Misschien dan op een andere manier.
er leiden toch meer wegen naar Rome !?

zo ziet het eruit aan de binnen kant.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (19%)]

Ergens een videosignaal uitplukken zal met een beetje geluk wel gaan. Dat kan dan via de SCART of de RCA aansluiting naar je TV.

Ik begrijp dus dat er geen normale uitgang op je meetinstrument zit.

Er zal een reden zijn dat de fabrikant onderstaande heeft geschreven in de gebruiksaanwijzing.

Note, the instrument can be operated, for shorter periods of time, by the external
power supply. However, the SATLOOK Digital NIT is not made for permanent
operation. Contact Your dealer for more information.

Het lijkt mij dat de bedoeling is om binnenshuis langdurig TV te kijken?

Dat kan zeker weten niet zo op die manier. De grote beeldbuis zal een hogere hoogspanning nodig hebben en het vermogen voor de afbuiging zal zeer zeker veel hoger zijn.

Goeie mogge mensen ,
het apparaat heeft een RS232 aansluiting ,maar die wordt alleen gebruikt voor een Up-date van de Firm-ware volgens mij.
En dat gebeurt maar 1 keer ,verders is die Nutteloos.Gebruik die dan toch.
Als daar nu de draden van het video-signaal is aangekoppeld worden ,en de draden voor de up-date eraf halen .Zou dat een Optie zijn !?
Verbind de RS232 met de Laptop (Lenovo Thinkpad W541) waar ik nu steeds mee werk , en ik wil tijdens het draaien van een schotel het Spectrum zien ,schakel ik de Satlook in Klaar (Toch !?!)
Maar welke draad of draden (kleur of kleuren) moet ik dan hebben.

Mvg

Als ik het goed zie heeft die satfinder een monochroom buisje (zwart/wit) Daar kun je natuurlijk niet zomaar een kleuren pijp aan hangen.

Een buis met een andere beeldverhouding (4:3 / 16:9) gaat ook al niet goed komen.

Mogge Sine ,

het gaat mij om het Spectrum in Zwart/ wit.
de kleuren boeien mij niet.En laat het buisje ,het buisje

Mvg

Op 22 december 2023 05:31:54 schreef harry61:
Goeie mogge mensen ,
het apparaat heeft een RS232 aansluiting ,maar die wordt alleen gebruikt voor een Up-date van de Firm-ware volgens mij.
En dat gebeurt maar 1 keer ,verders is die Nutteloos.Gebruik die dan toch.
Als daar nu de draden van het video-signaal is aangekoppeld worden ,en de draden voor de up-date eraf halen .Zou dat een Optie zijn !?
Verbind de RS232 met de Laptop (Lenovo Thinkpad W541) waar ik nu steeds mee werk , en ik wil tijdens het draaien van een schotel het Spectrum zien ,schakel ik de Satlook in Klaar (Toch !?!)
Maar welke draad of draden (kleur of kleuren) moet ik dan hebben.

Mvg

Goedemorgen Harry61, je ziet het allemaal veel te simpel.
Het is nu uiteindelijk wel duidelijk wat je eigenlijk wil :)
Een schema van dat apparaat is niet te vinden zover ik kan zien en zonder schema is er niets zinnigs te zeggen.
Als het zo makkelijk was had de fabrikant die optie er wel op gezet.
En een laptop heeft geen video ingang, daar heb je minimaal een videokaartje voor nodig, met een USB aansluiting.
RS232 kan geen video signaal transporteren.
Er zijn dvb tuners te koop die je met USB aan de laptop kan koppelen met een stukje software.
Maar misschien is iets zoals dit wel de meest eenvoudige "draadloze" oplossing, die zet je er gewoon voor...

https://www.bol.com/nl/nl/p/beeldscherm-vergroter-hd-telefoon-bioscoop…

Op 22 december 2023 08:06:29 schreef harry61:
Mogge Sine ,

het gaat mij om het Spectrum in Zwart/ wit.
de kleuren boeien mij niet.En laat het buisje ,het buisje

Mvg

Dat snap ik, maar domweg een andere buis (en zeker een kleuren buis met drie kanonnen) er aan prikken gaat niet werken.

Er zit een yd2915 chip in, dat is zo ongeveer een TV in een chip, aan de voorkant daarvan moet je ergens een video signaal kunnen aftakken. Daarmee kun je naar iedere TV of monitor.

[Bericht gewijzigd door Sine op (36%)]

Hallo revado,
met de Laptop en een TBS 5927 Usb-box ontvangen zie ik beeld

Heb verschijdene TBS pci-kaarten en programma`s om Satelliet beelden en Feed-hunt beelden te kunnen ontvangen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (39%)]

Je maakt een aftakking op de chip waar het videosignaal op staat. Maar vergeet niet de duidelijke waarschuwing van de fabrikant. Dit apparaat is niet geschikt om urenlang binnenshuis te worden gebruikt. Misschien wordt het te warm als het ding zonder accu continue aan de stroom hangt. Of er is een ander veiligheids issue. Zo'n beeldbuis ding zal best wat stroom slurpen.

Als je er een externe video uitgang op fabriekt zou je het monitortje natuurlijk kunnen uitschakelen.

Sine : het is ook de bedoeling dat het kleine monitortje buiten werking komt.

Dit is mijn bedoeling.
is van de Site: IQMonitor

Alleen, wat je op de foto`s ziet is niet real-time.
En ik wil het real-time

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (22%)]

Tja,

Pak de scope erbij en ga in dat doosje prikken naar een video signaal, dat moet vast te vinden zijn.

@harry61: Zou je de edit willen gebruiken ipv een slowchat te starten... Al die korte postjes direkt achter elkaar is niet de bedoeling.

Technisch: Als je alleen het spektrum wilt zien dan zijn er wel betere opties dan een beeld dat 90 graden gedraaid is.

De bediening op het ene aparaat en het zicht op een ander is ook niet handig

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (43%)]

Heb een schema kunnen vinden op het World Wide Web.
Het is van een Satlook Micro ,maar komt op het zelfde neer.

In grijs verleden eenzelfde meetinstrument gebruikt ( en misschien heb ik die nog wel) en er kwam composite video uit op deflectie bord, kan je invoeren op een TV edoch ik dacht dat het geen PAL was maar is toch zwart/ wit.

wel een oud topic maar mss toch nog nuttig .
Op de printplaat zit een aansluiting met opdruk video .
Omdat de beeldbuis slecht beeld gaf gebruik ik die aansluiting met het scherm van een portable DVD speler

Het is een oplossing… maar voor de huidige TV systemen met hoop DVBS2 heb je niet veel meer aan. Heb nog andere testers liggen evt voor je?

Het was ook niet om de programma's weer te geven .
Ik gebruikte alleen de spectrum optie bij het draaien van de schotel zonder al de parameters voor een bepaald kanaal in te moeten stellen .

Op zaterdag 4 april 2026 20:17:58 schreef smd:
Het is een oplossing… maar voor de huidige TV systemen met hoop DVBS2 heb je niet veel meer aan. Heb nog andere testers liggen evt voor je?

Heb je ook een mail adres; smd

Mvg

Op donderdag 9 april 2026 18:53:11 schreef smd:
zie onder m'n naam...

Dan krijg ik Spam te lezen ,vandaar mijn vraag

Op donderdag 9 april 2026 18:53:11 schreef smd:
zie onder m'n naam...

Je mailadres is niet openbaar.

Ik zie het e-mail adres wel staan. Als ingelogde gebruiker in de legacy uitvoering van het forum.