Klopt allemaal, ik vaar met officieel AIS, en gebruik de data van mijn AIS om deze op scherm te krijgen.
Met andere woorden, andere schepen zien -mij- op hun scherm varen, terwijl ze de TS -niet- zien varen (ik dus ook niet) op hun scherm.
Daarbij heeft VesselFinder (tikfoud inderdaad) een vertraging tov de rechtstreekse ontvangst van de data die ik gebruik.
Je kunt dus niet op FF vertrouwen qua accuraat zijn, heel grote schepen kunnen veel dichterbij zijn dan je aan de hand van VF (of Marinetraffic, hetzelfde) verwacht.
Plus dat die grote schepen jou gewoon niet zien op hun apparatuur (ik ook niet).
VesselFinder, MarineTraffic en dergelijke,
Leuk als toys for boys, maar niet om daadwerkelijk op te vertrouwen qua navigatie.
Het is wat offtopic, maar ik ben daar wat fel op daar ik regelmatig ellende zie veroorzaakt door mensen die denken als de TS op druk vaarwater..
edit
Op 6 september 2023 09:59:07 schreef Paulinha_B:
[...]
Dan lees ik de topicstarter toch anders: die ziet haar (nuja, haar boot) wel degelijk ALS ze zelf ook die AIS-applicatie draaien heeft, op een telefoon of een tablet of wat dan ook. Wat vermoedelijk niet het geval is, maar het zou kunnen.
Als hierboven gemeld, ik draai -verplicht- een AIS A en de TS ziet mij dus, ik alleen de TS niet op mijn scherm. (ik heb twee nav progs draaien op twee computers naast elkaar op twee schermen)
Het gaat fout als de TS denkt dat hij zichtbaar is bij mij want hij draait immers de app?