2dehands zou ik nu toch ook niet doen, want wie zegt dat die accu goed is.
ik herstel regelmatig ebikes en soms heb ik een fiets waar geen accu meer bij is.
dan koop ik een 2dehandse op ebay en dergelijke (50-70€) die dan altijd 'goed' is.
heb er nog geenenkele gehad waar nog mee te rijden was. maarja, heb zowieso de behuizing nodig om te reviseren want een nieuwe accu en bagagedrager voor in te schuiven, ben je 300€ kwijt

ik heb altijd een werkende accu die ik met 2kabels aan een te testen ebike hang. start die op, doe ik accu revisie, doet die niks, is het afgelopen.
heel zelden zal ik controller of motor nog vervangen

[Bericht gewijzigd door fcapri op (19%)]

met 2e hands bedoel ik een gereviseerde inderdaad. Als ik het zelf niet kan, moet ik iemand ervoor betalen :)

Verkeerde display besteld denk ik. Zucht. Die ene die heer eerder gelinkt is, wordt niet meer aangeboden helaas. Even verder zoeken...

Ander display binnen gekregen, daarmee werkt de fiets weer. Motor en accu zijn nog goed dus, goed nieuws. Is alleen wel een 5-pin display i.p.v. een 6-pin. Had toevallig nog een 5 pin main cable liggen (ooit gebruikt om motor met USB te kunnen tunen) en daarop de boel maar aangesloten. Alleen licht-knop op nieuwe display doet nu niks. Dan maar een handmatig lampensetje erop.

Display: https://www.aliexpress.com/item/1005007935667008.html

Update: uiteindelijk blijkt ook oude display niet kapot. Als ik oude display aansluit met de 5 pin main cable, werkt het ook. De oude main cable zal dus ergens stuk zijn...

[Bericht gewijzigd door ErikErikErik op (17%)]

Nog 1 leuke bevinding: op de Bafang main cable zit ook een aansluiting voor een throttle. Deze heb ik gekocht en aangesloten. Het effect daarvan is dat de lamp aan gaat! De throttle doet verder niks. Maar de lamp gaat wel aan. De Lidl-uitvoering van de fiets heeft dus blijkbaar een pin die normaalgesproken voor de throttle is hergebruikt om de lamp mee aan te kunnen sturen en een extra pin richting display (6 pin ipv 5 pin) laten gaan om de lamp mee te kunnen bedienen en de throttle-kabel weggelaten. Als je de originele bafang main cable gebruikt heb je maar 5 pinnen richting display en kun je schijnbaar met de throttle-pins de lamp beïnvloeden.