Inderdaad, dus test met kleurpatronen en dan kijken of het een EGAAL probleem is, maar ik begrijp uit het verhaal dat het in enen is gebeurd, dat is geen inbranden... En als ik het wit bekijk is dat wel wit. Met inbranden verandert dat ook van kleur. is er een fabrieksreset uitgevoerd ( word niet alles gereset) of opnieuw installeren optie??
Op vrijdag 1 augustus 2025 18:39:23 schreef smd:
En als ik het wit bekijk is dat wel wit. Met inbranden verandert dat ook van kleur. is er een fabrieksreset uitgevoerd ( word niet alles gereset) of opnieuw installeren optie??
En daar heb je het mis, bij een oled kan wit normaal wit zijn maar er kan zich dan wel een probleem voordoen met een andere kleur. Ik heb zelf testen gedaan met ingebrande oleds die ik heb laten draaien op een USB stick met 10 uur continu wisselende kleurtinten waarbij de beeldfouten slechts bij een enkele kleurtint zichtbaar waren. Met name bij rood en geel tinten is het duidelijk zichtbaar.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Uit eigen ervaring weet ik dat de oude oled modellen en dan met name de KE-55S9 van Samsung hadden daar ook last van hadden, de huidige generaties is mij alleen bekend dat die panels zich sneller affakkelen dan wenselijk, dit is niet mijn eigen ervaring maar die van een reparatie bedrijf. De beeldinstellingen staan dusdanig hoog dat dat ook niet anders kan.
Fabrieksmatig staan ze altijd op standje 100%, waarom? eerder een nieuwe verkopen?? Sja Willam, ik vind wel vreemd dat dat in enen gebeurt, inbranden gebeurt geleidelijk.. We wachten af met testplaatjes..
had Samsung ook eigen OLED dan? is dat geen omgekatte LG? ik dacht dat LG jaren patent had en deze tegengekomen alleen maar ( philips, Sony, Pana...) Tot nu toe nog geen Samsung Oled defect gezien...
In de klacht door WJB omschreven staat nergens dat het ineens is gekomen.
Samsung produceert zelf de oled tv's en dat zijn geen omgebouwde LG tv's. Er zijn zelfs Sony's op de markt met een Samsung panel zoals bijvoorbeeld de XR-55A95L.
[Bericht gewijzigd door william1967 op (19%)]