Meestal als een relais kapot is dan hoor je daar ook wel een knetterend geluid in.

Op zondag 24 augustus 2025 21:32:25 schreef benleentje:
Meestal als een relais kapot is dan hoor je daar ook wel een knetterend geluid in.

onder last sneller te merken, dan loopt de motor niet aan op 2 fasen..

Op zondag 24 augustus 2025 13:29:07 schreef hefbrug1:
[...]

Dus de omwettelingen van de spindel worden omgezet naar de bout en die zet het om naar het plastic tandwielsysteem en die draait aan de potentiemeter.

Potentiemeter moet potentiometer of potmeter zijn. Wat een letter verschil al niet kan betekenen. :?
Een potentiemeter meet de potentie ik hoop dat je brug niet al te potent is als er een vrouwelijke auto op staat. :+
En dan heb ik het nog niet over de omwettelingen, waar je omwentelingen bedoeld. _/-\o_

Een zwaarder lopende sindel, maar ook verschil in aandrijfriemspanning kan van invloed zijn op de slip van de motor waardoor deze een ander toerental draait! Of te slap gespannen waardoor een riem slipt.

De potentiometers zijn eraf geweest en niet exact hetzelfde terug gezet... en dus zul je de hele afregeling terug moeten doorlopen.
Ook als je nieuwe potentiometers plaatst zul je het gevecht met de afregelprocedure moeten aangaan.
Hoe je het wormwieltje voor shaft met platte kant op de nieuwe zonder gaat krijgen is me trouwens een raadsel

Op blz 27 van de eerder gepasseerde handleiding staat zelfs beschreven hoe je beide potentiometers test.
In de veronderstelling dat het een 10T potmeter is, de wormwieloverbrenging zowat 1/43 en de brug 2m heft dan is elk tandje fout zowat 5mm hoogteverschil.

Zodat je niet moet terug scrollen:

H300-H354-de.pdf

Blz 25 en verder.

Hoe je het wormwieltje voor shaft met platte kant op de nieuwe zonder gaat krijgen is me trouwens een raadsel

Wel scherp van je maar ik denk dat spectrol dat gewoon heeft. Maar je moet er wel op letten met bestellen.

De potentiometers zijn eraf geweest en niet exact hetzelfde terug gezet... en dus zul je de hele afregeling terug moeten doorlopen.

Volgens mij is de besturing zo simpel dat dat helemaal niet uitmaakt. En dat hij dat zelf regelt.

Maar waar TS dan de hele tijd tegenaan loopt is dat als e potmeters volgens de besturing gelijk staan hij een verschil zit. Vervolgens corrigeert hij dat op de verkeerde manier ( is mijn vermoeden) en dan moet de besturing dat weer oplossen en dan is er een hapering. Maar ik denk dat die hapering dan juist hoort.

Op blz 27 van de eerder gepasseerde handleiding staat zelfs beschreven hoe je beide potentiometers test.

Ik ben zelf voor simpele dingen niet zo van handleidingen maar als ik een FO moet inregelen of als ik zo een brug zou hebben zou ik niets doen voordat ik de handleiding tenminste 1 keer heb doorgebladerd. En dan waar het deel beschreven word van de hoe het te installeren dat even zeker 1x goed doorlezen.

Mijn potentiometers hebben 3 uiteindes. 2 ''ends'' en 1 ''wiper''.

Als ik de 2 ''ends'' doormeet zou hij ongeveer de waarde van de potmeter moeten hebben. Dus 10 kOHM. Eentje meet 10.27 kOHM en de andere meet 9.22 kOHM.

Vandaag heb ik weer beide potmeters los gehaald, heb ik de brug in positie gezet (ongeveer 2.5 cm vanaf de grond) en de potmeters op driekwart verder dan de minimale OHM gezet. Dus op ongeveer 500 oHM.

Toen ik de hefbrug aanzette en omhoog bestuurde deden ze het allebei voor ongeveer 10-15 cm. Daarna ging hij weer piepen. Ik vervolgens de potmeters aan beide kanten eraf gehaald en doorgemeten. Aan een kant staat de potmeter op 50 ohm en aan de andere kant op 1.2 kOHM.

Wat ik probeer uit te zoeken, of het control board een specifieke waarde heeft waarop hij moet worden afgesteld. De handleiding zegt hier niks over, de hefbrugspecialisten geven allemaal dezelfde algemene informatie. Ik kom er helaas niet uit.

Als ik bijvoorbeeld de brug op 2.5 cm vanaf de grond zet, en de potmeters op beide minimale waarde zet, dan zou het toch goed moeten zijn? Dan zou hij uitgelijnd zijn en de potmeters elkaar synchroniseren?

(Potmeter met een kant platte shaft vinden is ook een raadsel, heb al de 3/4 grote elektro bedrijven een mail gestuurd en konden me allemaal niet helpen).

Die potmeters kan je makkelijk meten, wel de draden er af anders meet je de elektronica mee!
Potmeters gaan niet zo vaak kapot, zeker de draadgewonden niet.
Haal ze er uit om te meten.
Zet de potmeter in het midden, over de buitenste afstanden moet de waarde dan inderdaad ongeveer 10 K zijn. en van de loper ( zo heet dat) naar beide kanten ongeveer 5K.
Zet je hem op 1/3 dan zal, het 2,5K en 7,5 K zijn.
Beide potmeters in de zelfde stand zetten en dan moet je ongeveer het zelfde meten.
Ennne, je hebt er toch geen contactspray of iets dergelijks in gespoten...
Als je ze schoon wil maken doe dat dan met IPA ( alcohol).

Nog aan vraag:
Zit de juiste motor aan de juiste uitgang en de potmeter op de juiste aansluiting?
De master en de slave moeten beide goed aangesloten zijn anders kan de cpu de brug niet recht zetten.
Zie het schema in je openingspost.

[Bericht gewijzigd door revado op (16%)]

Op maandag 25 augustus 2025 18:55:16 schreef revado:
Die potmeters kan je makkelijk meten, wel de draden er af anders meet je de elektronica mee!
Potmeters gaan niet zo vaak kapot, zeker de draadgewonden niet.
Haal ze er uit om te meten.
Zet de potmeter in het midden, over de buitenste afstanden moet de waarde dan inderdaad ongeveer 10 K zijn. en van de loper ( zo heet dat) naar beide kanten ongeveer 5K.
Zet je hem op 1/3 dan zal, het 2,5K en 7,5 K zijn.
Beide potmeters in de zelfde stand zetten en dan moet je ongeveer het zelfde meten.
Ennne, je hebt er toch geen contactspray of iets dergelijks in gespoten...
Als je ze schoon wil maken doe dat dan met IPA ( alcohol).

Nog aan vraag:
Zit de juiste motor aan de juiste uitgang en de potmeter op de juiste aansluiting?
De master en de slave moeten beide goed aangesloten zijn anders kan de cpu de brug niet recht zetten.
Zie het schema in je openingspost.

Inderdaad heb er niks op of in gespoten. De potmeter kan ik van kant hebben gewisseld, maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit toch?

Alles weer op level gezet.

Na 10 cm omhoog gaan:

Motor 2 potmeter 1.05 kOHM
Motor 1 potmeter 47.1 OHM

Raar als je het mij vraagt ?

Ik ga nog proberen de potmeter om te wisselen en kijken of het probleem zich verplaatst of dat het bij dezelfde motor blijft

Wat ik probeer uit te zoeken, of het control board een specifieke waarde heeft waarop hij moet worden afgesteld.

Het hangt er maar vanaf of je de weerstandwaarden die bij de laatste afstelling zijn opgeslagen nog kunt terug vinden. :'(

Dus op ongeveer 500 oHM....
Toen ik de hefbrug aanzette en omhoog bestuurde deden ze het allebei voor ongeveer 10-15 cm...
Aan een kant staat de potmeter op 50 ohm en aan de andere kant op 1.2 kOHM.

12,5 cm is het gemiddelde van 10 en 15 cm
De potmeter is dan 25 tanden verdraaid wat overeen komt met 580Ω
500+580 = 1080Ω en 500-580= -20Ω (?)
Conclusie is dat je brug gestopt is omdat er 1 potmeter bijna 0Ω heeft bereikt :'(

Ik zie op blz 23 een deeltekening van een spindel met linkse schroefdraad.
Klopt het dat beide spindels in tegengestelde richting draaien?
Dan draaien beide potmeters ook tegengesteld?
Zou het dan kunnen dat de ene 0Ω boven en de andere 0Ω onder hoort te hebben?
Zet je brug in het midden, zet beide potmeters op 5kΩ
Wat gebeurt er?
Schiet me maar lek :+

Op maandag 25 augustus 2025 20:19:28 schreef OXO:
[...]
Het hangt er maar vanaf of je de weerstandwaarden die bij de laatste afstelling zijn opgeslagen nog kunt terug vinden. :'(

[...]
12,5 cm is het gemiddelde van 10 en 15 cm
De potmeter is dan 25 tanden verdraaid wat overeen komt met 580Ω
500+580 = 1080Ω en 500-580= -20Ω (?)
Conclusie is dat je brug gestopt is omdat er 1 potmeter bijna 0Ω heeft bereikt :'(

Ik zie op blz 23 een deeltekening van een spindel met linkse schroefdraad.
Klopt het dat beide spindels in tegengestelde richting draaien?
Dan draaien beide potmeters ook tegengesteld?
Zou het dan kunnen dat de ene 0Ω boven en de andere 0Ω onder hoort te hebben?
Zet je brug in het midden, zet beide potmeters op 5kΩ
Wat gebeurt er?
Schiet me maar lek :+

Dit is dus een zeer goede aanvulling en dit moet ik ook maar asap gaan uitproberen.

Ik heb dus beide potmeters omgewisseld en het probleem verplaatst zich inderdaad wel.

Nu ging niet motor 1 maar motor 2 rood knipperen en piepen. Ook weer hetzelfde als hierboven:

Motor 1 potmeter 1.07 kOHM
Motor 2 potmeter 48.2 OHM

Dan @OXO zou jouw beredenering niet kunnen toch? Want dan zou het probleem zich op dezelfde motor moeten voortzetten?

Op maandag 25 augustus 2025 19:07:38 schreef hefbrug1:
[...]

Inderdaad heb er niks op of in gespoten. De potmeter kan ik van kant hebben gewisseld, maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit toch?

Op de aansluitingen van de print gewisseld?
Dat maakt alles uit!

Vandaag heb ik weer beide potmeters los gehaald, heb ik de brug in positie gezet (ongeveer 2.5 cm vanaf de grond) en de potmeters op driekwart verder dan de minimale OHM gezet. Dus op ongeveer 500 oHM.

Dat had je zo eigenlijk niet moeten. Doen.

Wat je had moeten doen als de brug weer gelijk loopt hem dan op de laagste stand zetten, want dat is de laagste stand voor de potmeters. dan potmeter los en daar niet aan komen de brug dan op 2,5cm van de grond draaien en dan potmeters weer vast zetten.

Maar je moet ook opletten dat je de brug niet te laag zet want volgens mij zitter er ook nog eindschakelaars op.

Motor 2 potmeter 1.05 kOHM
Motor 1 potmeter 47.1 OHM

Raar als je het mij vraagt ?

Eentje meet 10.27 kΩ en de andere meet 9.22 kΩ

Een potmeter kan je van 2 kanten uitlezen. Als 1 en 3 de uiteinde zijn en 2 de wiper dan mag je de weerstand meten tussen 1 en 2 of 3 en 2.

Pm 1 = 10,27kΩ uitlezing kan zijn
1,05kΩ
of 10,27 - 1,05 = 9,22kΩ

Pm2 = 9,22kΩ
0,47 kΩ
of 9,22 - 0,047 = 9.173kΩ

Ik begin ook een beetje te vermoeden dat de brug voor deze ongelijkheid is geprogrammeerd en dat je nu voor jouw situatie andere standen moet gaan programmeren.

Inderdaad heb er niks op of in gespoten. De potmeter kan ik van kant hebben gewisseld, maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit toch?

Dat kan zeker uitmaken. Als de brug weet dat er een verschil in waardes is en je wisselt die dan dan raakt de regeling daarvan in de war.

Maar als de kabels goed genummerd zijn dan kan je dat toch niet gewisseld hebben?

Volgens mij ben ik niet duidelijk genoeg.

Ik heb de potmeters aan de bovenkant bij de riemen losgehaald en omgewisseld. Dus dan steek je hem gewoon aan de andere kant in. Zelfde aansluiting van de kabels. Zijn beide precies dezelfde potmeters.

Op de printplaat staat gelabeld MOTOR 1 en MOTOR 2. En als je de kabels volgt kan je ook zien waar ze uitkomen. Dus heb niks van de printplaat losgehaald. (alhoewel voor demontage zijn die wel los geweest anders kreeg ik ze niet getransporteerd).

Bij deze versie van de hefbrug valt er niks op het printbord te programmeren. Het moet dus te doen zijn via een andere manier.

Het probleem met de potmeter die ervoor zorgt dat de hefbrug in beveiligingsmodus gaat en gaat piepen verplaatst zich dus wel als ik hem naar de andere zet. Betekent dat niet dat daar ook het probleem zit?

MAAR wat ik nog wil zeggen (zoals ik al had gezegd in het begin) heb ik L1 en L2 omgedraaid zoals in de afbeelding hieronder.

Kan het hier niks mee te maken hebben? (zou ik wel vreemd vinden aangezien hij in beide richtingen goed loopt).

[Bericht gewijzigd door hefbrug1 op (13%)]

MAAR wat ik nog wil zeggen (zoals ik al had gezegd in het begin) heb ik L1 en L2 omgedraaid zoals in de afbeelding hieronder.

Als je op de knop omhoog drukt en gaat omhoog dan is dat goed aangesloten.

Het probleem met de potmeter die ervoor zorgt dat de hefbrug in beveiligingsmodus gaat en gaat piepen verplaatst zich dus wel als ik hem naar de andere zet. Betekent dat niet dat daar ook het probleem zit?

Ja dat zou kunnen.

Volgens mij ben ik niet duidelijk genoeg

Het is ook heel moeilijk op zo een forum, en soms zijn dingen niet duidelijk of moeilijk uit te drukken.
Andersom denk ik ook dat je me vaak niet goed begrijpt.

Maar even een vraag. Maar soms zeg je dat de brug dan gewoon werkt en dan heb je geen problemen? En ook als de brug dan voor jouw gevoel scheef staat, werkt het dan wel?
En als de brug dan in ieder geval werkt en je verandert er verder niets aan blijft het dan ook werken, ook gaat die niet laag genoeg?

Zit er nog meer bekabeling in de brug die naar de eindschakelaars gaan?

Op maandag 25 augustus 2025 21:17:56 schreef benleentje:
[...]
Als je op de knop omhoog drukt en gaat omhoog dan is dat goed aangesloten.

[...]
Ja dat zou kunnen.

[...]
Het is ook heel moeilijk op zo een forum, en soms zijn dingen niet duidelijk of moeilijk uit te drukken.
Andersom denk ik ook dat je me vaak niet goed begrijpt.

Maar even een vraag. Maar soms zeg je dat de brug dan gewoon werkt en dan heb je geen problemen? En ook als de brug dan voor jouw gevoel scheef staat, werkt het dan wel?
En als de brug dan in ieder geval werkt en je verandert er verder niets aan blijft het dan ook werken, ook gaat die niet laag genoeg?

Zit er nog meer bekabeling in de brug die naar de eindschakelaars gaan?

Klopt! Hij heeft een keer gewerkt dat ik van boven en naar onder zonder in beveiliging te schieten. Daarna wilde ik hem naar een laag punt zetten (ongeveer 2-3 cm vanaf de vloer) en sindsdien lukt het me niet meer om het fatsoenlijk weer werkend te krijgen. Wat ik wel nog weet is dat ik doen ongeveer in het midden de armen heb gezet en de ohm waarde op ongeveer 3 kOHM.

Bij mijn weten zitten er niet meer eindschakelaars in... wat ik wel wil zeggen is dat ik een paar dagen terug handmatig aan de riem aan het draaien was om de spindel lager te krijgen, ik soms klikjes hoorde bij het naar beneden gaan (ongeveer 10 cm vanaf de vloer).

Klopt! Hij heeft een keer gewerkt dat ik van boven en naar onder zonder in beveiliging te schieten. Daarna wilde ik hem naar een laag punt zetten (ongeveer 2-3 cm vanaf de vloer) en sindsdien lukt het me niet meer om het fatsoenlijk weer werkend te krijgen. Wat ik wel nog weet is dat ik doen ongeveer in het midden de armen heb gezet en de ohm waarde op ongeveer 3 kOHM.

Dan zou ik hem weer zo terugzetten.

Dan wil de brug niet laag genoeg.
Maar de brug zelf weet dat als de potmeter op die waarden staan dat het de laagste stand is. Dat kan dan geen logische waarde zijn maar zo is dat ding nu eenmaal gemaakt of ingeregeld door een monteur.

Omdat voor de besturing de potmeters al de laagste waardes hebben moet je die zo laten staan. Nu haal je de potmeters los en zet de brug ook in de echte laagste positie.
Als je iets hoort klikken zou ik hem daar nog net boven zetten.

klikken kan een schakelaar zijn, dat de motor al afremt voor de spindel ineens aan het einde zit. maar dat kun je zien, hoeveel kabels komen er op die controller uit? ik zou zeggen 6. voeding, 2 motoren, 2 potmeters en eindschakelaar. maar het kunnen er best meer zijn. check ook of die kabel van de potmeters naar de controller wel goed vast zit overal. als daar een los contact inzit krijg je heel raar gedrag, immers loopt er een klein stroompje over die pot. dat heb je niet als je meet met je dmm, een gare pot of kabel slecht geeft dan raar gedrag..

Met benleentje eens wat hij schrijft.
De minimum laagste stand staat ook in de handleiding, zie verderop.
Als het lastig is in het duits dan even vragen, er zitten een paar mensen die duits goed beheersen op het forum.
Dan vertalen we het voor je.

De reden dat die plaats van de potmeters belangrijk is gaat over het "levelen"
De motoren zullen nooit exact gelijk lopen, zeker met een auto er op die aan een kant flink zwaarder is zal de zware kant iets achter lopen.
Dat lost de besturing op door de"snellere" kant , waar de weerstand van de potmeter ook sneller van op of afloopt, heel even uit te zetten tot ze weer gelijk lopen.
Daarom hebben beide motoren een eigen magneetschakelaar voor op en neer.

Ik heb de gebruiksaanwijzing ( die OXO heeft gepost) doorgelezen op een aantal punten.
Weet je ook hoe de brug werkt?
Bij laten zakken stopt de brug op ong 20 cm van de grond en de besturing gaat piepen.
Dan moet je de neer knop loslaten, even wachten en weer in drukken, de brug zakt nu verder en blijft piepen.
Dat is een veiligheid ( voeten bescherming onder andere).
De instelling is dus 20 cm van de grond stoppen, dan is de minimale hoogte tussen de arm en de grond uiteindelijk 1 cm.

Dit is vertaald wat er op pagina 24 staat:
Instellen: handmatig op de minimale hoogte zetten, dat is 1 cm + een veiligheidsmarge van 15 mm, dus totaal op 2,5 cm.

De potmeter moet los van de schroefdraad zijn.
Dan de potmeter tot de aanslag draaien en een halve slag terug draaien en weer monteren
Ik ga er vanuit dat het een meerslagen potmeter is, anders kan dat niet natuurlijk!

Voorbehoud:
Dit is voor de H300 brug en niet de H500, maar de kans is groot dat de instelling het zelfde is.
Maar geen enkele garantie!

Wees voorzichtig met testen!

En zorg dat de spindel niet vastloopt.

Mocht je het serienummer weten of kunnen vinden kun je de behorende documentatie downloaden op:
https://www.consul-gmbh.com/shop/Aufbauanleitung
Er zijn printen waarbij de groene en bruine draad bij een paar gedraaid zitten, zijn deze op de print los geweest?

Bij deze versie van de hefbrug valt er niks op het printbord te programmeren.

De pcb van TS zijn H500 komt idd in de verste verte niet in de buurt van de H300 manual die hier eerder gepost is (ook door mij).
Het lijkt er dus inderdaad op dat je het enkel met de potmeters moet zien te klaren.
De potmeter is blijkbaar met een zeskant verbonden met de spindel.
Ben benieuwd wat er gebeurt als de brug in het midden staat en beide potmeters op zowat 5K.
Als het ding na 10a15cm stijgen gaat piepen kun je dan nog terug dalen?
Blijf alert dat je de brug niet helemaal in de vernieling rijdt.
Waarom de fout de potmeter volgt is me (nog) niet duidelijk.

Op maandag 25 augustus 2025 23:21:52 schreef OXO:
[...]
De pcb van TS zijn H500 komt idd in de verste verte niet in de buurt van de H300 manual die hier eerder gepost is (ook door mij).
Het lijkt er dus inderdaad op dat je het enkel met de potmeters moet zien te klaren.
De potmeter is blijkbaar met een zeskant verbonden met de spindel.
Ben benieuwd wat er gebeurt als de brug in het midden staat en beide potmeters op zowat 5K.
Blijf alert dat je de brug niet helemaal in de vernieling rijdt.
Waarom de fout de potmeter volgt is me (nog) niet duidelijk.

Ja, die zeskant hebben ze het ook over in die handleiding.

Ik denk dat ze na een tijdje te ver uit elkaar lopen wat weerstand betreft bij op of neerbewegen.
Is het 100% zeker dan de potmeter van motor 1 ( master) ook op die klemmen zit?
Zou de kabels nog een keer volgen voor alle zekerheid.

En wat die ik daar voor merk Contactor staan op de print die Oxo post? ...
Chint...

Bedankt voor het meedenken allen.

Ik ga vanmiddag nog eens proberen de hefbrug in het midden te zetten en beide potmeters op 5 kOHM te zetten. Kijken wat hij dan doet.

@r3m de drie draden zijn los geweest voor transport. Dat zijn de 3 draden van de potmeter. Zie bijlage.

De manier die jullie beschrijven, bij 20 cm boven de vloer stopt ie en daarna gaat ie niet meer lager, daarna potmeters losmaken en handmatig de hefbrug tot ongeveer 2,5 cm vanaf de vloer houden, daarna de potmeters handmatig tot het laagste draaien en dan halve slag draaien, heb ik al geprobeerd zonder enig resultaat. Ik zal dit ook weer vandaag gaan proberen.

Ik heb inmiddels 2 nieuwe potmeters besteld. Dan kan ik tenminste het potmeter probleem uitsluiten.

Ik heb consul zelf benaderd en heb 2 handleidingen gekregen. 1 in het Duits en 1 in het Engels. Aan beide handleidingen heb je helemaal niks qua instellen van de brug.

Heb hem hier geüpload. Op bladzijde 11 onder 8 staat het.

“Hij is voorgeprogrammeerd in de fabriek. Let op bij montage dat de voetbescherming werkt”

Motor 2 potmeter 1.05 kOHM
Motor 1 potmeter 47.1 OHM
Ik ga nog proberen de potmeter om te wisselen en kijken of het probleem zich verplaatst of dat het bij dezelfde motor blijft

Ik heb dus beide potmeters omgewisseld en het probleem verplaatst zich inderdaad wel.
Nu ging niet motor 1 maar motor 2 rood knipperen en piepen. Ook weer hetzelfde als hierboven:
Motor 1 potmeter 1.07 kOHM
Motor 2 potmeter 48.2 OHM

Hier heb ik nog steeds geen verklaring voor... of toch.

Is het 100% zeker dan de potmeter van motor 1 ( master) ook op die klemmen zit?

Ook aan gedacht maar ik denk nu dat dit niet belangrijk is.

Ik denk dat de brug stopt zodra er 1 potmeter <50Ω (OF 1 potmeter >9000Ω) wordt.
Ze zullen trouwens nooit tot hun aanslag draaien want dan overlijden ze eerder vroeg dan laat mechanisch.

Voorstel:
Zet beide armen van de brug gelijk op zowat 3/4 hoogte gelijk en meet deze hoogte op, bv 1m75
Zet beide potmeters in de middenstand, dus die van 10K27 op 5K135 en die van 9K220 op 4K610.
Laat de brug volledig zakken (zeker niet laten stijgen) tot ze zelf stopt op het laagste punt.
Meet hoeveel jij ze nu lager wil. bv 30cm
Hou ook een veiligheidsmarge van bv 2cm aan
Zet beide armen van de brug gelijk op 1m75 - 30cm + 2cm = 1m47
Zet opnieuw de beide potentiometers in hun middenstand (10K27 op 5K135 en 9K220 op 4K610)
Laat de brug volledig zakken tot ze zelf stopt op het laagste punt.
Wat ze nu beneden nog te hoog stopt moet je finetunen door de zeskantkop van de potentiometer te verdraaien.
Als mijn eerdere berekening klopt komt 1/6 toer overeen met 1mm.
Eerst aan beide potmeters kijken in welke richting ze draaien als de brug stijgt want dat is de richting dat jij ze moet gaan verstellen.
Als je één van beide in de verkeerde richting gaat verstellen geraakt je dus weer niet thuis. :'(

Mogelijks stopt de brug ook enkel op <50Ω
In dat geval is bovenstaande procedure ook van toepassing.
Succes, don't shoot, blijf voorzichtig. O-)

Edit 1: Eerst straks de juiste handleiding eens doornemen, nu eerst andere verplichtingen
Edit 2: Na het diagonaal doornemen van de nieuwe documentatie zijn we idd niks opgeschoten.
Bovenstaande te proberen "afstelmethode" blijft dus overeind.
De nieuwe potmeters gaan mijn inziens niks aan de situatie veranderen.