roadrunner84
Meep! Meep!
Het valt me op dat het leeuwendeel van deze "rariteiten" gaan over levering. Vroegah ging het nog wel over de kwaliteit of verwoording van de Chinezen. Zouden we dit wellicht in twee losse topics kunnen splitsen, persoon lijk boeit mij de cratieve pakketbezorging een stuk minder dan werkelijke rariteiten.
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Er is al een draad "Pakjes... het blijft lastig" (of iets in dier voege). Daar zouden zulke berichten ruim zo goed passen, jawel.
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Ik poste dit net om te weten of alles goed gaat als je besteld bij de chinese JoyBuy, en ja heel snel thuis geleverd zonder problemen.
Mijn zusters zijn vietnamezen en we hebben bij JoyBuy ook diepvries besteld dat je hier niet kan kopen. Dat werd geleverd met TRUNKRS en alles zat verpakt in droog ijs! Binnen 2 dagen was het allemaal thuis.
Beslist een goede chinese shop en betrouwbaar, ze hebben ook veel elektronica, dat ga ik later ook es proberen.
Ik elk geval is alles netjes thuis geleverd geweest in 1 dag van JoyBuy! Geen rariteiten netjes verpakt ook allemaal.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
De techniek gaat met sprongen vooruit... (66600mAh in een 18650 cel...
)
https://nl.aliexpress.com/item/1005010112293612.html
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Ach, in het chinese kijken ze niet op een nulletje meer of minder...
[rant]
Ali is de laatste tijd wel erg vocaal: per order komen er gemiddels 15(!) berichten over het verloop van het logistieke proces, waarvan er maar een stuk of drie nuttige informatie hebben : "shipped", "arrived in your country" en "with local carrier".
[/rant]
En als extra eigenaardigheid: ik krijg meldingen dat een bestelling verzonden is ruim nadat ik hem heb ontvangen (en bevestigd)...
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Hoeben
Golden Member
https://www.hoeben.com https://www.overstockdevices.com https://www.asensor.eu https://www.circuitsonline.net/forum/user/4355#aanbod Voor alle verkoop: een tegenbod is altijd welkom!
Op zaterdag 28 maart 2026 10:03:09 schreef fatbeard:
Ach, in het chinese kijken ze niet op een nulletje meer of minder...[rant]
Ali is de laatste tijd wel erg vocaal: per order komen er gemiddels 15(!) berichten over het verloop van het logistieke proces, waarvan er maar een stuk of drie nuttige informatie hebben : "shipped", "arrived in your country" en "with local carrier".
[/rant]
En als extra eigenaardigheid: ik krijg meldingen dat een bestelling verzonden is ruim nadat ik hem heb ontvangen (en bevestigd)...
Och, ik krijg er ook wel binnen dat de bestelling niet op tijd gelukt is. Terwijl ik de spullen al heb.
De mooiste omschrijving die ik ooit van elektronische componenten uit China heb gehad is "bag of beans". Kwam zo door de douane heen.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Zouden ze die bonen ook daadwerkelijk geteld hebben?
Per slot van rekening zijn het daar voornamelijk bonentellers...
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
In het kader van, what the fuck?
Bird 43
RAAF12
Golden Member
Chinese portable X-ray machine in fase 2 pool at WEC https://www.youtube.com/watch?v=MofAWz7xO0M Loden kleren aan voor bescherming
watch the scene at 11:05 rechts klik op de chats voor de live NL vertaling
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op dinsdag 31 maart 2026 10:59:13 schreef Jinny:
In het kader van, what the fuck?
Bird 43
Bijna alles is daar een factor 5 a 10 te duur. Alleen de laptops lijken normaal geprijsd.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ook farnell kan er wat van.
Vorige week dinsdag wat besteld. Nu nog niet binnen. Maandag gebeld waarom. De order is geblokkeerd omdat ik 3 facturen niet betaald heb. Dat klopt inderdaad, ik probeer ze al een week of 4 ze zover te krijgen dat ze die facturen mailen zodat ik weet wat ik moet betalen. Maandag zouden ze het weer regelen, ik heb ze nog steeds niet.....wat een ballentent.
Dat is de laatste keer dat ik er wat koop tenzij het iets is wat niemand anders heeft en ik het echt nodig heb. Het gaat constant fout. De site sucks, ik moet steeds 2x inloggen, hij is traag, en ik heb het laatste jaar al diverse malen mijn factuur adres gewijzigd omdat iets of iemand daar het steeds vervangt voor een of ander ander adres in Hoorn. Ik moet bijna iedere keer zelf, vaak meerdere keren, om de facturen vragen dus mijn email adres zouden ze toch moeten hebben. Daarnaast krijg ik de order bevestiging wel.
Arco
Special Member
Sinds de farnell site een tijd terug is 'verbeterd', is het enige wat je er nog kunt vinden ergernis... 
Traag, lomp groot, en onlogisch...
Adresfouten heb ik ook gehad. Paar keer opnieuw ingevuld bij de site gegevens, hielp niets...
Antwoord Farnell daarop "site gegevens veranderen heeft geen nut, die gegevens gebruiken we toch niet"... 
Op maandag 31 juli 2023 11:46:26 schreef Roland van Leusden:
Inmiddels een andere verkoper gevonden die er niet bij iedere module weer de volle mep verzendkosten bij doet. Snelle levering heb ik niet nodig.[bijlage]
77cent. Dat is toch niet meer te vatten eigenlijk. Ik heb er hier nog een stuk of 5 liggen maar heb die wel duurder betaald en vond dat dan nog geen geld eigenlijk.
Is de kwaliteit even goed als de duurdere versies?
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op donderdag 16 april 2026 15:57:59 schreef fred101:
Ook farnell kan er wat van.
Ik heb nu een paar MBO studenten die stagelopen bij mij als softwaredeveloper. Niveau is bedroevend laag.
Doet denken aan de website van Farnell en vv. Ik wilde de data van m'n P1 meter gevisualiseerd hebben: mysql is niet geschikt, dat is veel te traag ik moet een andere database gebruiken. Ik beweer dus van niet.
Blijkt dat eea traag is, dus komt mijnheer melden dat mysql traag is. Daar ligt het aan 100%. Dus ik schrijf even een "get-the-data" en krijg binnen 60 ms een zwik data (incl https verbinding opbouwen, crypto opstarten etc etc.). Dat lijkt me snel zat.
Maar goed, als de "baas" dus niet van wanten weet, dan krijg je dus van de technicus te horen: "sorry maar kan niet anders" of "nee kan onmogelijk verbeterd worden". Bij Farnell is er dus een "baas" van de IT afdeling die z'n onderdanen dan gelooft en niet zelf tegengas kan geven.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Ik had een USB 3.0 HUB gekocht. (Mocht je hem willen kopen: Let op je kan ook nog 2.0 kiezen die maar weinig goedkoper zijn).
Dan verwacht je natuurlijk dat zo'n ding USB 2.0 (480mbps) is, en niet USB 3.0 5 Gbps.
Dus aangesloten en: "new high-speed device detected"... Niet super-speed (USB3). Bah!
Nu heb ik wel eens poorten op m'n PC die na verloop van tijd gammel zijn en zo. Dus dubbelchecken dat de poorten nog superspeed doen en dat soort dingen.
Uiteindelijk blijkt: Met de USB-3 kabel van m'n andere USB3 hub doet ie gewoon wel 5GBPS! Ik heb een SD kaart op 80 Mbyte per sec kunnen uitlezen. USB2 is in de praktijk max 40Mbyte per seconde. Die 80 is echt USB3 snelheid (nouja, het max van dat SD kaartje).
Kortom: Gewoon de meegeleverde USB-3 kabel is slecht. Ik dacht eerst nog te zien dat de kabel maar 4 contacten had, maar ik zat naar de 5 USB3 contacten te kijken (en dan ook nog zodanig scheef dat ik er maar 4 zag).
Anyway, gevraagd om een refund zodat ik een nieuwe kabel kan kopen, of nazenden van een werkende kabel.
Tegen de tijd dat ik "F*** it, ik koop maar gewoon alvast zo'n USB3 kabel" ging afrekenen hadden ze het COMPLETE bedrag gecrediteerd. Stelletje idioten. Vroeg ik niet om.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Op donderdag 16 april 2026 16:19:50 schreef Arco:
Adresfouten heb ik ook gehad. Paar keer opnieuw ingevuld bij de site gegevens, hielp niets...Antwoord Farnell daarop "site gegevens veranderen heeft geen nut, die gegevens gebruiken we toch niet"...
De jongen die mijn website voor mij host heeft nu de inhoud van mijn inbox kunnen redden. Dat adres gebruik ik al een paar maanden niet meer door de problemen met spam en daardoor virus/malware ellende op de site etc. Geen idee wat precies want daar heb ik geen verstand van. Het juiste adres heb ik destijds gelijk aan Farnell doorgegeven toen ik ineens niet meer kon inloggen. De mail correnspondentie daarover kwam ook op het juiste adres door. Het staat ook correct op hun site. Maar idd, dat gebruiken ze blijkbaar niet.. 
Maar wat denk je. De gezochte facturen zijn dus naar het oude mailadres gestuurd. Dat zijn de originele. Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn mails en telefoon gesprek waar ik binnen 2 dagen de facturen, goederen en antwoord wilde. Ze hebben dus geen zak gedaan. De boel is ondertussen betaald maar de order nog steeds geblokkeerd.
Ik bestel normaal bij Mouser (ook toen contact mee gehad ivm dat adres en dat werd de zelfde dag nog geregeld, en dat is mijn ervaring bij elk contact) maar die heeft niet alles of het mag niet hierheen geleverd worden.
Wat is een goed bedrijf ipv Farnell. Prijs interesseert me niet maar ik moet meestal A grade merk spul hebben en dan soms ook keuze uit gradaties (voornamelijk bij onderdelen voor kalibrators) dus gegarandeerd echte onderdelen en vaak uit apparaten "op leeftijd"
en ze moeten snel leveren (max 2 dagen) en geen minimum order hebben, maar order en/of verzendkosten mag wel daar lig ik niet wakker van)
Een site met een goede zoek engine die wel hun eigen artikel nummer herkent 
DigiKey, RS?
Thevel
Golden Member
Hoe krijg ik heel snel mijn batterijtje leeg......
https://nl.aliexpress.com/item/1005010348468571.html
fatbeard
Honourable Member
Ik was wat heel anders aan het zoeken, maar zag deze items voorbij komen (de chinezen hebben kennelijk ook de audiofiele markt ontdekt):
- een oplaadbare statische electriciteits ontlader voor slechts €234,39
- een dubbele opamp voor slechts €172,69
- en als die net niet past is er nog de SS2598 voor slechts €163,39
- de onvermijdelijke vergulde zekering voor slechts €70,39
en nog een paar van dat soort snuisterijen...
Opvallend vind ik wel dat van geen van de getoonde items een datasheet beschikbaar lijkt te zijn...
Wat ook opvalt, de recensies zijn in bijna perfect nederlands 
Maar wel dezelfde zever.
Heb ook een Labahua-netfilter dat ook een aanzienlijke verbetering oplevert, beide zijn magisch als je het gelooft en luistert. Schoner vermogen en aarding maken wel een verschil.
Geloven in schoner vermogen, heerlijk.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Het valt me op dat nonkeltje (oompje) Ali steeds meer probeert om me te bewegen tot "pakketaankopen". "Koop dat wat je zocht, jawel, maar koop er dan gelijk dit en dat nog bij, dan doet ge nog meer profijt." Terwijl ik noch dit noch dat nodig heb.
Zou het kunnen dat hun "business model" begint te falen, of toch minstens tegen zijn grenzen aan loopt, en dat ze nu spartelen om hun omzet te verhogen?
rew
Nee, ik denk het niet.
Een pakje binnen NL versturen kost (als kleine klant) 5-7 euro. Dat zal vast goedkoper zijn als je 20000 pakketten per dag aanlevert, maar ook niet extreem.
Verzenden binnen china is VEEL goedkoper. Een pakket (20x20x4 oid), met tracking 24 uurs service 2000 km verderop afleveren daar betaalde ik iets van 2.50 voor.
Dus aliexpress heeft twee "CHOICE" systemen in het leven geroepen. De eerste is gewoon: je betaalt 2 euro bijdrage aan de verzendkosten onder de 10 euro, daarboven gratis. Dat werkt met de normale cart.
De tweede "CHOICE" variant is met een aparte winkelwagen "your picks" en die kent dan "neem er nog twee om gratis verzenden te krijgen", kies nog 2 producten voor 2 euro korting etc.
Ik krijg de indruk dat jij met die laatste te maken hebt gekregen. Maar die bestaat dus al vrij lang en werkt altijd al op die manier.
Arco
Special Member
Laatste tijd twee keer gehad dat een zending geannuleerd werd ("this items are automatically refunded due to shipping restrictions")
Derde keer ging het wel goed.
Schijnen meer mensen last van te hebben in diverse landen.
(mijne was van Temu, maar Amazon e.d. schijnen er ook last van te hebben)
Wat zou er aan de hand zijn?
(als er op het moment iets mis gaat in de wereld wijst iedereen meteen naar Trump...
)