Martin V
Telefunken Sender Systeme Berlin
Ik heb denk ik kou gevat op mijn blaas, maar hoe kan dat midden in de zomer?
Ja je hebt helemaal gelijk Frederick E Terman. In die L-match calculator heb ik de frequentie op 86MHz gezet en de Q verlaagt naar 1,75 en dat geeft precies dezelfde waarden als die van de Smitt-chart calculator. Dus ja beide kloppen maar ik zag mijn fout niet, bedankt.
Nee hoor Rob die 50 ohm die heb ik gekozen, ik had eerst 60 ohm, dat is de ingang van de filters/aanpassingen tussen de twee trapjes. De eerste is op de uitgang van de BFR96 en de ingang van de 2N2219A aangesloten. En jawel een 2N3866 zal het precies hetzelfde doen in collectroomstroom. Die 2N2219A trekt maar heel weinig stroom 38mA op 12V en geeft 215mW af dat is genoeg.
Maar dat filter uit twee spoelen en één vaste condensator gebruik ik dus. Dat tweede filter staat op de uitgang van de 2N2219A en filtert past de impedantie aan op de ingang van de KT920A op ongeveer 18,2 ohm. Die beide filters hoeven maar een klein beetje omlaag te transformeren, en dat doet een T-match uitstekend. Alleen ik was vandaag dom bezig, ik zat aan de onderdelen te solderen en was vergeten om hem uit te zetten. Dat heeft me een eindtor gekost, zonde, moet ik weer naar Henk in Haarlem. Ja soms successen soms teleurstellingen.