24 sept (*) (correct) afgeleverd.
Ohhh!
Ze hebben kennelijk "slechte ervaringen" met hun bezorgers dat ze die om echt "bewijs" vragen dat het afgeleverd is. Naast deze foto dus ook een foto van de voorkant van het gebouw!
(*) Op de foto staat 19 sept. Ik was toen op vakantie en was de 24e weer in het land. Ik heb hem dus pas de 24e als "aangekomen" gemarkeerd!
EDIT: UPDATE: tweede PDN pakje is ook binnen.
Roland van Leusden
Bestellingen van >30€ doe ik tegenwoordig via Klarna met 30 dagen uitstel van betaling, kost niets extra.
In dit geval ook een case bij Klarna geopend, betaling word on-hold gezet en is nu door de refund geheel vervallen.
Al een paar keer voordeel van gehad bij niet geleverde / zoek geraakte pakketjes, laat Klarna en Ali het maar uitzoeken.
<Edit> De "safe place" is de plantenbak in de centrale hal waar iedereen bij kan...
[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (13%)]
flash2b
They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.
Hoewel dit topic "Chinese shops" in de naam heeft, gaat het voornamelijk over bezorgingsdiensten.
Van al mijn problemen met leveringen die ik heb gehad, is het altijd "the last mile" waar iets fout mee is gegaan.
Maar meestal gaat het goed, tot nu toe 2x iets geleverd gekregen via PDN Express en alles zeer naar wens. Hiervoor ook Peddler, ook prima gegaan.
Arco
Special Member
Ook IKEA heeft 'quirks'... 
Bij een bestelling van 4 kastjes kreeg ik de zotte melding:
"Al onze bestelwagens zijn vol dus we kunnen niet bezorgen, kunt U het een andere keer proberen of er plaats is?"
Toen ik de bestelling in 5 kastjes veranderde was er plots wel plaats genoeg... 
(bij terugveranderen in 4 kwam de melding weer terug)
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Of wordt het een vrachtwagen. Als de verzendkosten (niet) toenemen heb je een indicatie van wat er gebeurt.
Het is vast niet de bedoeling dat je er 5 besteld en 1 terugstuurt om zo meer plek in hun bestelauto's te maken... Maar misschien wil de telefonische klantendienst dat tegen 35 cent per minuut nog een keertje rustig uitleggen 
Arco
Special Member
Heb sinds lange tijd weer eens wat bij Farnell besteld, dan schieten je de tranen ook in de ogen van die website...
Afgezien dat alles veel te groot is (teletubby formaat) werk 'ie ook nog uiterst beroerd. (zaken zijn niet of na heel lang zoeken pas te vinden)
Waarom moet iets wat prima werkt toch altijd verziekt worden?...
De zoekfunctie werkt voor geen meter meer, bijv. zoeken op 'bicolor led 0603' geeft geen resultaten meer, vroeger wel.
Bij capacitors zoeken op '0.1 uF' gaf 1 resultaat (wat me al raar leek.) Bij verder opvragen waren er meer als 1000 resultaten...
Na een paar uur zoeken en bijeen grabbelen van artikelen naar bestellen gegaan waar 'niet ingelogd' kwam. (wat niet klopte, mijn profiel kon ik gewoon inzien)
Nog maar eens ingelogd, was mijn winkelwagentje leeg en nergens meer terug te vinden...
Met moeite alles weer opnieuw verzameld en naar bestellen gegaan. Daar stond alles nu 2 keer in! (kon ik de zooi weer uit elkaar gaan wroeten...

Volgende keer maar weer naar TME... 
(zouden ze met opzet een ontmoedigingsbeleid voeren bij Farnell?...)