Is wel te zien en te horen, als inverter start en je ziet buis soms feller gaan gloeien en inverter gaat anders zoemen dan piekt de inverter. Ook hier weer kan de overslag in de buis zijn of een inverter die overlijdende is. heb er hier nu ook 1 staan. 8 Ampere zekering is wel normaal hoor voor deze ovens.
Maar zoemt de inverter rustig en gloei intensiteit blijft hetzelfde op hoog vermogen 10 min lang met schaal water er in, dan geen zorgen maken..
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
[topickaap]
Op woensdag 25 juni 2025 06:13:36 schreef EricN:
[...]
Ook nooit metalen roosters gebruiken.
Ik heb jaren geleden daarvoor ooit een topic geopend maar nooit een (voor mij) sluitende verklaring gekregen.
Het betrof wel het verschil tussen de metalen roosters specifiek voor microgolfovens en de andere.
Vetspatten kunnen voor knetteringen zorgen
Dat heb ik meermaals opgemerkt (dan wel op het metalen rooster). Na reinigen rooster alles weer OK.
[/topickaap]
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op zaterdag 28 juni 2025 18:30:56 schreef smd:
Is wel te zien en te horen, als inverter start en je ziet buis soms feller gaan gloeien en inverter gaat anders zoemen dan piekt de inverter. Ook hier weer kan de overslag in de buis zijn of een inverter die overlijdende is. heb er hier nu ook 1 staan. 8 Ampere zekering is wel normaal hoor voor deze ovens.Maar zoemt de inverter rustig en gloei intensiteit blijft hetzelfde op hoog vermogen 10 min lang met schaal water er in, dan geen zorgen maken..
[Bijleermodus]
Ik heb nog nooit een Magnetronbuis zien gloeien. Waar zie je dat?
[/einde Bijleermodus]
kijk eens door de gaatjes bij buisaansluiting rondom.. Met trafo buizen zie je het minder TOV Inverter buizen