1 fout gebeurd, verkeerde label op het pakje geplakt

Op zaterdag 27 december 2025 10:31:50 schreef winands:
Hier zijn dus twee fouten gemaakt, verkeerde onderdelen en verkeerde aantal.

Ik heb ook wel eens een zending voor iemand anders gehad en dan mijn zending die ontbrak. Dat ik "60 ringen" had gekregen heb ik dan maar verzwegen, alleen geklaagd over dat ik m'n XYZ printjes miste. Simpel houden voor die gasten.

Op vrijdag 26 december 2025 22:57:58 schreef MJU:
Nu sluit Aliexpress deze klacht zonder er echt op in te zijn gegaan.

Tja. Je moet er een beetje op bedacht zijn.

Veel mensen zoeken zoals ik op wat ze nodig hebben en clicken dan de goedkoopste hit aan die enigszins aardig lijkt. Om daarop in te spelen bieden ze ofwel een heel uitgeklede versie (enigszins redelijk: Bijvoorbeeld een multimeter met basis meetsnoeren zonder thermokoppel en bewaarhoes.), ofwel een accessoire (Bijvoorbeeld "los meetsnoer EUR 2,-").

Door die dan als eerste te noemen, wordt dat als "prijs van dit item" gezien en sorteert ie bij "op prijs sorteren" dus vooraan.

En wat jij hebt meegemaakt gebeurt ook veel: Ze bieden een range van producten aan, en de "beste specs" staan dan in de titel.

Ik heb een keer een "AD9988 DDS signal generator gekocht"(*) wat dan een GPIO breakout board blijkt te zijn (paar ledjes, paar schakelaars).

Les geleerd, voortaan beter opletten. (Ik wist dat ik een gok nam bij die AD9xxx).

(*) Het AD mummer weet ik niet meer uit m'n hoofd: de chip was zeker 3x duurder dan het product wat ik kocht.

Het lijkt erop dat Ali een paar prutsnl medewerkers heeft overgenomen, de arrogantie druipt er van af: ze durven om 'bewijs' te vragen voor iets wat nooit is ontvangen...

Tikte je maar tegen een medewerker... Dat is een bot... Ik heb een foto van een lege brievenbus gestuurd. Overigens moet je die tijd ook met een pak zout nemen. Er zit een paar tijdzones verschil tussen. Soms wordt dat gecorrigeerd. En soms de verkeerde kant op gecorrigeerd - wat het probleem niet kleiner maakt. 17track laat meestal wel de juiste tijden zien.

Kwam deze grappige smartwatch tegen: (met ferraris skin, voor wie de oude meter nog niet vaarwel wil zeggen... :) )

Erg leuk :)

En als je met relativistische snelheden reist, gaat dan het het Ferraris-wieltje ook trager draaien...?

(of als je schoonmoeder op bezoek is, trager, en tijdens weekenden en vakanties, sneller?)

En als je nou eens een sterke magneet tegen de meter het horloge plakte....?

dat is mijn smartwatch waar ik er al 4 van gehad heb. kost 8,5€ op ali. schermen zijn wel fragiel, als je in de bouw werkt zijn ze binnen de week gebarsten

linkse zijn drukknop doet het niet meer (dus je krijgt geen beeld), middelste.... die gebruik ik nu enkel bij zware werken.
de rechtse gebruik ik daily

[Bericht gewijzigd door fcapri op (33%)]

Het is wel leuk, een kWh meter om je pols :)

Op maandag 1 december 2025 09:47:36 schreef Hoeben:
fcapri, nu noem je ook wat. Duitsland was vroeger wel kwaliteit, maar nu echt niet meer. Met mijn Mercedes Vito heb ik per jaar meer reparatiekosten dan ik met mijn Toyota HiAce in 18 jaren alles bij elkaar had. En dan schijnt mijn Vito nog een van de betere busjes te zijn[...]

Alweer een teken van de Mercedes kwaliteit. Ik rijd vandaag de inrit af en rinkelderinkel, dit ligt onder de auto. Een deel van de voorvering, flink zwaar en scherp. Stel je nu eens voor dat die met 100 km/uur op de snelweg terecht kwam?

Kwaliteit van Mercedes is waardeloos. Luxe ja, kwaliteit nee. Goed, weer naar de garage. Dan kan ik ook naar de lekkende injectoren of turbo laten kijken. Wat mis ik mijn toyota.

Een winding van een van de schroefveren van de ophanging. ;(
Dat gebeurt wel vaker.... ook bij andere merken wel.

Mercedes is al lang geen kwaliteit meer helaas.

Ik ben al jaren terug van duits afgestapt.
Na ruim 18 jaar een Passat TDI met gewone hydraulische ZF automaat durfde ik de DSG al niet meer aan...=

Op vrijdag 30 januari 2026 22:08:28 schreef revado:
Een winding van een van de schroefveren van de ophanging. ;(
Dat gebeurt wel vaker.... ook bij andere merken wel. Mercedes is al lang geen kwaliteit meer helaas.
Ik ben al jaren terug van duits afgestapt. Na ruim 18 jaar een Passat TDI met gewone hydraulische ZF automaat durfde ik de DSG al niet meer aan...=

Mijn auto moet 2000 kg kunnen trekken. Dat is het probleem. Ik kan niet zomaar wat aanschaffen.

Verder kan het in China ook wel eens goed gaan. Mijn batterijtesthouder (met sense aansluiting) uit een ander draadje is binnen. Hij is snel geleverd en zie er heel mooi uit. Terwijl zo te zien gewoon iemand met een lasertje thuis dit gemaakt heeft of had kunnen maken, allemaal standaardmaterialen. Het is erg netjes afgewerkt. Iets wat goed gaat kunnen we ook wel eens laten zien.

Het acrylaat materiaal kost hier echt geld. Het is daar op de een of andere manier veel goedkoper materiaal. Ook het laseren kunnen ze daar heel goedkoop. En inderdaad: Je maakt er precies zoveel als er verkocht zijn: Nauwelijks voorraad.

Ook handig in China is dat alle verpakkingen volledig vochtdicht zijn. Zelfs als ze open zijn. Na 8 weken in de open lucht liggen is deze sticker nog helemaal netjes blauw - ja, mijn foto.

Geen China, wel bezorging rariteiten...
Bestelling Autodoc: nieuwe koplampen voor de APK van de 2009 Prius 2 (na 5 jaar koplampen opschuren was ik het een beetje zat). DPD. Steeds maar geen update wanneer er geleverd zou worden. Komt vaak uit Polen volgens mij. Na 10 dagen op een zondag: nog geen nieuws. Maandag bericht dat ik niet thuis was en dinsdag bericht dat het teruggestuurd was naar de afzender. Behoorlijk chagrijnig Autodoc gecontact: hun antwoord: pech gehad, misschien had DPD geen locale bezorger, gebeurt wel eens. WTF?
Bestelling laten vervallen, bij Amazon besteld (10% duurder) en duurde ook bijna een week. Na anderhalve dag vastgerotte bouten loshalen en nergens online kunnen vinden hoe je de hoogteregelingsmotor loshaalt de lampen op woensdag 18:00 uur eindelijk erin zitten. Vrijdagochtend zonder opmerkingen goedgekeurd.
(in tegenstelling tot andere Toyota's is de motor loshalen geen kwestie van met veel kracht een balletje uit een houder trekken (gelukkig durfde ik dat niet aan...) maar gewoon schroefdraad dat dus losgeschroefd dient te worden. Heeft me een paar uur extra gekost (uiteindelijk op een Duits forum gevonden) maar betere oplossing dan iets slopen en verder van huis zijn).

Nu vandaag de hele dag thuis gebleven voor de levering van een accu voor een erg dure HP laptop (nov 2025 gekocht) omdat de accu het touchpad naar boven drukt. Gisteren onder garantie een monteur voor langsgeweest die het ook niet snapte (accu is niet opgezet maar heeft wel randjes tussen de verschillende cellen die op het essentiële punt ietsjes dikker lijken). Krijgen we om 16:15 het bericht dat we niet thuis waren en het daarom bij een UPS punt is gedropt. Daar doe je dan veel moeite voor om te zorgen dat er steeds iemand binnen reikwijdte van de deurbel zit...

Oude en nieuw lamp (er zit hier nog een cellofaan achtige bescherming op de nieuwe)
Bajonet en schroefdraad koppeling verstelling hoogte motor.

ik heb dat ook gehad dat er telkens een melding kwam dat er niemand thuis was. en toen heb ik mijn camera systeem gebouwd. en verschillende chauffeurs betrapt die stoppen aan mijn brievenbus, kaartje erin dat ik niet thuis was en doorrijden. ze doen de moeite niet om 5meter te wandelen naar mijn deur. maar ik mocht telkens wel 20min rijden achter mijn pakketje.

die gaan naar afhaalpunt, dumpen alles af, rijden dan snel rond om kaartjes in de bus te steken en zijn weg (onderaannemers).

voor je prius, je kan je auto ook achterstevoor parkeren zodat de zon NIET in de koplampen zit.
ik vond het ook altijd raar dat de koplampen vergelen, maar de transparante achterlichten nog altijd als nieuw zijn. ik parkeerde de auto daarom ook met de neus naar het noorden zodat ik maar om de 2-3 jaar de koplampen eens moet schuren.
onze 2010 prius hebben we vorige week overgelaten aan de garage (16jaar, 408 000km). top auto maar de vrouw gebruik die voor de zaak, en de hybride accu ging fel achteruit sinds 398 000km (ipv 2km EV te rijden viel die na 500meter al terug op benzine. geraak mijn straat niet eens uit op EV) en dan sloeg de motor heel vies aan (met veel gerammel) alsof de accu hem niet meer gestart kreeg. volgas geven zodat de motor start met volle hybride accu was geen probleem