miedema
Golden Member
Ha flash2b,
Die BSide lijkt me een leuke voeding "voor het ruigere werk". En mooi dat je daar een driver voor geschreven hebt!
Een vanuit Testcontroller bestuurbare voeding heeft een flinke meerwaarde.
Ik heb gekeken naar dat Mobus_RTU, dat is een protocol apart. Moet je echt wel even ingedoken zijn....
Kijkend naar je Setup menu is het mooi om veel spanning en stroom settings snel in te kunnen stellen met die radio buttons. Maar veel van die presets maken het menu wel heel breed, en het invul venster voor spanning en stroom er onder ook heeeeel breeeeed.....
Maar het is verder een beknopt menu (met andere opties mooi over meerdere tabbladen verdeeld), dus waarom niet 
groet!, Gertjan.
benleentje
Golden Member
Ik heb gekeken naar dat Mobus_RTU, dat is een protocol apart.
Helaas nog steeds geen tijd om in testcontroller te gaan duiken. Ik ben met teveel tegelijk bezig en wil nu eerst een aantal zaken echt afmaken.
Mijn voeding die al 4 jaar uit elkaar lag doet het weer en andere zaken vorderen nu ook lekker.
Voor de component tester een frontje laten maken en als die binnen is kan dat ook afgemaakt worden
Maar ik heb een circutor CVM144-ITF-C2-Current - Ethernet RTU.
In de handleiding staat echter alleen modbus RTU uitgelegd. Maar dat protocol voor deze meter vind ik vrij simpel. Adress, r/W, commando, data en crc
Maar ethernet RTU is wel weer een heel stuk moeilijker. Maar ik begreep dat het letterlijk een TCPip schil erbij is maar dat hetgeen wat je naar de meter stuurt nog steeds modbus is.
IK hoop dat testcontroller dat ook kan. Want het is een mooi energie meter waarmee je leuk aan trafo's kan meten.
flash2b
They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.
Op dinsdag 2 december 2025 19:58:21 schreef miedema:
Kijkend naar je Setup menu is het mooi om veel spanning en stroom settings snel in te kunnen stellen met die radio buttons. Maar veel van die presets maken het menu wel heel breed, en het invul venster voor spanning en stroom er onder ook heeeeel breeeeed.....Maar het is verder een beknopt menu (met andere opties mooi over meerdere tabbladen verdeeld), dus waarom niet
De vele radio buttons zijn geïnsprieerd door de Riden RD60xx definitie. De output on/off buttons zijn op elk tabblad te bereiken heel handig.
TestController kan ook met Modbus TCP/IP en Modbus ASCII overweg.
Dat is een kwestie van de juiste subdriver aanroepen
#subDriver TCP#subDriver AsciiDe default was RTU dus ik hoefde dat in mijn definitie niet te vermelden.
benleentje
Golden Member
Dat klinkt dan niet te moeilijk.
Voor zover ik weet doe de hardware het hele TCP/ip gebeuren en moet ik als data enkel de normale modbus string versturen.
Maar als ik zover ben en het lukt niet dan kom ik wel met vragen.
flash2b
They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.
De BSide I8 series definitie staat online: https://www.eevblog.com/forum/testgear/program-that-can-log-from-many-…