Je zou de opnemer op deze manier kunnen aansluiten.

met 600mA op 5V zou je toch genoeg moeten hebben voor een ESP32???
ik heb een ESP8266 op de P1 poort hangen die zijn stroom daar uit haalt, en die kan maar 250mA leveren.
een ESP32 verbruikt iets meer, maar zeker niet het dubbele

Op donderdag 4 september 2025 08:24:44 schreef MMSoft:

Ik denk dat dat hetzelfde is, als de PIC het AT Command "AT" zend naar de ESP8266, dan moet deze een "OK" terug zenden.
Maar dat heb ik dus nooit voor elkaar gekregen omdat ik nog steeds niet weet welke Firmware ik daarvoor moet gebruiken.
Ik heb er destijds diverse geprobeerd maar ik kreeg deze er niet in (geheugen banken overlap) of het werkte niet goed.

wat lukt daar niet aan? is gewoon dat RS232 of niet?
ik heb software in een arduino/ESP zitten die IR codes ontvangt van een afstandsbediening en op een andere uitgang een IR led aanstuurt met andere commandos.
dat is gewoon serieel inlezen op 1 input, decoderen, opnieuw uitzenden op een andere poort

AT commando's zou je in principe gewoon op de RX moeten kunnen ontvangen

Op donderdag 4 september 2025 09:20:29 schreef Harm J Seef:
Je zou de opnemer op deze manier kunnen aansluiten.[bijlage]

Is zo'n printje ergens te bestellen ?

Op donderdag 4 september 2025 09:30:50 schreef fcapri:
met 600mA op 5V zou je toch genoeg moeten hebben voor een ESP32???

Behalve de ESP32 heb ik ook een I2C LCD 20x4 display met achtergrond verlichting en 2 Led's erop aangesloten zitten.
De spanning zak in bij gebruik van de genoemde voeding. Als ik alles voed via de USB poort (die dan met de laptop is verbonden) dan blijft deze wel constant.

wat lukt daar niet aan? is gewoon dat RS232 of niet?

De ESP8266 was verbonden via de USART van de PIC.
Ik ben er toen erg lang mee bezig geweest maar het heb helaas nooit voor elkaar gekregen. Maar mogelijk heb ik de pech gehad dat ik een nep ESP8266 heb ontvangen.
Wat wel vreemd is dat ik wel een LED aan en uit kon zetten via Wifi, maar op een AT commando heb ik nooit een reactie op gehad.
Ik las toen ergens dat er dan andere firmware op gezet moest worden, maar na vele pogingen heb ik uiteindelijk de moet opgegeven...

Nu is het de bedoeling om geen PIC te gebruiken, maar alles met de ESP32 te doen.

Je doelt op deze AT commando set van de ESP https://docs.espressif.com/projects/esp-at/en/latest/esp32/Get_Started…

Zelf heb ik die ook nooit gebruikt, wat we doorgaans hier op forum doen is zelf programmeren middels (vaak) de arduino IDE. En dan die code uploaden naar de ESP. Dan kun je ook gewoon via de TX en RX pinnen een rs232 verbinding maken met andere devices zoals de PIC die je noemde