Op vrijdag 27 juni 2025 18:22:36 schreef miedema:
Ik denk dat die sleuf in het front voor PCMCIA is. (er wordt gesproken over CompactFLASH in een adapter in dit Yokogawa Card Interface manual)

In de manual staat dat er IC Memory kaarten van 8KB (500 samples), 16KB (1500 samples) en 64KB (8000 samples) in kunnen. Dit zijn kaarten voorzien van een batterij dus ik denk dat het SRAM is. Misschien dat ze de PCMCIA stekker/specs delen, maar het is dus iets speciaals. De meter heeft zelf een intern geheugen voor 1000 samples.

in een ander document vond ik dit:

Foto van zo'n kaart (128KB) gevonden:

Inmiddels hangt mijn 10K 0.01% referentie weerstand al weer een uur of 5 aan de meter met dit als het resultaat:

:)

Volgende week is er weer de ROM bij de Lichtmis. Ik ben iig van de partij, en was benieuwd wie allemaal van plan zijn om daar ook heen te gaan.

Ik ben er. :-)

groet & tot dan, Gertjan.

Is wel het plan, vervoerder willende... O-)

Uiteraard zijn zwager Theo EN ondergetekende bij dit evenement aanwezig.

Vandaag samen met Tidak Ada naar de beurs van La Louvière geweest. Was een geslaagd event, heb toch een paar leuke dingen gekocht. *En* ik heb me redelijk goed kunnen beheersen in m'n aankopen (wat niet altijd even makkelijk is.... de geest is gewillig maar het vlees is zwak). De buit: een AVO 8 mk.II, een Siemens draaiveldrichtingsmeter en een leuke buis voor op het dressoir. Helaas, binnen 5 minuten na aankoop een accidentje gehad waarbij het glas van de buis beschadigd raakte. Even een paar keer luid gefoeterd op mezelf en daarna stilletjes wat gehuild. Maar nu gaat het gelukkig wel weer....

Daarna nog de scheepslift nr.1 van het Centrumkanaal bezocht. Indrukwekkend stukje werktuigbouwkundig techniek. https://nl.wikipedia.org/wiki/Scheepsliften_op_het_Centrumkanaal

Klapper op de vuurpijl was een bezoekje aan het buizenmuseum van Giorgio (die ook mee was gegaan naar La Louvière). Het bleek dat het precies op zijn website was dat ik me afgelopen winter ooit een hele week lang elke avond had vermaakt met het bekijken van alle buizen op z'n site en het lezen van de uitleg. En vandaag dus de beste man in levende lijve ontmoet en z'n indrukwekkende collectie buizen van dichtbij bekeken, met geduldige uitleg van Giorgio. Ik denk dat ik van ca. 5% van de buizen wist wat het was en deed, de overige 95% was volstrekt nieuw voor mij. Ongelooflijk, wat een collectie. https://lampes-et-tubes.info/index-e.htm en https://lampes-et-tubes.info/museum.php?l=e

Kortom, een geslaagd dagje :)

Toch is het assortiment van La Louvière niet meer wat het vroeger was. Veel te veel stekkertjes en plugjes, weinig interessante dump apparatuur met véél te hoge prijzen.Het commentaar van de CO-bezoekers, vorig jaar, was wat dat bereft terecht.
Toch was het een prettige dag in gezelschap van @nonius en mijn buizenmaatje Giorgio Basile.
@nonius: Fijn dat jij het een geslaade dag vond!

Buit: Twee inbouw USB-A voedingkjes voor 'in paneel' automotive gebruik en een leuk oud, Engels magnetronbuisje (CV89).

Op naar de Lichtmis!

Off topic:
Tevens een nabije scheepslift bezocht:

De zwarte zuil is van het hydrolische systeem dat de bak met schip en water omhoog duwt of omlaag laat gaan in een balanssysteem.
De bak met de 'groene soep'is in de ruststand.

Ik ben er, en breng waarschijnlijk nog wat spullen mee voor de stand.
Ik ben voornemens er tijdig te zijn, wil eventueel ook een tijdje achter de CO stand assisteren als dat gewenst is.
In de middag heb ik een afspraak in Steenwijk, dat is dan niet zo ver meer :)
@FB, je kan heen in ieder geval meerijden zoals we al een beetje hadden gepland.
We appen wel even PM daar over.

Ik heb nog spullen liggen voor @Schimanski, @Paulinha en @Thevel.
@Schimanski verwacht ik er wel te zijn ;), de anderen weet ik niet.
Als ze zich melden als aanwezig te zullen zijn kan ik het voor hen ook wel meenemen...

Heel hoogstwaarschijnlijk ben ik er ook bij. Kan ik mijn "koffieschuld" inlossen bij Rene.

Op zondag 21 september 2025 08:33:51 schreef bprosman:
Heel hoogstwaarschijnlijk ben ik er ook bij. Kan ik mijn "koffieschuld" inlossen bij Rene.

:)

Ik heb hier in Hengelo 4 scoops staan die lang niet zijn gebruikt.
Gratis voor CO , misschien iemand die ze mee kan nemen naar lichtmis komende week.

Op zondag 21 september 2025 08:55:45 schreef BenI2C:
[bijlage]
Ik heb hier in Hengelo 4 scoops staan die lang niet zijn gebruikt.
Gratis voor CO , misschien iemand die ze mee kan nemen naar lichtmis komende week.

Als 1 van die PM3262 nog goed werkt, wil ik die ook wel uit Hengelo ophalen. Ik ben niet op De Lichtmis.
Voor verdere (kosten-) afspraken verder via PB?

@BenI2C,

We hadden enkele van deze scope's op de stand. Als ze werken zijn dat mooie dingen. Als ze niet werken neemt men ze amper gratis nog mee helaas.

Met de aanhanger gaan we in ieder geval niet in een slingerende beweging richting lichtmis, we moeten er zo al (te)vroeg uit ;)

Op zondag 21 september 2025 10:00:06 schreef FastFolkert:
[...]
Als 1 van die PM3262 nog goed werkt, wil ik die ook wel uit Hengelo ophalen. Ik ben niet op De Lichtmis.
Voor verdere (kosten-) afspraken verder via PB?

Graag je email voor verder overleg.

Kan een van de beursteam leden mij even PM sturen over de tijd etc?
Als ik spullen mee wil nemen voor de stand is het handig er vroeg te zijn om met de auto bij de stand te komen om te lossen.
En kan ik assisteren bij de stand in de ochtend?

Ik zal je straks even een mailtje sturen...

ok, ik dacht dat er een apart topic was over de Lichtmis, maar blijkbaar hebben we het er hier over.
Dan mijn vraag,dien ik het spul te komen brengen en hoe laat dan, of kan iemand het op de heenweg even oppikken in Zwolle ?

Ik wil het wel even halen, maar dat is dan wel heel erg vroeg... denk dat brengen dan handiger is.

Inmiddels heeft Tidak Ada contact opgenomen, hij komt t ophalen vrijdagavond, geregeld dus

Qua weer lijkt het een beetje fatsoenlijk te worden
Hoe laat mogen gewone stervelingen daar verschijnen ?

[Bericht gewijzigd door bprosman op (35%)]

Leuk een aantal bekenden weer te zien morgen.
Vergeet niet de CO stand te bezoeken ( en leeg te kopen ;) ) er is weer een hoop verzameld de afgelopen tijd!
Laat daar ook even weten dat je CO lid bent, altijd leuk.