DeRokendeBout
Golden Member
Nou, het IC lijkt niet verkrijgbaar, dus ik sluit dit topic maar af... Ik heb weer het een en ander opgestoken, bedankt hiervoor allemaal 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Dat lijkt niet te kloppen. Zie bijvoorbeeld https://www.cdlens.com/?item=4134&srsltid=AfmBOor_4vTmotDXwEngYQdf…
Voor 9,57 euro exclusief verzending maar die viel geloof ik ook wel mee.
Ook snap ik niet waarom "Fixpart" hem niet kan leveren. Zij dropshippen bij mijn weten vanaf Aswo, ruimschoots over de kop, en die hebben hem ook gewoon (maar dat is een groothandel dus dan moet iemand hem voor je meebestellen).
Je kunt ook het VEK.... nummer gebruiken om de hele motor te zoeken, maar die zal dan wel weer duurder zijn.
DeRokendeBout
Golden Member
Op woensdag 20 augustus 2025 13:16:52 schreef maartenbakker:
Dat lijkt niet te kloppen.
Daar heb je gelijk in. Ik had moeten zeggen: de prijs van het IC (inc verzendkosten) valt me tegen, en aangezien er al 18 euro in de recorder is gestopt om een tandwiel te vervangen, vind ik het bezwaarlijk er nog eens circa 18 euro voor uit te trekken (mede gezien de bedenkelijke mechanische kwaliteit en de kans dat er weer een ander probleem opduikt).
Ook snap ik niet waarom "Fixpart" hem niet kan leveren. Zij dropshippen bij mijn weten vanaf Aswo, ruimschoots over de kop, en die hebben hem ook gewoon (maar dat is een groothandel dus dan moet iemand hem voor je meebestellen).
Dat is interessant. Ik heb wel een eigen bedrijf, maar geen BTW nummer, dus het Aswo feest is voor mij gesloten 
DeRokendeBout
Golden Member
Geheel inconsistent met mijn voorgaande uitspraken heb ik toch maar een nieuw IC'tje aangeschaft. Om dat IC te kunnen monteren moet ik (denk ik) de capstan motor verwijderen van de printplaat. Ik heb namelijk begrepen dat de warmte van het solderen anders de deels gemagnetiseerde ring rond de motor demagnetiseert.
Ik vermoed dat ik dit witte kunststof onderdeeltje over de as naar boven moet schuiven, maar ben daar wat huiverig in, omdat ik niet weet of dat onderdeeltje op de een of andere manier op de as geborgd zit.
Weet iemand van jullie wellicht wat de correcte procedure is ? Heb de service manuals al doorgekeken en ge-googled, maar ben niets tegengekomen.
Groetjes, Roland.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op donderdag 21 augustus 2025 11:08:51 schreef DeRokendeBout:
[...]Daar heb je gelijk in. Ik had moeten zeggen: de prijs van het IC (inc verzendkosten) valt me tegen, en aangezien er al 18 euro in de recorder is gestopt om een tandwiel te vervangen, vind ik het bezwaarlijk er nog eens circa 18 euro voor uit te trekken (mede gezien de bedenkelijke mechanische kwaliteit en de kans dat er weer een ander probleem opduikt).
[...]
Dat is interessant. Ik heb wel een eigen bedrijf, maar geen BTW nummer, dus het Aswo feest is voor mij gesloten
Hebben die niet voldoende aan een KVK nummer? In principe heb je als ondernemer automatisch een BTW-nummer, je neemt je sofi nummer (heet tegenwoordig BSN omdat ze ooit beloofd hadden dat het sofi-nummer nooit als identificatie mocht gaan dienen), je zet er NL voor en B01 achter. Ik weet alleen niet of dat mag als je als niet-BTW-plichtig ondernemer bekend staat. Als het mag, kun je ook een geanonimiseerd nummer aanvragen.
Overigens als ik dit zo zie dan denk ik dat de motor uit een slooprecorder halen, een stuk makkelijker gaat zijn. Sorry dat ik dat pas zeg nadat je het IC al aangeschaft hebt....
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (19%)]