Hoeben
Golden Member
https://www.hoeben.com https://www.overstockdevices.com https://www.asensor.eu https://www.circuitsonline.net/forum/user/4355#aanbod Voor alle verkoop: een tegenbod is altijd welkom!
miedema
Golden Member
Eindelijk weer eens een echte, leuke radiomarkt!
Gezellig, rond 10 uur zelfs erg druk, en genoeg leuke spullen. Voor elk wat wils. Diverse CO'ers gesproken.
Ik was pas tegen zessen thuis. Maar dat was ook omdat ik nog uitgebreid met flash2b bijgepraat heb.
Mijn leukste aanwinst:
Een gele Prema 5000. Voor 50 Euro, inclusief een GPIB kabel cadeau. Van een leuke verkoper, die me ook de geschiedenis van de meter kon vertellen.
Een 6,5digit meter, maar voorlopig krijg ik er maar 5,5 digit uit. Eerst maar eens een manual opsnorren
. Die 5,5 digit kloppen dan wel weer precies 
Deze meter sprong er voor mij meteen uit, vanwege eerdere avonturen met een gele Prema. Op de Jutberg (nog de echte Prutberg) stond precies zo'n meter. Voor weinig, op het kofferbakveldje. Maar omdat er ook een scannerkaart in zat, stond er op het frontje "Scanner", in plaats van "Digital Multimeter".
En iedereen liep er voorbij, denkend dat het een scanner was
. Behalve GuidoB, die al een Prema had, en hem meteen herkende.
's Middags stond de meter op het centrale terras in het middelpunt van de belangstelling. Guido trots, en de rest toch een beetje jaloers .Want we hadden natuurlijk allemaal die opvallende gele "scanner" wel zien staan....
groet, Gertjan.
Net terug van de Lichtmis (en de Mac
)
Mooi weer, veel kramen en weinig gekocht (gelukkig). Hieronder mijn aankopen en alles rechts van de meter was gratis.
O... het zakje met connector en PCB is niet van de markt om een AR488 van te bouwen. In het zakje zitten wel dubbel fets die ik geruild heb met wat LF356 op-amps met miedema.
Heel veel bekenden gesproken, dat maakte het extra leuk.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi, 
Jammer genoeg heb ik deze markt moeten missen, de reis was wat ver voor mij....
Maar het is goed om te zien dat jullie leuk spul hebben kunnen kopen!
Groet,
Bram
Op zaterdag 27 september 2025 19:09:55 schreef miedema:
Eindelijk weer eens een echte, leuke radiomarkt!
Gezellig, rond 10 uur zelfs erg druk, en genoeg leuke spullen. Voor elk wat wils. Diverse CO'ers gesproken.Ik was pas tegen zessen thuis. Maar dat was ook omdat ik nog uitgebreid met flash2b bijgepraat heb.
Mijn leukste aanwinst:
Een gele Prema 5000. Voor 50 Euro, inclusief een GPIB kabel cadeau. Van een leuke verkoper, die me ook de geschiedenis van de meter kon vertellen.
Een 6,5digit meter, maar voorlopig krijg ik er maar 5,5 digit uit. Eerst maar eens een manual opsnorren
. Die 5,5 digit kloppen dan wel weer precies
Deze meter sprong er voor mij meteen uit, vanwege eerdere avonturen met een gele Prema. Op de Jutberg (nog de echte Prutberg) stond precies zo'n meter. Voor weinig. Maar omdat er ook een scannerkaart in zat, stond er op het frontje "Scanner", in plaats van "Digital Multimeter".
En iedereen liep er voorbij, denkend dat het een scanner was
. Behalve GuidoB, die al een Prema had, en hem meteen herkende.
's Middags stond de meter op het centrale terras in het middelpunt van de belangstelling. Guido trots, en de rest toch een beetje jaloers .Want we hadden natuurlijk allemaal die opvallende gele "scanner" wel zien staan....groet, Gertjan.
Vandaag uit een doos onder de CO stand een PCB gevist van de hand van Guido B (Foto volgt).
Hier nog een foto van "de buit". Voornamelijk aanvulling van voorraad (tinzuiglitze van van Dijken staat er niet op).
Wat RPi Pico's, FPGA (Cyclone 2) breakout bordjes, een regensensor voor mijn te maken luifel besturing, en wat ST Nucleo bordjes. Voor die prijs kon ik ze niet laten liggen, alhoewel ik nooit verder iets met deze processor gedaan heb , vond m altijd veel te ingewikkeld voor Pipo's denkhoofd. 
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Buit, wat verlengsnoertjes audio, toch nog op het scheiden van de markt de gezochte Anderson Power Poles connectortjes en een Lenovo computerdoosje van een Duitser zonder pinapparaat (nogmaals dank Hugo) plus een vers ladertje voor mijn laptop, de oude was door een van de 'pleurispoekies' (Tm HmH) doorgeknaagd.
Ergo, niet heel veel, niks gratis, maar wel tevreden.
Aanwezig ergens 10.15, (file ellende onderweg) vertrek ergens 1400 uur of zo.
320 km totaal.
Het was een gezellige beurs, in de ochtend geholpen bij de CO Stand.
Leuk bijgepraat met de teamleden en aantal bekende CO'ers.
Ook Jinny met partner eindelijk een keer persoonlijk ontmoet, we zijn elkaar eerder steeds mis gelopen.
Om 13.00 had ik afgesproken in Steenwijk, orgel nalopen en herstellen.
Na afloop daarvan een hapje gegeten met de groep daar, iemand zonder auto naar huis gebracht in de buurt van Bolsward en toen via de dijk weer naar Den haag.
Aankomt thuis 0.15 uur, 450 kilometer gereden gisteren
En een beetje moe ( ik was om 5 uur al op...)
De buit: een isolator van een hoogspanningsmast van Tidak gekregen.
En zo'n bolletje met roterende led projectie ( van de CO stand) gekocht.
Die zocht ik al een tijdje, grappig ding.
Displays hingen bovenin de kraam, draaiden in demomode (zie de foto waarvan je de uitsnede maakte), de verkoopvoorraad stond in doos onder de tafel en er is bij mijn weten geen display verkocht.
Op zondag 28 september 2025 14:06:02 schreef Lucky Luke:
Leuk zo een stukje sfeer van de beurs te proeven en mee te lezen met wat ieder aan buit binnengeharkt heeftHeeft er nog iemand een Schipholdisplayje gescoord? Ik zie wel 1 van de voedingen op de stand liggen, maar heb de displays nog niet gespot.
[bijlage]
Er lagen meerdere voedingen, displays heb ik ook niet gezien.
We hadden ze speciaal opgehangen 
Zijn mooie dingen.
Komt nog een topic over waarschijnlijk.
[Bericht gewijzigd door revado op (46%)]
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Op zondag 28 september 2025 16:51:10 schreef Sine:
Af en toe eens omhoog kijken ... er hingen er twee werkend op de stand
Die heb ik gezien maar dat waren volgens mij niet de displays die bij die voedingen horen , die vliegveld dingen in alu behuizing.
Die Asus EEE heb ik ook gehad daar zat een Atom processor in. Die was ietswat
maar wel licht en leuk!
Op zondag 28 september 2025 14:06:02 schreef Lucky Luke:
Heeft er nog iemand een Schipholdisplayje gescoord? Ik zie wel 1 van de voedingen op de stand liggen, maar heb de displays nog niet gespot.
[bijlage]
De displays die jij bedoeld, heb ik helaas niet zien liggen. Anders had ik er vast 1 meegenomen. (of 2, of allemaal
)
Ik vond het een leuke beurs, mooi aanbod van diverse spullen.
En natuurlijk ook leuk om eens wat mensen achter de nicknames te spreken.
[Bericht gewijzigd door Rob W. op (15%)]
haasje93
Golden Member
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Gisteren was ik ook afgereisd naar de Lichtmis. Het voornemen was om niet te veel te kopen. Dat is enigszins gelukt.. ?
Delta 0-15V 2A regelbare voeding
Fluke 8600
Paar bnc doosjes, waarvan de halve gratis.
Wat gratis bnc, lemo en pot.
Standen schakelaar van Kraus & Naimer
Twee wcd's
Bordje voor een digilent analog discovery
Een paneel meter die ik vond onder de CO kraam. (AD2028)
Een variac in een kastje.
De kast die eronder staat had ik al een tijdje, dhet idee was om daar een variac in te bouwen; nu eindelijk een klein inbouw exemplaar gevonden. 
De delta en de Fluke doen het, maar hebben wel nog aardig wat werk nodig.
Ik heb een aantal mensen van CO gesproken, toen ik aan kwam rijden zag ik gelijke Gertjan Miedema lopen. Hij viel nogal op met die gele Prema in zijn handen.
Groet,
Christiaan