Een briefje op de deur zou ik nooit doen.
Inbrekers weten dan meteen dat je niet thuis bent.

Ik heb 3 pakketjes van Ali waar aantoonbaar al BTW is betaald.

Track & trace-code: UA777390xxxxAE
Land van herkomst: Verenigde Arabische Emiraten

Factuurnummer: R2026000765xxxx
Belasting: Artikel 1: 21% van EUR 4,00
Btw bij invoer: € 0,84
Afhandelingskosten: € 10,00
Totale inklaringskosten: € 10,84

En dit dus 3x dus 30€ aan afhandelingskosten voor nog geen 10€ aan waarde. Kortom die gaan alle drie retour. Alle drie zijn verzonden via "AliExpress Saver Shipping" door dezelfde winkel: RTLECS Engineering Solutions Store op Ali.

ook gehad, kreeg dan het flauwe excuus van bpost dat zij niet weten of ali die btw zal doorstorten naar belgie.
moest 18€ betalen op een pakketje van 4€.
heb het retour laten sturen en diezelfde dag bij een andere verkoper opnieuw besteld

mogelijks vinkt de verkoper iets niet aan en ontbreekt er een code op de shipping label

Er moet o.a. een eori nummer op de verpakking staan. Ik heb de douane gebeld. Bij alles wat IK krijg, staat dat er niet op. Ik vermoed dat veel in een om-verpakking EU binnenkomt en pas in schiedam daaruitgehaald en bij postNL ingeleverd wordt voor het laatste stukkie.

TIP: Zo mogelijk bestellen met "choice". Van het "verzamel-warenhuis" naar NL dat werkt in mijn ervaring gewoon prima. Ik heb geen ervaring met BE. Duh!

Ga je de aliexpress saver shipping kiezen, dan duurt het enerzijds minstens 3 weken, anderzijds, dus bovenstaand "gezeik".

Of gewoon verzendkosten betalen 'Snelle Levering'. Dat ging nog sneller als Choice en uiteindelijk toch in totaal 12 EUR goedkoper als de allergoedkoopste op Amazon !! (het was 1 item < 25 EUR)

5 dagen duurde het en het kwam met PostNL en dus niet met Peddler.

Dit is ook nieuw:

Wel heel duidelijk vind ik !

Trouwens... Momenteel is het Chinees Nieuwjaar en zullen bestellingen er langer over.

Ik heb nog wel een paar €1 bonnetjes maar meer is altijd beter ! :)

Ga je de AliExpress saver shipping kiezen

Die keuze had ik bij deze webshop niet, pas na bestelling werd het duidelijk dat het met aliexpress saver shipping ging. Volgende keer weer "Choice" idd.

Ik heb om eerlijk te zijn nog nooit problemen gehad met iets van ALI of Banggood. Altijd netjes geleverd door Bpost altijd zonder extra kosten of iets. Nu wacht ik meestal met bestellen tot ik een groter pakket heb en dan alles ineens. Maar ik bestel niet elke week of zo. Meestal bestel ik eens om de 3 maanden.

Ook met producten van Ebay nog nooit problemen gehad, daar moet je wel veel geduld hebben voor het thuis ligt. Meestal 1 maand levertijd ben ik gewoon. Maar altijd alles verkregen thuis. Laatst een XEON X5670 CPU besteld voor 7 euro! Netjes geleverd, goed verpakt en werkte meteen. Geen gebruikssporen te zien.

Postnl heeft (merk ik vandaag) z'n tracking pagina zo gewijzigd dat je niet meer kan scrollen of dingen kan selecteren. (die beperking treed in 1 sec nadat je de site opent.

Merk op dus geen scrollbar rechts, terwijl m'n adres onder het "waar wordt je pakket bezorgd" staat. (In mijn normale configuratie zie ik het adres net wel, stad net niet. ) .

Ik wilde de bezorgtijd naar m'n interne tracking systeem copieren.

En PostNL valt met dit soort acties onder de "rare chinezen" (sorry oude titel van dit topic).

(ik heb het screenshot net buiten de grenzen van het window genomen zodat je kan zien dat er echt geen scrollbar is).

[Bericht gewijzigd door rew op (10%)]

PrutsNL dus weer bezig... Staat de info er wel als je de weergave schaalt?

Precies. CTRL-min.
PrutsNL belooft hier al een week een pakketje te gaan bezorgen. Elke dat is het weer 'gesorteerd'. Maar verder komen ze niet. Laatste update: afgelopen dinsdag. De ontvanger heeft nog niks. Tsja... PrutsNL...

Of het is pestnl.
Want ze pesten graag.
Donderdag zou er post komen, niet dus.
Vrijdag zouden totaal zeven brieven komen met die van donderdag erbij.
Het waren er maar vijf.
Op zaterdag verwacht maar nul poststukken.
Die andere twee komen als het goed is morgen dan is het door het weekend vier dagen later.

De fototjes is de app worden van je post worden genomen bij de eerste sortering. Het kan dus altijd langer duren voordat je ze ontvangt, dat geven ze ook netjes aan.

Soms halen ze de foto weer weg om een dag later ze weer te laten zien.

Zelf heb ik poststuk gehad dat 8x een foto opleverde, toen ik het na 1 mand kreeg zaten er 8 van de geprinte regels over elkaar op. Dat is pas vervelend...

Op maandag 2 maart 2026 12:16:27 schreef maartenbakker:
PrutsNL dus weer bezig... Staat de info er wel als je de weergave schaalt?

Ja, ze sturen kennelijk IETS html-achtigs wat er voor zorgt: "deze site mag niet gescrolled worden". Daar moet je echt IETS voor doen, dus ze hebben actief iets gemaakt waardoor het niet meer werkt. Ik heb ondertussen firefox ook geprobeerd en daar werkt het wel. Kennelijk dus een browser compatiblity issue, waarbij je zou denken dat ze het voor chrome (65-71% marktaandeel) wel zouden controleren.

In dit geval zie je hierboven dat ze vanochtend dachten rond 12:55 langs te komen (+/- een halfuur). .

2026-03-02 13:53:34.222685: Bel 338ms

Ze waren een uur later.

Op maandag 2 maart 2026 14:33:11 schreef rew:
[...]J
Ik heb ondertussen firefox ook geprobeerd en daar werkt het wel. Kennelijk dus een browser compatiblity issue, waarbij je zou denken dat ze het voor chrome (65-71% marktaandeel) wel zouden controleren.

Waaow...
Zijn er dan nog mensen die geen Firefox gebruiken?

(Ik gebruik Firefox al dik 20-25 jaar en ik keer nooit meer terug, en 't is niet dat ik niet geprobeerd heb...)

...hm, voor mij was Firefox ook jarenlang alleenzaligmakend, maar met frisse tegenzin gebruik ik tegenwoordig Chrome om bepaalde sites te raadplegen.

Overigens zit ik me al een hele tijd te bedenken dat @rew zijn ergernis misschien beter had kunnen luchten in de "Pakjes..." draad.

[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op (31%)]

Ik kan ook niet meer verzendlabels kopen. :-(

Hi,

Een enkele keer gebruik im Firefox nog in een VM, de rest is Libre Wolf in de niet geïnstalleerde versie, 1x Brave, 1x Pale Moon en de Mullvad browser.
Google Chroom en MS Edge zijn voor mij de Duivel, voeger ook Opera gebruikt, maar sinds deze is verkocht aan de Chinezen gebruik ik het niet meer.

Let verder op met Firefox, je moet heel veel uitzetten wil je data niet naar dat bedrijf lopen.
Firefox installeren en denken dat het daar mee goed zit als je b.v. Ublock installeert is jezelf in de maling nemen.

Als je veiligheid/privacy wilt, zal je echt stappen moeten gaan ondernemen, dat houdt dan vanzelf in, steeds meer gebroken websites bij de eerste poging hem te laden.
Ik kan al een paar dagen niet meer zakelijk inloggen bij Lenovo...
Update, kan er nu weer in, maar met een "CAPTCHA", vaak hangt dit vast aan de Google omgeving, wat hier flink geblokt wordt, dus lastig.

Is het toch nodig, dan in een virtuele machine met een VPN-verbinding en een privacy browser.
Dat vraagt dan meestal om nog meer controle stappen die ik moet doen, het zij zo.

Resultaat
Het resultaat is vrijwel geen spam e-mail(iets van één a twee per dag) en al helemaal niet rommel gerelateerd aan de pagina's die ik bezocht heb.
Ik ben deze manier van werken nu gewend, maar als ik zie dat mensen in mijn omgeving allemaal voor hun kiezen krijgen wat Marketing Bullshit betreft,
dit omdat ze bepaalde stappen niet willen doen, allemaal te lastig, moet snel, snel, makkelijk enz, eigenschuld dikke bult. :+

Gebroken websites
Marketing, graaien, extra controles voor financiële afhandelingen van websites, maken dat steeds meer niet werkt zoals bedoeld en vaak ook erg traag.
uBlock en Privacy Badger zijn eigenlijk altijd nodig in een browser, anders wordt je besprongen door de hongerige wolven(Marketeers)
Het gaat steeds lastiger worden om prettig te werken in Browsers, ik zie geen vooruitgang in de komende jaren wat dit betreft.

Niet alleen Chinese, oja Lenovo is ook Chinees :-)
Bij het inloggen van Lenovo zie ik dat een product vandaag komt en UPS zegt echter morgen.
De eerste melding was echter 13 Maart voor het afleveren, schiet mij maar lek. :-)

Groet,
Bram

Default alle scripts en cookies blokkeren en alleen die scripts en cookies (1st party) activeren die echt nodig zijn voor een goede werking van de site.
Sommige sites laden een berg scripts waar je misselijk van wordt en die helemaal niets met de site zelf te maken hebben en alleen bedoeld zijn voor marketing doeleinden, data mining / scraping van je prive gegevens of het verzamelen van je browse gedrag.
Tip, na elk bezoek cookies wissen...

Op dinsdag 3 maart 2026 14:17:21 schreef blackdog:

Resultaat
Het resultaat is vrijwel geen spam e-mail(iets van één a twee per dag) en al helemaal niet rommel gerelateerd aan de pagina's die ik bezocht heb.

Ik ben er heilig van overtuigd dat ik veel spam krijg omdat mijn email adres al 30 jaar open en bloot op het internet staat. En niet omdat mijn browser mijn email-adres ongemerkt aan websites gaat zitten verklappen.

Als ik een keer zonder adblokker aan het browsen ben, dan heb ik liever elektronica gerelateerde advertenties dan dat ik opblaas sexpoppen en hypotheken gepushed krijg.

Hi rew, :-)

Tja, als ik zeg: je moet je huis goed beveiligen, ramen goed hang en sluitwerk, geen ladders buiten laten staan enz.
En jij legt de sleutel van je huisdeur onder de mat of bloemenpot...

Ik heb heel wat discussies gehad met klanten over hun "info" e-mail account en het "leesbaar/klikbaar" op hun webpagina plaatsen.
Ik kon lullen als Brugman, maar vele wilde toch een info@ikbengekopspamemail.nl *grin*
Kan het erger, natuurlijk, laten we op dat domain ook catch-all aanzetten, want een e-mail missen is zo erg...

Maar dit gaat al een stuk buiten het topic vallen, dus ik laat het hierbij.

Groet,
Bram

Ik vind je analogie met "sleutel onder de mat" onzin.

Ik vind "random toegestuurde reclame krijgen" niet vergelijkbaar met "inbraak, wegnemen van eigendommen uit je huis",

Ik klaag niet dat ik veel spam krijg. Ik weet wat de oorzaak is. Dat heb ik zelf afgeroepen door mijn standpunt.